לכולם מגיע להיות בני מצווה



לאור ההצלחה הגדולה של ארוע בני המצווה בשנה שעברה, החליטו החברים לקיים ארוע דומה גם השנה, והיה מוצלח לא פחות

צילום: יואב גד

ביום שני השבוע – 2/7 קיימנו את החלק הראשון של אירוע בני המצווה, אירוע התנדבותי עבור 13 נערים מהעיר יבנה. החלק הראשון היה נסיעה לירושלים, סיור, ירידה לכותל לשם עליה – עליה לתורה. חלק שני יהיה ביום שישי ה- 9/7 באולמי "וסיליו"  ל - 150 מוזמנים, הנערים ובני משפחתם.

זו השנה השנייה בה אנו נוטלים יוזמה זו , בהתנדבות וגיוס תרומות ומשאבים מגופים מוסדיים ומתורמים פרטיים שפתחו ליבם וכיסם. בכוונתנו לקיים אירוע כפול זה גם בשנים הבאות, ולהפכו למסורת . השותפים – אלי דקל, הבל דובילנסקי, יוסי בן חמו ואנוכי.

13 ילדים יצאו

יצאנו 38 נערים ומבוגרים עם הסעות מוני סיטון (שתרם את ההסעה ) מאשכול הפיס לירושלים, להר ציון. חיכה לנו במקום מדריך טיולים מוסמך מלשכת הבונים החופשים, אילן לוי, ולאחר דברי הסבר קצרים נכנסנו למתחם קבר דוד. קיבלנו הסבר ממצה על המקום, ההיסטוריה של המקום והמשמעויות. הזכרתי שלפני 60 שנים הייתי לראשונה במקום, ברחבת הגג וצפיתי עם הורי אל עבר טראסנטה והמבנה בו שכנו חיילי הלגיון הירדני במרחק 20 מטר, ומזווית העין היה ניתן לראות את הר הבית וכיפת הסלע...זיכרונות של עידן אחר .

 נכנסנו לקבר דוד וכ"א נשא תפילה חרישית בלב – אב ובנו, נשים חיכו והתפללו מהעבר השני.

המפגש עם המשלחת של אלקין

משם המשכנו למוזיאון השואה שהוקם עוד טרום קום המדינה, הרבה לפני שהוקם מוזיאון השואה ביד ושם בהר הרצל. קיבלנו הסבר מהאחראי במקום ומהמדריך "האישי" שלנו. הנערים וההורים הסתובבו, התבוננו, החרישו והפנימו את כובד "המשא" שעבר על בני עמינו שלא באשמתנו. שואה שלא הייתה רק נחלת יהדות אירופה, אלא גם בצפון אפריקה ובקהילות רבות נוספות.

כשיצאנו פגשנו משלחת של חברי כנסת עם השר זאב אלקין (השר להגנת הסביבה ושר העיר ירושלים והמורשת) בהנחת אבן פינה לזכרו של אלי וייזל – צייד הנאצים. משם המשכנו לשער ציון, עם הסבר על מורשתו והקמתו של השער והחומה, כולל הקרב על העיר העתיקה בשנת 1948 ששרידי הכדורים עדיין משמשים "עדות חייה" להתרחשויות ולקרבות.

תוך הליכה דרך העיר העתיקה אל עבר רחבת הכותל, עצרנו להסברים על הסביבה ורב גוניות של הנופים והתושבים וההיסטוריה הרחוקה – קרובה.

ברחבת הכותל

כשנכנסו כולנו יחד לרחבת הכותל הייתה אווירת חג, התרגשות ושמחה. חלק לא קטן מהנערים ומהמשפחות לא היה עדיין בירושלים ו/או בכותל. הצטלמנו עם דגל הבונים החופשים, חילקנו לכול נער את סט התפילין והתלית והסידור שרכשנו עבורם הכולל רקמה רשומה לכ"א עם שמו.

פגש אותנו בחור צעיר, מקסים, בעל יוזמה ותושייה, אשר החליט לקחת אותנו - כול הקבוצה, תחת חסותו ולהרים לנו אירוע שלא יישכח לעולם. הוא עורך טקסים בכותל, אברהם שלמה שמו – חסיד !

אברהם שלמה הוביל את כול החבורה, נערי בר המצווה והאבות , אל רחבת הכותל. בשירה ובשמחה ומזמורים וריקודים אל עבר שולחנות ערוכים להנחת התפילין. כול ילד בליווי האב, או מי מהמלווים – אלי דקל, הבל, אילן, ושניים מהחבורה של אברהם . הובלנו אל ארון הקודש בקדמת הכותל, הוצאנו את ספר התורה והובלנוהו אל מקום הנחת התפילין, הקראנו מפרשת השבוע ופסוקים מהמקרא. האימהות השקיפו עלינו מלמעלה, מעבר למחסום/גדר המפרידה. היה באמת אירוע מכונן, יוצא דופן באופיו ובמשמעותו לכולנו – נערים, בני משפחה, מלווים. אני בטוח שחוויה זו תיזכר לנערי בר המצווה והוריהם לכול ימי חייהם !

"יזכרו את החוויה כל ימי חייהם"

משם שמנו פעמינו חזרה הביתה ליבנה. בדרך חילקנו לנערי בר המצווה סט בגדים מושלם (גרביים, לבנים, חולצה ומכנסיים, ווסט, עניבה, ונעליים) שנרכשו עבורם מבעוד מועד בדיוק עפ"י מידתם. כ"א ואחד קיבל סט בגדים מושלם לקראת האירוע שיתקיים באולמי "וסיליו" ביום שישי ה – 6/7/2018 בשעה 12:30.

באירוע באולמי "וסיליו" שאורגן ע"י הבעלים של השבועון "יבניתון" – שלום נגר, ישתתפו כ – 150 אורחים, הנערים שיביאו כ"א 10 בני משפחה, וכן אורחים מוזמנים ושותפים ותורמים נכבדים.

יופיעו - הזמר אורי שבח, שלושה קוסמים מלשכת הבונים החופשים "הודיני", תקליטן  כולל  D.J, יהיה אוכל כיד המלך כמו כול אירוע בר מצווה מפואר כולל בר מתוקים מיוחד , בלונים מיוחדים וצלם מקצועי עם מגנטים, מתופף דרבוקה, יחולקו תעודות הערכה והוקרה לתורמים, ראש העיר מר צבי גוב ארי יישא דברים, וכנ"ל נציג הנערים בני המצווה. 

בני מצווה

תודתנו הכינה והעמוקה לכול העושים במלאכה, לכול התורמים והשותפים . לראש העיר מר צבי גוב ארי שנתן חסותו, לשלום נגר (הבעלים של המקומון יבניתון), פאלי כהן – סגן ראש העיר ומ"מ על רכישת סט התפילין, לאולמי "וסיליו" , לבעלי חברת ההסעות מוני סיטון, הצוות המנהל של החנות המקסימה "שניה וחצי", ללשכות מסדר הבונים החופשים ואחיהם (חרמון, בילו, הודיני, העוגן, בצלאל), תחנת משטרת ביבנה, חברת "מזוז", שלום "מסופר קליק", לכיבוד מקונדיטוריה "האופה מבגדד" שבשכונת עזרא בת"א, לאופנת הרצל בקינג גו'רג' בת"א על הבגדים, לחברי ביהכ"נ "עמותת שמחה ורחמים שליד ביה"ס רמות ויצמן" שתרמו 6,000 ש"ח, לחברי ביהכ"נ " היכל שלמה", לאיש הבלונים והצילום ובר המתוקים – אורן עמוס, לתורמים מוסדיים ופרטיים רבים נוספים, וליוזמים ולמבצעים – אלי דקל (אל"מ מיל ולשעבר ראש מנהל החינוך, מתנדב בנשמה ומתנדב בארגון "צהלה"), הבל דובילנסקי (חבר מערכת "יבניתון" ובכיר במסדר הבונים החופשים), יוסי בן חמו (מתנדב בארגון "צהלה" ומרכז את העיר בת ים), יואב גד (מתנדב וחבר מסדר הבונים החופשים).

סה"כ חברו יחד באירוע זה "אנשים טובים באמצע הדרך..." שיזמו ותרמו ככול שיכלו ונדרשו לקיום מוצלח של אירוע זה , ע"מ לעשות טוב לאחר למען הקהילה ושלא ע"מ לקבל תמורה.

אין ספק שהאירוע יהיה מרתק, משמעותי, מכובד ומכבד !!!

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה