האימפריה מכה שנית: 20 שנה בדיוק אחרי צאת האלבום הראשון של הלהקה המיתולוגית ופורצת הדרך, תופיע שבק ס' מחר (שישי) בבארבי - זמן טוב לבדוק מה עם כולם.
לרגל ההופעה ראיון מיוחד עם הנגן המחונן של הלהקה – אמיר בסר (פלומפי) וקריאה לראש העיר: רוצים הופעה של שבק באמפי

 

 

  

הרבה זמן עבר מאז ימי הזוהר של שב"ק ס', הלהקה שבתחילת שנות התשעים פרצה דרך והשפיעה רבות על המוסיקה הישראלית בכלל ועל סצנת ההיפ – הופ המקומית בפרט, אחראית ללהיטים רבים שכולנו גדלנו עליהם, התרגשנו מהם ובעיקר קפצנו והשתלוננו עם הסאונד המיוחד והעוצמתי של הלהקה האגדית.

 20 שנה בדיוק אחרי צאת האלבום הראשון, תופיע הלהקה מחר (שישי) בבארבי.  זמן טוב לבדוק מה עם כולם.

לרגל ההופעה ראיון מיוחד עם הנגן המחונן של הלהקה – אמיר בסר (פלומפי)

 

היי אמיר, קודם כל מגיע לך מזל טוב לרגל הולדת הבת..

 "תודה רבה, כיף גדול, בת שלישית מצטרפת למשפחה שלנו. אושר גדול"./File/335808

 

פלומפי, כמו גם מוקי, גר ביבנה ומחובר מאוד למקום, תפסנו אותו בעת סיבוב בשכונה, נוסע עם ביתו ברכב,  אבא במשרה מלאה.

 

 

ביום שישי הופעה מיוחדת של שבק, עדיין מתרגשים לפני הופעות?

 

"כן, שבק ביום שישי בבארבי – הופעה חגיגית, מארחים את התקווה 6 ואת נצי נץ. (ברקע הבת: "חולה עליו"). תמיד מתרגשים ושמחים לעלות על במה ולתת בראש".

 

כל הלהקות והראפרים שאתם פרצתם בשבילם את הדרך, בלעדי שב"ק זה לא היה קורה?

 

"אנחנו כבר דינוזאורים, אבל דינזוארים של במה ונמשכים לאנרגיות הצעירות, בייחוד שיש להם מה להגיד והם לא מחשבנים. זה האנרגיות שלנו. תמיד היה.

 

/File/335809אני אוהב הרבה סגנונות, התחלנו בכלל  מרוק כבד אבל עם הזמן התחברנו ונמשכנו להיפ הופ, זה מה שהיה מתאים אז כדי להביע את מה שרצינו ולעשות שמח.

 היינו אבן דרך, פתחנו את הדרך לכולם ועובדה שזה עדיין זה קיים ורלוונטי".

 

כל מי שהיה פה בשנות התשעים זוכר את האנרגיות המטורפות של הלהקה, ההצלחה שלהם הייתה אדירה ומטאורית. שאומרים יבנה ,"עיר האורות" כמו ששרו בשיר אימפריה, הדבר הראשון  שיעלה לאנשים זה שב"ק ס', אכן אימפריה.

 

 " בארץ הקהל של הנישה הזו מצומצם,  לא יכול להיות לך שפע, כי ההיפ-הופ יחסית שולי, יותר זה לא מוסיקת מיינסטרים בארץ למרות שהיום משמיעים הרבה יותר" . אומר בסר.

 

/File/335810עדיין אפשר להגיד שהשפעתם על דור..

 

"כן, הייתה תקופה מדהימה. אבל חשוב להגיד שמגיעים להופעות גם בני  20 פלוס שאחים שלהם השפיעו עליהם והשמיעו להם את שב"ק. הזמן עבר אבל אנשים עדיין מתחברים. כמובן שבאים גם האנשים שהיו איתנו מהתחלה. אין לזה גיל. פשוט עולים לבמה ועושים שמח, משם זה התחיל".

 

לא היו לכם יותר מידי הופעות בשנה  האחרונה?

 לא יותר מידי אבל היו, הופענו ביום העצמאות, הופענו בכנס הקנאביס הבינלאומי, (צוחק..)למעשה ההופעה הזו מיוחדת כי זו  השנה ה-20 לאלבום הראשון".

 

הזמן טס, הזכרת את הבנות, התברגנת?

 

"בתחילת הדרך של שב"ק זו הייתה תקופה חזקה של חופש ואווירה , זה גם מה שהבאנו וזה גם תפס כי זה התאים לתקופה, היום ימים אחרים, היום משפחה זה לפני הכל".

 

בהופעה בשישי תעלה הלהקה להופיע בהרכב כמעט מלא: חמי, מירו ונימי נים יהיו על המיקרופון, פלומפי ופילוני ינסרו על הגיטרות, דוידי על הבס וארז על התופים ("הוא מופיע איתנו כבר המון זמן")

מי שייעדר זה כמובן מוקי שעסוק מאוד בקריירת הסולו המצליחה שלו.

 

/File/335811" מוקי נותן בראש ואנחנו מפרגנים תמיד, אני נוסע עם הבנות שלי להופעה שלו היום. הוא עושה את השליחות שלו. אפשר להגיד שהוא  כמו בן משפחה שנסע לשליחות ויחזור, האנרגיות תמיד חיוביות והדלתות פתוחות. יש לו חלק בלתי נפרד מאיתנו. מאמין שעוד נופיע ביחד". אומר פלומפי.

 

ויש סיכוי לעוד אלבום של שב"ק?

"מתמקדים כרגע בהופעה הזו. הרבה חזרות. עובדים גם על חומרים חדשים, כל הזמן יוצרים אז אפשר להגיד שמכינים עוד אלבום, זה מתחמם ומתקדם כל הזמן.

 זה שהקהל עדיין בא ומפרגן  מביא לנו את הכח להמשיך. אין על ההופעות של שבק"

 

בסר, נשוי וכאמור אב לשלוש בנות, עדיין מתעסק במוסיקה, אמנם המשפחה אצלו זה לפני הכל ("פתחתי חברת שמירה הוא אומר בהומור"), אבל המוסיקה תמיד בוערת בתוכו ומלווה אותו ביומיום.  

"אני  מלמד גיטרה בסטודיו שלי בבית:  חשמלית, קלאסית, אקוסטית, מדריך הרכבים, הרבה תלמידים מכיתה ג' ועד יב' . זה זכות עבורי  וגאווה גדולה, תלמידים שלי התקבלו לא מזמן למגמת המוסיקה של גינסבורג. מוסיקה זה החיים. אחרי המשפחה. , מלמד גם ברחובות, ולומד כדי ששנה הבאה אלמד גם במשרד החינוך. עם אנרגיות טובות אי אפשר ללכת למכולת, חייב לפרנס ולשמחתי יכול לעשות את זה דרך המוסיקה". 

 

ומה עם שאר השבקניקים?/File/335812

  

"חמי יש לו הרכבים, בעיקר הרכב של  רוק צועני שנקרא  "בותמזוג".

 דוידי מדריך הרכבים והוציא לא מזמן אלבום עם חומרים מקוריים שלו. פילוני מפיק המון כל הזמן, עובד  עם התקווה שש, עם מוש בן ארי ועוד הרבה ארחים. נימי הוא אומן קומיקס מצליח. מירו הוציא קצת חומרים חדשים של חלוצי החלל ביחד עם חמי והשנה גם הפך  לדוקטור להיסטוריה!

 

בסר מתגורר היום עם משפחתו בבית בו גדל בילדותו. אביו יחזקאל זכרונו לברכה, היה דמות מוערכת ומעורבת מאוד בקהילה ביבנה ואף שימש כמנכ"ל העירייה, הוא תרם רבות לעיר ואחראי בין היתר על התרומה להקמת בית חב"ד. משפחת בסר ידעה טרגדיות רבות ואמיר גם איבד בצעירותו את אימו ולאחר מכן את אחותו (מסע האופניים המסורתי קרוי על שמה),

 

" סיפור ידוע במחוזותינו אבל  החיים ממשיכים ואני במקום חדש. כולם יודעים ומכירים את אבא שלי  וגם הרבה בזכותו הלהקה הצליחה, הוא תמך בנו בתחילת הדרך וליווה אותנו,   תמך כלכלית ולמעשה כל הפריצה של שב"ק שייכת לו. הוא היה  פעיל מאוד ומאוד אהבו אותו".

 

אבל בכל זאת זה לא קל לאבד כל כך הרבה אנשים קרובים?

 

/File/335813"מה שעושה לי טוב בחיים זה להיות עם המשפחה והמוסיקה. זה המקום שמרגיע לי את הנפש ואם גם את הכיס אז מה טוב. דווקא בגלל זה במהלך כל התקופה של שב"ק וההצלחות תמיד נמשכתי למקום של לשמח ולהתנפל על החיים. מאמין שזה עזר לי  וגם זה תמיד היה האופי שלי. זה מלמד כמה שצריך לחיות את החיים עד  למקסימום. החיים מלחיצים וטרגיים לפעמים אבל לי חשוב להיות רגוע ועם אנרגיות טובות תמיד.

 

זה מדהים שאתה גר בבית ילדותך עם משפחתך החדשה, מעין סגירת מעגל?

"השורשים שלי פה, טוב לי פה בשכונה, הילדות הולכות לבתי הספר שאני הלכתי. זה כיף. עוד דור. יבנאי נשאר יבנאי. בכל העולם פוגשים יבנה, זה קארמה, איפה שלא הייתי תמיד מישהו פתאום צעק בסר. השורשים שלנו פה ואני שמח לגור פה".

 

/File/335814אז נראה יום אחד הופעה של שב"ק פה, ביבנה, אולי במגדל המים, לזכר הימים?

"יאלה, הלוואי, אולי אפילו באמפי, אין יותר מתאים מהופעה  שלנו באמפי. זה יהיה מדהים".

 

מחר (שישי) כאמור יעלו בסר וחבריו להופעה ובטוח ייתנו בראש, יעשו שמח ויקפיצו את כולם, כמו שרק שב"ק יודעים. אנחנו נחכה ונצפה לאלבום החדש ונרים גם קריאה לראש העיר, להופעה של שב"ק ביבנה. 20 שנה אחרי האלבום הראשון, אין זמן מתאים מזה.

 תלמידים אשר רוצים ללמוד אצל פלומפי מוזמנים להתקשר 0545334955

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה