תוך פחות משנה הפך עדן אהרון מיבנה לשם דבר בתחום עיצוב האופנה בישראל ונסק כמטאור. מהסטודיו הקטן ביבנה מלביש הצעיר בן ה-26, את מפורסמות ארצנו וממש בקרוב ישלח שמלה בעיצובו לארצות הברית, שם תימסר לידיה של שחקנית הוליווד מוכרת. ולמרות זאת, אם תשאלו אותו, אהבתו נתונה כרגע בעיקר לכלות

מאת: ג'ני פרנקל שלום

 

עדן אהרון הפך בחודשים האחרונים לשם החם בעולם עיצוב האופנה בארץ. יותר ויותר כלות פונות אליו כדי שיעצב עבורן את השמלה, שאיתה יצעדו אל החופה ביום המאושר בחייהן. יותר ויותר נשים בוחרות בו ומפקידות בידיו את מה שיהווה עבורן כרטיס הביקור בערבים חשובים, השקות ואירועים מיוחדים. שמו של אהרון כבר הולך לפניו, אבל רק לאחרונה בקניית בדים שיגרתית בנחלת בנימין, הוא הבין עד כמה. "תמיד שמעתי מחברים ומהמוכרים במקום שמדברים עליי, שכלות לעתיד מגיעות עם תמונות של עיצובים שלי ומבקשות בד בדיוק כזה או מתעניינות לגבי משהו ספציפי שאני עשיתי וזה כיף ומחמם את הלב. אבל הפעם נכנסתי לאחת החנויות וממש ראיתי את זה קורה, אחת הנשים שעמדה לידי שלפה תמונה ואמרה למוכר 'כזה'. השתתקתי, היה לי ברור שהיא לא מזהה אותי או שאולי היא בכלל לא יודעת איך אני נראה. רוב הסיכויים שככה גם הייתי משאיר את זה, אבל המוכר אמר לה פתאום 'את יודעת שזה שלו?' והצביע עליי. אני הייתי די נבוך מהסיטואציה והיא מאוד התרגשה וראתה במפגש שלנו סימן, בסוף גם סגרנו שאני אלביש אותה בחתונתה".

 


שחקנית הוליוודית סודית וסלבס מקומיים

עוד מישהי שאהרון ילביש ממש בקרוב בטקס חשוב, היא שחקנית מאוד מוכרת בחו"ל והוא מאוד מתרגש לקראת זה, אך בשלב זה אינו יכול לפרט במי מדובר. "אני יכול הגיד שהיא מאוד מוכרת והיא הולכת ללבוש שימלה שלי לטקס גדול, זוהר ומסוקר מאוד. היא צפתה באינסטגרם שלי ומי שקישר בינינו היה חבר טוב הסטייליסט גילי אלגבי, שגם קישר בעבר ביני לבין מפורסמים אחרים" הוא מספר. "היא ביקשה עיצוב אישי, שיישלח אליה ספיישל לארצות הברית. זה מטורף להגיע למפורסמים בסדר גודל כזה. מצד שני זה מרים לי את הרף, אני חייב לאתגר את עצמי כל פעם מחדש ולהתעלות".

לאחרונה קיבלה גם שמלה בעיצובו דירוג גבוה במדור האופנה ב'פנאי פלוס', מה שמסב לו גאווה רבה." זאת שמלה שלבשה ריף נאמן להשקה של 'ראש גדול', ההשקה סוקרה והיא צולמה איתה וקיבלה, לשמחתי, מחמאות ופידבקים חיוביים" הוא אומר.

פתאום נדמה כאילו הוא תמיד היה כאן, מוכשר, אנרגטי, קשוב ומעניק לכל אחת מלקוחותיו יחס אישי וחם. אך למעשה אהרון בן ה-26, נכנס באופן רישמי לעולם הזה רק לפני קצת יותר משנה ומאז נסק כמטאור. אפילו הוא לא האמין שההצלחה שלו תגיע מהר כל כך. "אני חייב להיות כן ולהגיד שאפילו בחלומות שלי לא ציפיתי לכזאת חשיפה, בזמן קצר כל כך ולכמות כזאת של פירגונים ומחמאות" הוא אומר. "תמיד ידעתי שאני במקום הנכון ושאם עושים משהו שאוהבים ומכל הלב אז מצליחים, לא היה לי ספק בזה. אבל לא חשבתי שזה יתפוס תאוצה מהר כל כך, הופתעתי בגדול".

הוא מעיד על עצמו שתמיד אהב להתעסק באופנה ומגיל צעיר גזר בדים, חתך, תפר ושינה גזרות. "אני זוכר את עצמי כבר בכיתה א' מתעסק בבדים, אז זה עוד לא היה משהו מוגדר, פשוט משהו שאהבתי לעשות. אמא שלי, ציפי אהרון, מעצבת חינות כך שעיצוב תמיד היה חלק מאוד משמעותי מהחיים שלי ונחשפתי לזה מגיל קטן בזכותה, זה משהו שמושרש בי. בגיל קצת יותר גדול תפרתי לעצמי ועשיתי מיקס אנד מאץ', מהבגדים שהיו לי בארון. תמיד קיבלתי מחמאות וידעתי שזה התחום שארצה לעסוק בו בעתיד".

לאחר שחרורו מהצבא התחיל ללמוד סטיילינג, הפקות אופנה ועיצוב חלונות ראווה בבית הספר היוקרתי לעיצוב 'שנקר' וגם שם זכה להצלחה, גרף מחמאות וסיים את לימודיו עם תעודת הצטיינות ביד, כשהפרס היה משרת סטייליסט במשרד פרסום, אך הוא וויתר עליו בנימוס.

למה וויתרת על משרה שרבים רק יכולים לחלום עליה?

"נכון. זה משהו שהרבה מאוד אנשים צעירים בתחום היו קופצים עליו, אבל הרגשתי שזה לא המקום שלי. רציתי להתעסק בחלונות ראווה, פחות בהפקות אופנה. אני פרפקציוניסט ומדויק מאוד וזה התחום שהרגשתי שאני בא בו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר. מהר מאוד גם התקבלתי לעבודה ב'קסטרו', בתור מעצב חלונות ראווה וחנויות".

 

שלוש שנים עבד אהרון ב'קסטרו', כשבמקביל החליט ללכת צעד אחד נוסף ונרשם ללימודי עיצוב אופנה. במסגרת הלימודים החל את עבודת הסטאז' שלו בסלון של מעצבת האופנה 'ברטה' באשדוד ושם נחשף לעולם שמלות הכלה והתאהב. "שם התחיל הרומן שלי עם הכלות" הוא אומר.

מה מיוחד בזה?

"זה איפשהו תמיד היה החלום שלי, להתעסק בלבן הזה, הנקי והטהור. אחרי שהתחלתי את הסטאז' נשאבתי למקום הזה יותר ויותר, יש בזה משהו ממכר. התחלתי להתמקצע בתחום ולהבין איך דברים עובדים והבנתי ששם אני רוצה להיות. כלה צועדת לחופה וכולם פעורי פה בגלל משהו שאתה עשית, זה סיפוק אדיר. יש כלות שלוקחות יותר משמלה אחת ואני משתדל להגיע לאולם ולעזור להן להתארגן ולהחליף. אני עומד שם, כמו כל האורחים, מסתכל עליהן וברקע שומע את ההתלחששויות על השמלה והפידבקים ופשוט גאה".

 

ההזדמנות להיכנס לתחום הזה באופן עצמאי ניתנה לאהרון כמעט במקרה, והוא לקח אותה בשתי ידיים, למרות ההתלבטות והחששות. "חברה מאוד טובה שלי וגיסתי ביקשו ממני לעצב להן את השמלות של החתונה. אני, כמובן, הסכמתי בשמחה ועיצבתי לכל אחת שתי שמלות, אלה היו שמלות הכלה הראשונות שבעיצובי. החתונות שלהן היו מאוד מתוקשרות והגיעו אליהן המון אנשים, צעירים וצעירות לפני חתונה והשמלות שלי זכו להתעניינות רבה וחשיפה מאוד גדולה" משחזר אהרון.

כמו אש בשדה קוצים התפשט השם, עדן אהרון, בקרב זוגות צעירים שעמדו לפני חתונה והוא התחיל לקבל אינספור פניות. "הבנתי שזאת ההזדמנות שלי להגשים חלום, עזבתי את 'ברטה' ופתחתי סטודיו קטן משלי ביבנה הירוקה. לא האמנתי לכמות הטלפונים והפגישות, השם שלי התחיל לרוץ מפה לאוזן וההתעניינות רק הלכה וגברה. היום פונות אליי כלות מכל רחבי הארץ וזה מפתיע אותי בכל פעם מחדש ומרגש מאוד".

 

מאוד אמיץ לעזוב הכל ובגיל 25 לפתוח מקום משלך, לא?

"כן. זה היה ללא ספק צעד אמיץ, אבל הרגשתי שזאת ההזדמנות שלי ועשיתי את זה למרות גילי הצעיר. היה לי מקום עבודה מסודר ואני גם בן אדם מאוד אחראי ולויאלי למקום העבודה שלי, פתאום לעזוב הכל וללכת אל הלא נודע, לקחת סיכון גדול כל כך זה מלחיץ. היו התלבטויות, אולי לקחת את הדברים קצת יותר לאט ולהתקדם צעד-צעד, אבל אני אוהב לעשות דברים בגדול ולקחת סיכונים, ללא ספק עשיתי את הצעד הכי נכון שיכולתי לעשות. מה שחיזק אותי וגרם לי להבין שאני בדרך הנכונה זו המשפחה שלי, ידעתי שהם מאחורי תמיד, תומכים ועוזרים וקיבלתי את ברכת הדרך שלהם".

 

לפני כשלושה שבועות צילם אהרון את קמפיין הכלות שלו לשנת 2017, בחרמון. היה זה אתגר נוסף שהוא הציב לעצמו ועמד בו בהצלחה יתרה. "יצרתי קולקצייה היסטרית ומגוונת, כזאת שכל אישה יכולה למצוא את עצמה בה והחלום שלי היה לצלם אותה בשלג. אף אחד לא תמך ברעיון, אמרו לי שזה מיותר, שהתנאים קשים, שיהיה קר וזה בכללי לא רעיון מוצלח במיוחד. חבר שלי גילי אלגבי, שהוא סטייליסט, האמין ברעיון הזה לאורך כל הדרך והלכנו על זה ביחד. על ההפקה ישבנו כמה חודשים טובים, כשלהם קדמה גם עבודה של חצי שנה על 30 הדגמים ויצאנו לדרך.

היה נורא קשה, אבל התוצאה יצאה עוצרת נשימה. קיבלתי המון תגובות חיוביות מאנשי מקצוע מובילים בתחום, שהגיבו וכתבו וחיממו את הלב. זה משהו שאף אחד לפניי לא עשה והרבה צלמים פנו אלינו וביקשו לדעת מה עשינו ואיך. הקמפיין רץ כבר שלושה שבועות וחשפתי רק חלק קטן מהדגמים, אני עושה את זה בהדרגה כדי להשאיר טעם של עוד ועניין".

 

איך נראה היום שלך?

"אני קם בשש בבוקר ולא מצליח לתפקד לפני שאני מסיים שלוש כוסות קפה ואז מתחיל הטירוף. פגישות, מדידות, סבב מתפרות, קניית בדים, הזמנות מחו"ל, נסיעה לחתונות וליווי הכלות ועוד ועוד. אני מסיים את היום בשתיים בלילה, משפחה וחברים אני פוגש בעיקר בסופי שבוע. המון לחץ, אבל אני מסופק וקם כל בוקר עם חיוך, להוט כבר להתחיל את היום. התגובות, הפרגון והאהבה שאני מקבל נותנים לי את הכוח והמוטיבציה להמשיך וליצור".

 

נדמה שבגיל 26 כבר הגשמת חלום, אז זהו?

"לא. זה רק חלק מהחלום הגדול. בזמן קצר ובגיל צעיר הגעתי רחוק, אבל זה לא אומר שכאן אני עוצר. השלב הבא שלי הוא קולקציית ערב, עליה אני עובד ממש עכשיו, שתיהיה כולה שחורה אך יחד עם זאת מאוד מגוונת. כרגע אני מאוד מסופק במקום בו אני נמצא, אבל תמיד רוצה להתפתח וללמוד עוד. בעתיד אני שואף להגיע לחו"ל, להלביש מפורסמים ולהיות בין מובילי דעת הקהל בתחום האופנה בעולם".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה