קבלו את וונדי הרועה הגרמנית, שקטפה בשבוע שעבר את תואר אלופת ישראל. הבעלים, רני ברוך: "גאה להסתכל עליה ולראות את ההישגים שהיא מגיעה אליהם"

צילום: חגי חסדאי כהן

 

בשבוע שעבר חזרו רני ברוך וונדי מתחרות אליפות ישראל עם גביע, וונדי הצליחה לעמוד בכל הסטנדרטים הנוקשים של התחרות והוכיחה ברגע האמת שהיא אלופה של ממש. זאת לא הפעם הראשונה שהכלבה בת ה-4 זוכה במקומות הראשונים ולמעשה ארון הגביעים, שמחזיק רני בביתו, מלא עד אפס מקום. "היא כלבה מאוד מיוחדת, אני מגדל אותה כבר ארבע שנים והיא מצליחה להפתיע אותי בכל פעם מחדש" אומר רני.



ברוך (43) מעיד על עצמו שמאז ומתמיד אהב כלבים, בעיקר את הגזע הספציפי הזה. הרומן שלו איתם החל בגיל 13, אז קיבל את הרועה הגרמני הראשון שלו. הרומן הזה הסתיים תוך זמן קצר בשברון לב, לאחר שאימו דרשה להוציא את הכלב מהבית. "קיבלתי אותו לבר המצווה והייתי מאושר, אבל כל הנטל נפל כמובן על ההורים ואמא שלי לא יכלה יותר, אז הוא נמסר" הוא מספר. האם, שלמדה מהניסיון המר, סרבה במהלך כל השנים שבאו אחר כך להכניס כלב הביתה וגם אחרי תחנונים רבים מצידו של רני עמדה על דעתה. "באיזשהו שלב כבר הפסקתי לבקש, הבנתי שזה לא יעזור ולא רציתי להתווכח איתה יותר מידי. תמיד ידעתי שכשיהיה לי בית משלי יהיו בו הרבה כלבים" הוא אומר.

 

אך לאחר שנישא ציפתה לו הפתעה נוספת, הפעם ההתנגדות באה מצד אישתו. "זה סיפור מוכר" הוא צוחק "קודם האמא לא מרשה ואז האישה מטילה וטו, אבל הפעם הצלחתי לשכנע".

זה היה לפני 13 שנה והיום הם מתגוררים ביבנה, יחד עם שלושת ילדיהם וארבעה כלבים. "חזרנו ליבנה לפני חצי שנה וחיפשתי בית שיתאים לי במיוחד לגידול הכלבים ושיהיה לי נוח. הכנתי את כל התשתית שהייתי צריך ובניתי להם את המכלאה הכי מפוארת ומטופחת שיכולה להיות. הם מקבלים טיפול נהדר ומהרגע שאני חוזר מעבודה אני סביבם ופשוט נהנה. יש לי כרגע שני כלבים גדולים ושני גורים של וונדי, שהתכוונתי למכור. אבל פתאום אני מסתכל עליהם ורואה כמה הם מיוחדים וחושב להשאיר אותם. זה החלק הכי קשה, כל פעם שהיא ממליטה אני מתקשה להיפרד מהגורים אבל גם מבין שצריך להיות גבול".

בתחרות שבה ניצחה וונדי גם הגורה ג'סי לקחה את המקום הראשון במקצה אחר, למרות שהיא בת מספר חודשים בלבד. "אלה כלבים מאוד מיוחדים ויש תחרויות שמיועדות רק לגזע הזה. אנחנו משקיעים בהם המון, מתאמנים איתם ומטפחים אותם ולכן הם מגיעים לתוצאות יפות".

מה עושה לך הזכייה שלהם?

"אני גאה להסתכל עליה ולראות את ההישגים שהיא מגיעה אליהם. אני הולך איתה לתחרות וכולם מסתכלים ומתפעלים ממנה ועכשיו גם מהגורים שלה וזה פשוט מחמם את הלב. חשוב לציין שמדובר בעבודה קשה שהם עושים, עוברים אימונים ואנחנו נפגשים גם בכל שבת עם בעלי כלבים אחרים ומקימים מתקן מיוחד, כדי לאמן אותם. לאחרונה הזמנתי מחו"ל הליכון לכלבים, אני הולך להציב אותו בחצר ולאמן אותו עליהם, חשוב שישמרו על כושר. אני משקיע בהם המון זמן ומדובר גם בסכומים לא קטנים של כסף, אבל אני עושה את באהבה גדולה ונהנה מכל רגע".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה