כשציור הופך לבובה אמיתית



מתוך מצוקה שפתחה בתה עקב האזעקות הרבות ב'צוק איתן', פיתחה יעל אוריאלי רעיון, שלימים התפתח לעסק מקורי ומצליח. היא עזבה תפקיד מעניין והתמסרה כל כולה להפיכת ציורי ילדים לבובות אמיתיות, שאת חלקן היא תורמת לבתי חולים ועמותות

מאת: רעות בנימין

הכירו את יעל אוריאלי, אמנית ובעלת עסק ייחודי מסוגו , יעל מכינה בובות מציורי ילדים. הכול התחיל מהבית, כאשר בצוק איתן, כתוצאה מהאזעקות הרבות, הבת של יעל גילתה קושי רגשי, משם, כדי להפיג את המתח הן ציירו יחד, ואז עלה במוחה של יעל רעיון- להפוך את הדמות בציור לבובה אמיתית ובכך לסייע יותר בהתמודדות עם המתח והחרדה.

החברים הקרובים ראו, התלהבו מאוד מהרעיון, וביקשו גם. בעקבות כך, יעל החליטה ללכת עם הרעיון עד הסוף, "עזבתי את עבודתי בתחום השיווק האינטרנטי, והקמתי עסק, פתחתי אתר ודף פייסבוק עסקי והתחלתי ליצור בובות עבור ציורי ילדים דווקא מחו"ל,  קיבלתי ציורים מכל העולם כמו: דובאי, נורווגיה, הונג קונג, סקוטלנד ועוד, שלחתי להם את הבובות מביתי שביבנה". 

 לאחר מכן הרחיבה את העשייה גם עבור ילדים בארץ. במהלך הזמן יעל התחילה לקבל בקשות עבור מבוגרים ולא רק ילדים, כאשר, הורים שכבר הגיעו לגיל השלישי,  שמרו את הציור של הילד שלהם, שבינתיים גדל, והפך, ברוב המקרים, לאבא בעצמו, וכך הפתיעו אותו, ליום הולדתו ה40 (למשל...) עם בובה מציור שצייר בילדותו.  בנוסף, יעל מכינה גם בובות קריקטורה מקוריות, שהן למעשה בובות דיוקן עצמי הומוריסטיות, על פי דגשים מיוחדים, המאפיינים את אותו האדם שעבורו הוזמנה בובת הדיוקן, כמו: בגדים מיוחדים, קעקועים, משקפיים, תסרוקות מיוחדות וכד'.

 "לפני שנתיים יצאתי בפרויקט מימון המון- עבור ילדים חולי סרטן ובמסגרתו נתרמו  80 בובות לילדים במחלקות אונקולוגיות בבתי החולים- 'תל השומר' ו'דנה', בעקבות כך , פנו אליי עוד עמותות לילדים חולים, כמו- 'גדולים מהחיים', 'מרפא לחיים', 'אורות של תקווה', ואף 'נט"ל', המסייעת לילדים הסובלים מפוסט טראומה. למעשה, ע"י קבלת הבובה אותה הילדים ציירו, היה ניתן לנתב את הרגשות והקשיים איתם הילדים התמודדו, והבובה הפכה לכלי טיפולי שסייע להם להירגע ולהרגיש טוב יותר.  כמו כן, כחלק מההתפתחות הטבעית ,ילדים מדמיינים בראשם גם 'חבר דמיוני', הרבה ילדים ציירו את 'החבר הדמיוני' ובסוף התהליך, קיבלו אותו כבובה מוחשית"

 יעל מכינה את הבובות בביתה, כאשר היא מקבלת תמונה של הציור של הילד, ואז שולחת עד לביתו כאשר לכל בובה מצורפת תעודת לידה, בה מוזכר גם שם וגיל הילד כהורה של הבובה. הבובות שיעל מכינה, בשונה מציורים, נשמרות כמובן לאורך שנים.  ניתן להגיע ליעל דרך אתר הבית שלה או דף הפייסבוק. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה