ילדה סוכר



מה קורה כאשר החיים משתנים בבת אחת, ואת הופכת מילדה רגילה לילידה סוכרתית? זה הסיפור של רוני ברנר שבגיל שלוש גילתה על כך

פרטי

רוני ברנר, בת 12 וחצי, כיהנה בתפקיד סגנית יושבת ראש מועצת תלמידים ב'אלון' בשנה שעברה. כיום, תלמידת כיתה ח' בקריית החינוך ע"ש  'גינסבורג' ובנוסף לכל אלה מתמודדת יום-יום עם מחלת הסוכרת.

 

מאיפה הכל התחיל?

"יש לי סוכרת נעורים מגיל 3, עוד מעט כבר 10 שנים. סוכרת נעורים מתפתחת מחוסר אספקת אינסולין מהלבלב לצורך פירוק של סוכר מהאוכל שאוכלים".

 

מה זה אומר להיות ילדה חולת סוכרת בעצם?

"להיות ילדה עם סוכרת נעורים זה אומר שאני צריכה להקשיב לגוף שלי כל הזמן, לזכור לעשות את בדיקות הסוכר. לשמור על עצמי ולדאוג להזריק אינסולין בכל פעם שאני אוכלת".

 

איך את מתמודדת עם מחלת הסוכרת ביום-יום?

"אני מתמודדת עם זה כבר 10 שנים, אז זהו כבר חלק גדול ומשמעותי מהחיים שלי, אני רגילה לכל הבדיקות, הביקורות ומסביב לסוכרת".

 

איך החברה מקבלת אותך בגלל המחלה?

" החברה מקבלת אותי כמו ילדה רגילה, אני משדרת לכולם שאני מסתדרת ואני לא נותנת לסוכרת להוות בעיה עבורי וכך הם נותנים לי יחס שווה".

 

האם הייתה לך חוויה משמעותית שעברת החופש בעקבות החולי בסוכרת?

"היו הרבה חוויות משמעותיות בחופש עבורי. אך החשובה מבניהן היא מחנה הסוכרת,  במחנה נמצאים חניכים סוכרתיים מכל הארץ ויחד אנחנו נהנים כאשר לכולנו יש מכנה משותף עצום - הסוכרת. זהו מחנה קיץ שבו כל המשתתפים מלבד הצוותים הרפואיים סוכרתיים. זהו מחנה קיץ לכל דבר , המחנה מחולק לשלושה מחזורים יסודי, חטיבה ותיכון . זהו מחנה שלא מגביל אף ילד שמגיע אליו מבחינה רפואית, כולם בודקים סוכר, ואם במקרה מכשיר מתקלקל יש צוות רפואי שמבין בנושא. יוצאים לטיולים, לומדים להכיר ילדים נוספים עם סוכרת ובעיקר נהנים מכל דקה".

 

איך התחושות לקראת איחוד בתי הספר? האם תתמודדי על תפקיד הסגנית גם השנה?

"תחילה לא הייתי בעד איחוד בתי הספר אך הבנתי שזה נעשה אך ורק לטובתנו ולטובת בתי הספר. בתפקידי בתור סגנית יו"רית היה לי משמעותי השנה הדרך שעברנו, היו פרויקטים שלא צלחו ולעומת זאת גם היו פרויקטים שצלחו וקיבלנו עליהם שבחים. אני בהחלט אתמודד גם השנה על תפקיד סגנית יו"ר".

 

לא היית רוצה להמשיך לתפקיד יותר גבוה, כמו יו"ר למשל?

"כרגע אני חושבת שאני עדיין קטנה מבחינת הגיל, אני לא רוצה ליצור לעצמי עומס וציפיות שאני לא אוכל לעמוד בהן".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה