הענישה מחמירה: 1000 שקל קנס על רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל המותר



הוחמרו הקנסות בגין מגוון עבירות תנועה על מנת להלחם בתאונות הדרכים. נסיעה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 תעלה לכם בקנס של 1000 שקלים

ועדת הכלכלה אישרה את החמרת הענישה על מספר עבירות תנועה. במסגרת הצו אותו אישרה הוועדה, יוכבדו בעוד כחודש הקנסות המוטלים בגין מספר עבירות בהן אי ציות לרמזור אדום, ועבירות הנוגעות לרכיבה על אופניים חשמליים. במהלך דיוני הוועדה עלתה גם האפשרות שהכסף שיוכנס לקופת המדינה מתשלום הקנסות ישמש לטובת המאבק בקטל בכבישים.

על-פי התקנות החדשות, נקבעה מדרגת קנס חדשה של 1,500 שקלים ואושר להחיל את הקנס הגבוה על עבירות חמורות בהן: אי ציות לרמזור אדום (במקום 1,000 שקל כיום), נהיגה במהירות של 31 עד 40 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית ונהיגה במהירות של 41 עד 50 קמ"ש מעל המותר בדרך בין עירונית (במקום הזמנה לדין כיום). עוד אושר להחמיר את הענישה על עבירות שונות בהן נהיגה ללא רישיון בתוקף, אי מתן זכות קדימה להולך רגל שמתכוון לחצות ועוד. יו"ר הוועדה איתן כבל (המחנה הציוני) בירך על ההחלטה להחמיר את הקנס על חציית צומת ברמזור אדום, והסביר כי "מדובר באחת העבירות החמורות ביותר".

בהחלטותיה התייחסה הוועדה גם לעלייה המשמעותית במעורבותם של רוכבי אופניים בתאונות דרכים קטלניות. בשל כך החליטו חברי הוועדה להכביד את הקנס בגין רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 והוא יעמוד על 1,000 שקלים.

לצפיה בכל הקנסות החדשים שאושרו היום - לחצו כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה