"לא עמדנו במטרה. זו עובדה"



בכנות האופיינית לו עידו לוי מסכם את העונה של מכבי יבנה: "עונה טובה, אבל הייתה קבוצה שעשתה עונה טובה יותר". על תקריות בחדר ההלבשה: "היו חילוקי דעות, לא חושב שזה השפיע". וגם: ה-7:0 לקריית גת והעונה הבאה

העונה של מכבי יבנה מתחלקת למספר חלקים. היא נפתחה לא כל כך טוב, המשיכה מצוין, התחילה להידרדר בשלב מסוים, הגיע לשפל חסר תקדים בהפסד מביך מאוד לקבוצה שכמעט ירדה ליגה והסתיים עם תקווה גדולה לקראת מפח נפש נוסף – הפסד בפנדלים למכבי קביליו יפו, מה שסתם את הגולל על עונת התהפוכות.

דווקא מי שדי שמר על יציבות לכל אורכה, היה השוער הוותיק עידו לוי, ששוב חזר הבייתה הפעם במטרה אחת: להעפיל עם הקבוצה לליגה הלאומית. לצערו ולצער כולנו, זה כמובן לא הצליח.

השוער היה אחת מנקודות האור בעונה ההפכפכה של יבנה. היו הרבה תקריות בחדר ההלבשה ודברים שלא היו צריכים לקרות, אך עידו תמיד שמר את עצמו מחוץ לזה ושמר על כבודם של כולם, גם בימים בהם נראה שאלי כהן מאבד את חדר ההלבשה, עידו עזר לו והם הצליחו לשמור את הקבוצה מאוחדת – עד אותו 7:0 מדובר, שם כבר כולם הבינו שנגמר הסיפור ואלי חייב לפנות את מקומו.

עידו ספג אמנם 37 שערים (מעל שער למשחק) אך ללא ההפסד המדובר וההתרופפות במהלך סיום העונה, אולי היה מסיים במקום הראשון מבחינת הספיגות. לאורך העונה, יש לציין, עידו הציג יכולת נהדרת וסיפק הצלות מדהימות.

בראיון לסיכום העונה, עידו מספר על התהליך שעברה הקבוצה השנה, התקריות בחדר ההלבשה שלדעתו לא השפיעו ולא היו צריכות להשפיע, על הפן האישי ועל האכזבות בדרך. בנוסף, עידו שולח מסר לאוהדי מכבי יבנה, שבמשחקים המכריעים הגיעו בהמוניהם אך ברוב העונה הגיעו פחות ופחות.

עם יד על הלב, איך היית מגדיר את העונה הזו מבחינת ההישגים של מכבי יבנה?

"תראה, מבחינת ההישגים אני חושב שעשינו עונה טובה, הבעיה היא שהייתה קבוצה שעשתה דבר מדהים, 14 ניצחונות ותיקו בתחילת העונה ואז לך תרדוף אחריהם. זה לא פשוט בכלל ואני חושב שזה השפיע עלינו".

כשאתה מסתכל על המטרה שסימנתם בתחילת העונה ועל איך שהעונה הסתיימה, אתה חושב שהייתם בדיעבד לעשות דברים אחרת?

"תמיד בדיעבד ניתן לחשוב שאפשר היה לעשות דברים אחרת, אבל זה הכדורגל. שום דבר לא בטוח והכל נזיל".

יש הרבה סיפורים מחדר ההלבשה, על תקריות לא נעימות בלשון המעטה. האם זה מה שגרם לכך שהקבוצה לא הצליחה?

"אין ספק שקרו כמה דברים אבל זה לא תירוץ לשום דבר. בהרבה חדרי הלבשה יש לפעמים חילוקי דעות וזה קורה. אני לא חושב שזה השפיע יותר מדי ובטוח שזה לא היה צריך להשפיע על היכולת במגרש".

עידו לוי מתוסכל

מה קרה במשחק שבו הפסדתם 7:0, שלאחריו אלי כהן החליט להתפטר. מה היה שם?

"אני חושב שבמשחק הזה ספציפי זו הייתה סוג של התפרקות של כל המערכות שלנו. זה קרה וככל הנראה עוד יקרה. זה קרה גם לקבוצות גדולות מאתנו. התחושות לא נעימות אחרי משחק כזה אבל זה מאחורינו. חבל רק בשביל אלי כהן שהוא מאמן מוכשר ואיש צנוע".

מה גרם להתעוררות במשחקים האחרונים של העונה?

"לפי דעתי התעוררנו השחקנים לאחר שהבנו שהפלייאוף לפנינו וצריך להתאפס. רונן איטח הביא מהניסיון שלו לקבוצה, אני שמח שזה עזר בהתחלה ורק יכול להגיד שחבל שלא הגענו עוד קצת רחוק ואולי אף עומדים במשימה שהצבנו בפנינו בתחילת העונה".

אולי זו הייתה טעות להצהיר על עלייה מלכתחילה? אולי זה יצר לחץ מיותר?

"אני חושב שהצהרנו על עלייה בגלל שהבאנו שחקנים בדיוק לשם כך. אנחנו צריכים להיות אמתיים עם האוהדים והאנשים שמכבי יבנה חשובה להם. זו הייתה המטרה ולא עמדנו בה".

באופן אישי, איך היית מגדיר את העונה שלך?

"אני באופן אישי מנתח לבדי עם עצמי את העונה. בגדול נהניתי מאוד ביבנה, זה מועדון שהוא הבית שלי ותמיד אתה מרגיש אקסטרה מחויבות למקום כזה. מבחינתי זו הייתה עונה מוצלחת יחסית, בפן האישי. לגבי העונה הבאה, נשב ביחד ונחליט".

יש לך מסר לאוהדים ולאנשי מכבי יבנה?

"המסר שלי לאוהדים שראינו בהמוניהם במשחקי הפלייאוף זה שאנחנו נצטרך אותם מהמשחק הראשון לצדנו ולא רק בסוף כי זו ריצת מרתון ואני מקווה שכך יהיה בשנה הבאה".


 
$(function(){setImageBanner('901aa967-3a56-4731-adfb-efbe97db8b05','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('bc226bde-e98b-4873-91cd-2f218ca308f1','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה