אמא, תעלי להנחתה



אולי זה בהשראת אורח החיים הבריאותי, הרצון לקדם את ספורט הנשים ביבנה או הרצון של מספר אימהות להיפגש ביחד למשחק כיפי וכנראה שזה הכל ביחד, אבל ענף הכדורשת ממשיך לתפוס תאוצה ביבנה וזאת עבודה מאוד ברורה ומוגמרת

כתב- ארז זנו

 

אם עד לפני מספר חודשים היה מדובר במשהו שולי, אז נדמה כי עשרת החודשים האחרונים הרימו מעט את הרמה ואת הביקוש לענף. ליגת ה"מאמאנט"  שתופסת תאוצה בכל הארץ, מקבלת ביבנה גם ביטוי רציני ולאחרונה אף הפך להיות רשמי עם התמיכה העירונית לכך דרך מחלקת הספורט והעומד בראשה שאול דוד. הכל התחיל לפני כעשרה חודשים כאשר כרמית נחום וקרן אדמסקי, שתי אימהות מהשכונה הירוקה, שנפגשו והחליטו להקים קבוצה "למען הכיף, הספורט והבריאות" הסבירה כרמית. מה שהתחיל כמשהו מאוד מאוד חובבני וצנוע הפך להיות לעניין רציני שלא מעט בנות הצטרפו אליו כפטריות לאחר הגשם. החוקים המעניינים הם קשורים בכך שרק נשים מעל גיל 30 יכולות להשתתף במשחק וכמובן רק שיש לה ילד/ה בבית הספר. הייצוג הוא בית ספרי מכל המשתמע מכך. האימונים עשויים להיות בשטח בית הספר. פעם בשבוע יש או משחק או אימון. המטרה ביבנה שכבר בעונה הקרובה בנובמבר, תהיינה ליגה שמורכבת ממינימום 6 קבוצות בית ספריות.

כרמית וקרן. חלק מהיוזמותהעניין שמדובר בחוקים שקשורים לבית הספר, הופך את המשחק למעניין יותר ומגבש. גם את האימהות וגם את הילדים שמגיעים לעודד אותן. וכל זה בחסות בית הספר בו הילד לומד.

 מסתבר שעבור לא מעט אימהות, משחק הכדורשת ממצה עבורן לא מעט סיבות טובות לצאת מהבית, החל מהעניין הבריאותי –ספורטיבי ועד המפגש עם החברות. שלא יהיו אי הבנות. אותן נשים מתאמנות בצורה הרצינית ביותר והמאמן מאיר לוי שהוא גם רכז הענף כולו בעיר, לא מוותר להן על אף אימון ומדקדק בכל פרט שצריך. מסתבר שלבנות זה דווקא מתאים. "יותר הגיוני להגיד שאנחנו לא מוותרות למאיר" העירה כרמית "אנחנו רק מחכות שיגיע יום רביעי על מנת שנוכל להתאמן ולהיפגש. עבורנו האימונים והמשחקים הם ערך חשוב ביותר וקשה לכל אחת מאיתנו לוותר עליהם". חובה לציין כי הליגה היא לפי בתי ספר. קבוצה של אימהות מייצגת את בית הספר של הילדים שלהם, ככה שחיבור לקהילה ולילדים פה הוא מאוד קשור ובלתי נמנע.

כרמית, אולי באמת תספרי לטובת הקוראים אבל בעיקר הקוראות מה אתן מוצאות בזה?

"אתה ברצינות שואל? להתחיל ולפרט? כל כך הרבה...."

 

בבקשה, הבמה שלך.

"קודם כל בהיבט הספורטיבי, זאת ליגה שאימהות  משתתפות בו וזה כבר עניין של קרבה והזדהות. מעבר לכך זה גם ספורט במלוא מובן המילה ככה זה מאוד בריא ובריאותי. לא כל אחת מתחברת לספורט אבל המשחק הזה יכול לקשר הרבה אימהות שמעוניינות לעשות פעילות ספורטיבית. לא נתעלם מכך שיש פה היבט חברתי. לשים חבורת בנות זה מפגש חברתי, איך שלא תקראו לזה. בנוסף, יש פה גם עניין חינוכי. אני יכולה להגיד לך שהרבה מאוד ילדים שלנו באים לראות את האימהות שלהם משחקות וזה נותן להם דוגמא אישית, משהו שבעיניי חשוב מאוד. זה להקנות ערכים לילדים בכל מיני צורות כמו איך להתנהג במצב של ניצחון, הפסד, לנהוג בהגינות, ללא אלימות".

 

מאיר לוי. רכז הענף ביבנהיש גאוות יחידה?

"בהחלט. כל בית ספר רוצה לייצג את עצמו בכבוד. האימהות מרגישות צורך לנצח ולהצליח בבית הספר בו הילד שלהם לומד. ההגינות והעניין החינוכי משחק פה תפקיד לא קטן, מעבר להצלחה האישית שלנו והפן הבריאותי".

 

ומה יש למאיר עצמו להגיד? לא מעט. מסתבר שמבחינתו זוהי רק ההתחלה "יש לי רצון שבכל בית ספר ביבנה תהיה קבוצת מאמאנט. זאת השאיפה הכי גדולה שלי. כיום אין ספורט תחרותי במגזר הזה לאימהות ואני מאמין שהחיידק הזה יתפוס מאוד חזק ביבנה כמו שהוא תפס במקומות אחרים. אני שמח להיות הרכז בענף הזה ואני מקווה שעם שיתוף פעולה מצד עוד גורמים נצליח לפתח פה את הענף ושיבנה תהיה על המפה בליגה. יש לנו מתקנים טובים ועכשיו רק צריך היענות מצד האימהות"

את הספורט הזה הביא לפני מספר שנים יוחנן פלד ז"ל ליבנה. הוא ראה בחזונו איך עשרות (אם לא מאות) אימהות מקומיות יוצאות לפעילות ספורטיבית משותפת והנה, זה מצליח ובגדול, דווקא אחרי מותו. ביבנה כבר עלה הרעיון לקרוא לליגה כולה על שמו, משהו שאגב, יהיה מכובד וראוי ביותר. פלד ז"ל עשה המון למען הספורט בעיר יבנה וטוב יעשו ראשי הספורט וקברניטי העירייה להנציח את שמו בצורה הראויה והמכובדת. ביבנה כמובן יש תקווה מאוד גדולה לשחק חלק גדול מהמשחקים בהיכל החדש והמפואר שנבנה בשכונה הירוקה. ראש העיר, מספרים בענף, כבר הביע את הסכמתו הכללית לכך ויש סיכוי רב כי חלק גדול מהמשחקים אכן יהיו שם.

 


 
$(function(){setImageBanner('f4721310-a45e-4cc7-9d0a-1b1c3aa47b01','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('45e07e9b-938e-4c8b-917c-052d14fa40e9','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה