הוא החל דרכו ככדורגלן במחלקת הנוער של מכבי יבנה, עזב הכל על מנת להיות לוחם בצנחנים, ומיד לאחר השחרור הוציא תעודת מדריך מכון כושר. עם הזמן השתכלל והשתדרג ובשנתיים האחרונות הוא האיש שאחראי על הכושר של קבוצת הנוער ומהעונה גם של אליצור בכדורסל והוא בסך הכל בן 26. אמיר קרן- ראיון הכרות

כתב- ארז זנו

צילומים – חסדאי כהן

 

במשך שנים רבות העסיקו ביבנה מאמני כושר שונים מרחבי הארץ. כל אחד שרק סיים קורס בווינגייט הציע עצמו לשלל קבוצות הספורט בעיר . לא מעט מאמנים הסתובבו פה בשנים האחרונות,בשנים ששתי קבוצות הספורט הגיעו לליגה השנייה. הפעם, הבינו ביבנה כי דווקא מתחת לאף שלהם צומח אחד כזה מוכשר. אמיר קרן, בסך הכל בן 26 (ביום רביעי חגג עם עוגה) תושב יבנה, מקומי בכל רמ"ח איבריו, התחיל את דרכו הספורטיבית דווקא כמאמן יחידים ולאחר מכן במכון הכושר בפארק המים, אבל עם הזמן הבינו קבוצות הספורט כי מדובר בבחור מוכשר לחלוטין וגם הן רוצות ליהנות משירותיו. הראשונה שאימצה אותו לחיקיה היא קבוצת הנוער בכדורגל בהדרכתו של ניסים גיטר שכבר בשנה שעברה העסיקה אותו אצלה. כזכור, אותה קבוצת נוער רשמה את הישגה הגדול ביותר של קבוצת נוער בהיסטוריה כאשר סיימה במקום השני בליגה השנייה ולא הייתה רחוקה להעפיל לליגת העל. אנשי מנהלת הספורט ראו כי טוב והחליטו כי קרן יקבל על עצמו משרה נוספת, הפעם כמאמן הכושר של אליצור יבנה בוגרים, קפיצת מדרגה לא רעה בכלל. ראיון הכרות עם לוחם הצנחנים לשעבר שגורם ליבנאים לרוץ ולהתאמן במקצועיות.

 

עם קבוצת הנוער- אמיר, לטובת מי שלא מכיר אותך. מי אתה, מה אתה, מאיפה באת ואיך לעזאזל בגיל כל כך צעיר הספקת הרבה?

 

" התחלתי לעסוק בספורט תחרותי בגיל 9 מכיתה ד' ועד כיתה יב' שיחקתי בכל מחלקות הנוער בכדורגל של מכבי צבי יבנה. מקבוצת האפרוחים (ילדים טרום א') ועד לקבוצת הנוער של המועדון.

  כאשר הגעתי לשלב בו הייתי צריך להחליט האם להמשיך עם הכדורגל או לוותר למען שירות קרבי החלטתי לוותר על הכדורגל ולהתגייס ליחידה קרבית.

  התגייסתי לחטיבת הצנחנים, לגדוד 101. לקראת סוף המסלול שלי כלוחם בגדוד מ"פ פלוגת המסלול החליט להוציא 2 לוחמים מצטיינים בספורט לקורס מדא"ג נע"ת (מדריך אימון גופני נוסף על תפקיד).

  וכך בעצם בגיל 19 וחצי התחלתי עם האהבה להדרכה ולכושר גופני, והמשכתי לעסוק בזה מיד עם תום השירות הצבאי שלי.

גם בחדר כושר  כשהשתחררתי נרשמתי למכון וינגייט כדי להוציא תעודה אזרחית של מדריך כושר גופני ובריאות (מכוני כושר) ו"מדריך אימון קטינים במכון כושר", שאוכל להדריך יחידים וקבוצות לטיפוח אורח חיים פעיל ובריא במכוני כושר.

  הצעד הראשון שלי באימון והדרכה באזרחות היה עבודה ברשת מאד גדולה של חדרי כושר, עבדתי בת"א וברחובות, ובמקביל התחלתי עם האימונים האישיים ביבנה וסביבתה.

  לאחר שנה של עבודה בחדרי הכושר ובאימוניים האישיים צברתי קהל מתאמנים והחלטתי

  לוותר על חדרי הכושר ולהתמקד אך ורק באימונים האישיים ביבנה, אימונים שמתקיימים בפארקים ובמגדל המים ביבנה ובמקביל בחדר הכושר בפארק המים יבנה.

  במקביל נרשמתי ללימודי תעודה במכון וינגייט בקורס "מאמני כושר גופני לקבוצות" אותו סיימתי שנה שעברה.

  בנוסף לאימוניים האישים אני עובד זו השנה השנייה ברציפות כמאמן הכושר של קבוצת הנוער של מכבי צבי יבנה בכדורגל והשנה חתמתי גם בקבוצת הבוגרים של אליצור יבנה בכדורסל כמאמן הכושר שלהם.

  בתור יליד יבנה, חשובה לי התרומה לעיר ואני מרגיש שהעבודה שלי היא סוג של סגירת מעגל מהמקום בו התחלתי בתור ספורטאי צעיר.  השקפת העולם שלי גורסת כי בעבודה קשה, התמדה והשקעה, הכל בר השגה".

 

- איך הגעת לקבוצת הנוער של מכבי יבנה?

 

"לקבוצת הנוער של מכבי יבנה הגעתי לפני שנתיים לאחר המינוי של ניסים גיטר למאמן הקבוצה. הוא וחגי כהן שכנעו אותי, תחילה לא ממש הייתי בעניין והעדפתי להישאר אך ורק באימונים האישיים אך לבסוף הסכמתי, והנה היום אנחנו כבר נמצאים בעונה השנייה שלנו יחד ואני שמח על כך מאד ונהנה מכל רגע"

 

-האם יש שינוי בין להיות מאמן כושר של בוגרים לבין נוער?

 "בוודאי, קבוצת נוער וקבוצת בוגרים דומות מאד אך גם שונות מאד. שחקני הנוער צעירים וצריכים יותר הכוונה, לעומת הבוגרים שהם יותר בשלים פיזית ומנטלית. נהנה לעבוד עם הנוער בכדורגל ועם הבוגרים בכדורסל באותה המידה, הסיפוק מהעשייה הוא אדיר".

 

- התחלת לעבוד גם עם קבוצת הכדורסל המקומית. מה ההבדלים בין אימון כושר של כדורגל לבין כדורסל?

 "השנה התחלתי לעבוד לראשונה עם קבוצת כדורסל, כדורגל וכדורסל שונה מאד באלמנטים של הכושר הגופני. אימוני כושר לכדורגל מתבססים המון על עבודה אירובית עצימה ומתונה מלבד העבודה האנאירובית. בכדורסל הדגש הוא יותר על האתלטיות ופחות על העבודה האירובית. בנוסף באימוני הכושר בכדורסל אני נותן את הדגש על ה"גליקוליזה האנירובית", צורת אימון שבה אני משתמש גם באימוני כדורגל אך בעצימות ובתרגילים שונים וספציפים למשחק"

 

- מה אתה מצפה להוציא מהשחקנים שאתה מאמן? ומה גורם לך להתאכזב?

 

"הדרישות שלי מהשחקנים זה לתת את המאה אחוזים בכל אימון, להגיע תמיד עם ראש פתוח בכדי ללמוד ולהתקדם כי רק בעבודה קשה והשקעה מצליחים. כמובן שאני קשוב אליהם ולא מעמיס, כאשר יש לשחקן פציעה או ששחקן נמצא בעומס אני פעמים רבות מאפשר לו לנוח, או מקצר לו את זמן האימון או את עצימות התרגיל בהתאם למצבו הגופני. לומר את האמת? פעמים אחדות יצא לי להתאכזב משחקן בזמן אימון, בכדורגל ובכדורסל השחקנים מגיעים לעבוד ונותנים הכל, כמובן שיש מקרים בודדים ששחקן מזייף קצת באימון, אני מיד אפנה אליו באופן אישי לשאול מה הסיבה, אם שחקן מזייף באימון ולא משקיע 100% בלי סיבה מוצדקת הוא נענש על כך".

 

 - לאן היית רוצה להתקדם? מה השאיפות שלך?

 

"כמו ששחקן צעיר בתחילת הקריירה שואף להתקדם כך גם אני כמאמן כושר. אני מציב לעצמי מטרות ומכוון אליהן, כי רק ששואפים גבוה מגיעים לשם. את השאיפות שלי אני אשמור לעצמי,אני מעדיף להתעסק בעשייה ובעבודה קשה ופחות בדיבורים יומרניים , אני בטוח שבדרך הזו ועם התמדה אגיע לרמות הגבוהות"

 

לקראת סוף הראיון ניסיתי קצת להגיע למקומות צהובים, או יותר נכון מעניינים. קרן נמצא הרבה מאוד עם הספורטאים והיה מעניין לדעת מי מהם הוא האתלט ביותר, הממושמע ביותר וגם העצלן. מקרן, כך מסתבר, לא יוצא שום דבר "אני מכבד כל ספורטאי באשר הוא. בכל מקום יש טובים יותר ומשקיעים פחות. אני לא אתחיל לתת ציונים מעל דפי העיתון". קצת חוצפן הבחור, אבל לויאלי.

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('7cc6dbf0-9d40-482b-8b17-92c452d87107','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('50828cb9-0a88-411f-b3ba-d7431ab99240','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה