"זאת שמחה שמהולה בעצב"



שי מאור בנה את מכבי יבנה העונה שחקן אחר שחקן וכעת רואה את מחליפו לוקח אותה לעבר הפלייאוף העליון. רגע לפני פתיחת הסיבוב השני מדבר המאמן על הצעד הפזיז, הפספוס הגדול ומפרגן לממשיך דרכו
צילום- חסדאי כהן

 

כשמכבי יבנה ירדה לליגה א' כל המערכת הייתה בשוק טוטאלי. השחקן היחיד שהיה חתום היה משה אבוחצירא המקומי ובמועדון קיבלו החלטה לא להשאיר אף שחקן מהלאומית (בסוף גם חלימי ולוגסי נשארו). לשם כך ידעו ביבנה כי הם צריכים לבנות קבוצה מכלום ולשם כך הביאו את שי מאור, מאמן שמכיר כל מידת נעליים של שחקן ששיחק ומשחק בליגה הזאת. הוא אחד המאמנים הכי מנוסים שיש והוא זה שבנה לבנה אחר לבנה את הסגל הזה, כמו פאזל. מאור בנה באמת קבוצה טובה, שקולה, יציבה שפניה לפלייאוף העליון ולטענתו, אף יותר מכך. אחרי המחזור השמיני שבו הפסידה הקבוצה לשיכון המזרח, החליט מאור לזעזע את המערכת ולהתפטר מתפקידו. התפטרות שנכתב עליה לא מעט שהייתה פזיזה וממקום רגשי. כעת מאור רואה מביתו את מכבי יבנה סופרת שבעה משחקים ללא הפסד, יציבות בהגנה ואת אלי כהן המקומי שומר על מקומה של הקבוצה בתוך הפלייאוף העליון. הוא מבחינתו, מבין את הצעד שעשה, מעט מצטער על כך אבל גם מבין שזה מה שהיה נחוץ למען הצלחת המערכת ומפרגן לאנשי המועדון ולמאמן שקיבל את תפקידו

  • שי, איך זה לראות את הכל מהצד?

    " זאת שמחה שמהולה בעצב. אני הכי כנה בעולם כשאני אומר את זה. ידעתי שבניתי משהו טוב ויש סגל מצוין וייקח לו זמן. בכל זאת, בניתי קבוצה עם שחקן אחד חתום רק (משה אבוחצירא) ועכשיו מישהו אחר קוצר את הפירות. אם כל זה היה קורה שני משחקים לפני יכול להיות שעוד הייתי על הקווים אבל אני לא מסתכל אחורה אלא מפרגן לאלי כהן שלמען האמת אנחנו לא כל כך מכירים. הוא בחור צעיר ואני מאחל לו המון בהצלחה"

     

  • מה השתנה מאז שעזבת. בכל זאת, הקבוצה בצמרת ומצליחה יחסית?

    " אמרתי לשחקנים ביום שעזבתי שאני עוזב על מנת שהקבוצה תתאפס על עצמה ותעזור זעזוע וזה בדיוק מה שקרה. שחקנים הבינו שעכשיו זה הם בדרך החוצה. אנשים נכנסו לכוננות ולמחויבות שיא ובוא גם נאמר את האמת, בעיטות שלא נכנסו בעבר, נכנסות עכשיו וזה גם ההבדל"

  • אתה מתחרט על העזיבה היחסית פזיזה?

    " כשמסתכלים אחורה אז באמת מבינים שההחלטה הייתה פזיזה אבל באמת עשיתי את זה לטובת המועדון ולא למעני. יבנה מקום מסודר יחסית לליגה א', עם אנשים טובים וסביבת עבודה נחמדה. בכל מקום יש דברים פחות טובים ובכל מקום אפשר לתקן אבל בסך הכל נהנתי לעבוד ביבנה. אני מצטער ברמה האישית אבל ברמה הקבוצתית זה עזר וזה מה שחשוב"

    מאז עזיבתו את יבנה זכה שי מאור למספר הצעות אך הן לא היו אטרקטיביות עבורו והוא כרגע יושב בבית ומחכה להצעה הנכונה. בינתיים הוא רואה מהצד את כל קבוצות הליגה ומעריך מאוד את יבנה אך טוען כי בסגל הקיים יהיה לה קשה להתקדם קדימה ללא חיזוק ראוי בהתקפה

  • איך זה שעוד לא מצאת קבוצה?

    " היו לי כמה הצעות אבל אני לא אקח כל קבוצה בכל מצב. אני לא צריך לדבר על עצמי ומה אני שווה. זה עניין של טיימינג ואני לא דואג. מאמין שעוד תגיע הצעה ראויה עבורי"

     

  • לאן מכבי יבנה יכולה להגיע העונה?

    "האמת שבהתחלה חשבתי שהולכים עד הסוף, בטח עם הצירוף של גיא משפתי אבל היום המצב שונה. איך שאני רואה את יבנה יש לה סגל יחסית קצר לעומת שאר קבוצות הצמרת. היא חייבת להתחזק בשחקן עם אוריינטציה התקפית, אפילו שניים כאלה כמו גיא עובדיה או ארז שמואלי. כרגע אני רואה את יבנה כקבוצת פלייאוף עליון"

  • דיברת על משפתי. הבאת אותו ולא הספקת לאמן אותו והנה הוא אחד הברומטרים החשובים בסגל

    " אני יודע בדיוק מי זה משפתי ואני יודע גם למה נלחמתי עליו. הוא אחלה של שחקן ולא סתם חיזרתי אחריו במשך כמה חודשים ומבחינתי הוא פספוס. אם אני לא נהנתי ממנו אז לפחות במכבי נהנים ממנו"

     

  • מה דעתך על שורת השחרורים של הקבוצה מאז עזיבתך, רביבו, טסאו, אביטן, חלימי?

     

    " אני מסתכל על כל אחד בנפרד. יוני רביבו בעיניי הוא חתיכת שחקן, שובר שוויון בליגה הזאת אבל הבנתי שהוא והמאמן לא שידרו על אותו גל, המאמן לא היה חפץ בשירותיו והעזיבה הגיונית בסך הכל. טסאו פשוט לא התחבר עם הקונספט של הקבוצה ולא הלך לו. ברגע ששחקן בכיר לא טוב זה משפיע על כולם ונראה כי מדובר בעזיבה שעשתה טוב לכולם. משה אביטן לא היה פקטור וגם ככה לא בלט יותר מדי ואלעד חלימי שחקן מצוין שפשוט היה פצוע לרוע מזלו. בזמן הזה נכנס רודיונוב שלפי מה שאומרים לי הוא מצוין אז ככה שחבל לשים אחד כמו חלימי על הספסל. השחרורים הגיוניים ועכשיו רק צריך לחזק את הקבוצה בחלק הקדמי"

     

  • יוצא לך עדיין להיות בקשר עם אנשי מכבי יבנה?

    " פה ושם, לא יותר מדי. יוצא מדי פעם לדבר ואם יש שאלה נקודתית אני שמח לענות. בסך הכל הם אנשים טובים ולא עזבתי בכעס"


 
$(function(){setImageBanner('08552935-e003-4d5b-be1b-e5c2d3ac3ee8','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('c94dae43-5cd9-449c-9164-96f0142f0dc6','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה