פוטנציאל בעלייה: יוני דוד בראיון פתיחת עונה



הרכז של אליצור יבנה, שנמצא במחנה האימונים של אליצור לקראת העונה הקרובה: "חזרנו למקומנו הטבעי, כיף לשחק תחת אוהד יתום. אני גאה להיות חלק מההצלחה של אליצור ולהוות מודל לחיקוי עבור בני הנוער"

מאת: בר איטח

במהלך מחנה האימונים שאליצור יבנה עורכת בימים אלו תפסנו את הרכז הצעיר יוני דוד לראיון קצר. דוד, שיחגוג השבוע את יום הולדתו ה-22, נולד וגדל ביבנה, את חייו כשחקן כדורסל התחיל בגיל 4 בחוג הבית ספרי "פרדס צפוני" ובהמשך עבר את כל מחלקות הנוער של אליצור יבנה.

בגיל מאוד צעיר (15) נבחר יוני לשחק באקדמיה למצוינות של וינגייט שם שיחק כ-3 שנים, בתקופה זו שיחק הרכז עם נבחרת הקדטים בטורנירים ביוון, סרביה ובאליפות אירופה שנערכה במקדוניה. במהלך שירותו הצבאי חזר יוני לאליצור יבנה והעונה זאת תהייה העונה החמישית שלו בבוגרים.

לאחר שאליצור יבנה ירדה לליגה הארצית הקבוצה לא נשברה ונלחמה עד שהצליחה לחזור בחזרה אל הליגה הלאומית, איך אתה מסכם את העונה האחרונה?

"נכון שירדנו לליגה הארצית לפני כשנה, הייתה שנה קשה, האולם ביבנה לא היה תקין ללאומית ולכן התאמנו ושיחקנו ברמלה. השחקנים הזרים לא התאקלמו מה שיצר מומנטום שלילי שגרם לירידת ליגה. כל השחקנים היבנאים, יובל רחמילוביץ, אמיר בורסוק, נועם קוניוק וניסים טוויטו החלטנו לנצל את ההזדמנות שקיבלנו להוביל את הקבוצה. עבדנו קשה מאוד יחד עם השחקנים שחיזקו אותנו ובראשם המאמן הנפלא שלנו אוהד יתום, עוזר המאמן איציק, המנהל המסור אריה והפיזיותרפיסט רוני, כולנו החלטנו שעושים הכל בכדי לחזור למקומנו הטבעי - לליגה הלאומית".

איך הייתה ההרגשה לעלות ליגה אחרי משחקים כל כך דרמטיים?

"ההרגשה לעלות ליגה לאחר עונה מתישה היא נפלאה ועילאית, באולם החדש והיפה של העיר, מול הקהל הנפלא ומול ראש העיר שעודד אותנו לאורך כל הסדרה ונתן לנו ביטחון אחרי שתי סדרות מתישות מול מעלה אדומים ומכבי בת ים סדרות אגרסיביות וברמה מאוד גבוהה".

"אני תמיד האמנתי והייתה לי תחושה שאנחנו הטובים ביותר ומגיע לעיר יבנה עם מחלקת הכדורסל האדירה שלה להיות בלאומית. סוד ההצלחה הוא שהעיר יבנה וכל הנהלת הקבוצה היו ביחד", מספר יוני.

מה אתה חושב הסיבה להתפתחות הכדורסל בעיר?

"לעיר יבנה יש מסורת רבת שנים בכדורסל ובספורט. באליצור יבנה צמחו שחקנים בולטים: עומרי כספי, אלישי כדיר, אלעד הופמן אורי קוקיה ועוד. אני בתור ילד שגדל בעיר הערצתי את השחקנים ותמיד שאפתי לחכות אותם. אני בטוח שכל ילד וילדה בעיר גאה במסורת של המועדון כדורסל שלנו, המתקנים הרבים בעיר וכמובן צוות המאמנים במחלקת הנוער בראשם צחי בוטביקה, לכן אליצור יבנה הפכה לאימפריה ברמה הארצית, אני גאה להיות חלק מההצלחה ולהוות מודל לחיקוי עבור בני הנוער".

המאמן אוהד יתום מאמין מאוד בצעירים, איך זה משפיע עלייך בתור שחקן צעיר?

"המאמן אוהד יתום נחשב לאחד הבכירים בליגה הלאומית. אוהד מאמן אותי כארבע שנים וכל יום אני לומד ממנו דברים חדשים. הוא מאמין ונותן ביטחון לצעירים, משפר את הכושר הגופני ושואף למשחק מהיר ויפה לעין. כל השחקנים נהנים ואוהבים לשחק עבור המאמן ואני רוצה לציין גם את העוזר יצחק אפטקר. צברתי ניסיון רב למרות גילי הצעיר וזאת תודות לאוהד".

מה השאיפות שלך מבחינה אישית ומבחינה קבוצתית לעונה הקרובה?

"המטרה שלי להמשיך לעבוד קשה באמונים ובמשחקים, להיות שחקן מוביל בקבוצה ולעשות הכול בשביל שהקבוצה תגיע לפלייאוף העליון. הגיעו שחקנים מליגת על ומתאזרחים אמריקאים ברמה גבוהה ועם עבודה קשה נגיע למטרה הקבוצתית שהיא להגיע לפלייאוף העליון ולהיות קבוצה צמרת".

מה השאיפות שלך להמשך הקריירה?

"להמשך הקריירה אני מאמין שבשנתיים הקרובות אליצור יבנה תעלה לליגת על ואני מקווה שגם שם אני אהיה שחקן משמעותי יבנאי ושחקן ישראלי מוביל.  בנוסף אני שואף לשלב עם הכדורסל תואר במדעי המחשב וזאת אני מקווה להתחיל השנה".

עומרי כספי, שחקן יבנאי שמשחק באלופת הNBA (גולדן סטייט) מה אתה חושב על הדרך שלו לפסגה של הכדורסל העולמי?

"עומרי כספי שחקן ענק ובעל אישיות מדהימה. הוא דמות לחיקוי במשך שנים רבות. עומרי ווינר בנשמה, כל השנים הוא עבד קשה מאוד ונותן כבוד לעיר יבנה ולמדינת ישראל, הוא הגיע למעמד גבוה גם כמעין שגריר של ישראל בעולם ועל כך שאפו ענק ויישר כוח".

נבחרת ישראל נראתה מעולה בהכנה לאליפות אירופה, באליפות עצמה הייתה קריסה גדולה. מה אתה חושב הסיבה לכך?

"לדעתי נבחרת ישראל לא הייתה מספיק טובה ביחס לשאר הנבחרות החזקות. אני חושב שצריכים לתת לצעירים את הבמה שיצברו ניסיון יחד עם עומרי כספי. וכך תוך זמן קצר יקצרו את הפירות. מבחינתי כאוהד היה מאכזב לסיים אחרון בבית, פספסנו הזדמנות".

מה אתה ממליץ לשחקן צעיר לעשות בשביל להתקדם בקריירה?

"שחקן צעיר חייב לעבוד קשה במהלך כל היום. כל שחקן בכל הרמות עובר משברים והמטרה היא ללמוד מכל משבר ולהפוך ליותר טובים. אם תאמין בעצמך ותיהיה חזק מנטלית ותסתכל לטווח הרחוק אתה תצליח".

לסיום , מה אתה מצפה מהקהל השנה?

"ראשית אני רוצה להודות לקהל על העונה הקודמת שליוו אותנו ועודדו אותנו באולם החדש. לקהל היה חלק גדול בעליה ללאומית. החלום שלי שיהיה ארגון אוהדים ובכך יתנו לנו ביטחון בכל אולם מול מועדונים אחרים. אנחנו ניתן את הכל כדי שכולם יהיו גאים בנו ונמשיך בדרך הטובה עד לליגת העל".

 

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('23f655e3-f100-4b88-9470-c73621137168','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('f7a460f4-b084-4ded-a0a5-2a454066f4b6','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה