13 סיבות למה כדאי ללמוד באמצעות קורס אונליין



"קורסים אונליין" או בשמותיהם האחרים: "קורסים דיגיטליים", "קורסי וידאו" ו-"קורסים אינטרנטיים" הם קורסים שמוקלטים מראש וניתנים לצפייה באמצעות רשת האינטרנט. מדובר בקורסים מלאים ומפורטים המכילים מספר רב של שיעורים ובעלי תכנים עשירים המספקים תכולת ידע זהה לזו המועברת בקורסים פרונטליים ואף יותר. קורסים אלו הופכים נפוצים יותר ויותר. למה? במאמר הזה אפרט מספר יתרונות משמעותיים שיש לקורסים בפורמט זה על פני קורסים המועברים באופן פרונטלי.

כי למיקום הגיאוגרפי אין חשיבות

לתושבי המרכז אולי זו בעיה פחותה, אבל מה קורה עם תושבי אזורים מרוחקים שכדי ללמוד נאלצים לנסוע שעות למכללות הנמצאות במרכז הארץ? מה קורה אם מרצה הקורס מתגורר באזור מסוים והגעה לאזורים מרוחקים ממנו מאתגרת עבורו ועבורכם? וגם אם אתם תושבי האזור אבל הגעה שבועית לקורס דורשת דלק וחיפושי חניה? קורסים ברשת הם הפתרון. קורסים אלו זמינים לצפייה מכל מקום שנוח לכם: מהבית, בעבודה, מבית קפה. בכל מקום שיש חיבור לאינטרנט ניתן לצפות בקורס. ריחוק גיאוגרפי אינו מהווה עוד מגבלה.

כי ניתן לצפות בכל זמן

קורסים אונליין זמינים עבורכם לצפייה 24x7. אם בעבר נאלצתם לוותר על קורס רק כי הוא מועבר בשעות הבוקר בזמן שאתם בעבודה, היום כבר אין צורך לוותר. גם אם השעות של הקורס הפרונטלי התאימו לכם, אבל ביום מסוים נאלצתם להיעדר מהשיעור ולפספס אותו, הפסדתם. עם קורסים מקוונים, כל שיעורי הקורס זמינים לכם לצפייה מתי שרק תתפנו אליו. בלי לחץ, בלי להפסיד ועם האפשרות לצפות כשאתם בשיא הריכוז והערנות שלכם ולא מותשים אחרי יום עבודה.

כי זה ללמוד בקצב שלכם

קורסים פרונטליים מוגבלים בזמן. במסגרת השעות המתוכננות מראש על המרצה להספיק להעביר את החומר. לעיתים הוא מספיק ואף יותר ולעיתים לא. למה? כי מישהו מהמשתתפים שואל שאלה שמעכבת, כי יש הפסקת קפה שמתארכת, כי פתאום קופץ החשמל. בקורסים אונליין תוכלו לצפות בכל שיעור ושיעור במלואו ובלי הפרעות. ניתן לעצור כל שיעור ולהמשיך את הצפייה במועד מאוחד יותר.

כי יש שפע פורמטים

כל מרצה מביא לקורס את הסגנון שלו. בקורסי וידאו נכנס אלמנט נוסף של הפורמט בו מועבר הקורס. ישנם קורסים בהם המרצה מצולם לאורך כל הקורס והוא מומחש כקורס פרונטלי. ישנם קורסים בהם מוקלטים שיעורים שהועברו באופן פרונטלי בכיתה, ישנן קורסים שמועברים כהקלטה על גבי מצגת סטטית או מונפשת וישנם קורסים, בעיקר קורסי הדרכה על תוכנות, בהם מוצגת לכידת מסך וניתן לראות כל צעד וצעד שהמרצה מדריך על המערכת. כאשר יש מבחר של קורסים, כל אחד יכול להתחבר לסגנון ההדרכה שמדבר אליו.

כי ניתן לצפות שוב ושוב

צפיתם בשיעור ומשהו שם לא היה מובן? חוזרים אחורה. רוצים להיזכר במשהו שנלמד באחד השיעורים הקודמים? צופים בו שוב. בניגוד לקורסים פרונטליים בהם לא ניתן לחזור על החומר, עם קורסים דיגיטליים תוכלו לצפות שוב ושוב באותו השיעור. ניתן לעצור את השיעור ולהמשיך בכל רגע נתון, לסכם לעצמכם, לתרגל ולבצע כל פעולה שתסייע לכם להבין את החומר במלואו.

כי ניתן ליישם במקביל

יתרון עצום שיש לקורסים אונליין היא האפשרות לתרגל הלכה למעשה את החומר הנלמד ממש במקביל ללימוד. אם בכיתה לא כל החומר נגיש לכם, כאשר אתם לומדים דרך המחשב האישי שלכם או אפילו במהלך שעות העבודה, תוכלו ממש ליישם במקביל את מה שלמדתם בזה הרגע. למדתם עכשיו פעולה מסוימת באקסל שתאפשר לכם לשפר את השימוש בו? פתחו כעת את גיליון העבודה שלכם ובצעו אותה. כאן אין חשש מ"אני לא זוכר מה לעשות".

לימודים און ליין

ללמוד בנוחות, בזמן שלכם ולתרגל במקביל ללימודים – בין היתרונות שמעניק קורס אונליין פרטי

 

כי זה מעלה את רמת הריכוז

כן. ממש כך. מחקרים מצאו שצפייה בווידיאו מעלה את רמת הקשב והריכוז פי 1.5. אז מה עושים? שמים אוזניות, מנטרלים רעשים אחרים מסביב ומתרכזים במסך. בלי הפרעות ובלי רעשי רקע רמת הריכוז עולה פלאים. כפי שחווית הצפייה בקולנוע שונה מצפיה בסרט בסלון, כך גם צפייה ממוקדת בקורס דיגיטלי מאפשרת לכם 100% תשומת לב לחומר הנלמד. בלי שפספסתם מילה מהמרצה ובלי שמישהו קטע אותו עם שאלה וחתך לכם ולו את קו המחשבה והרצף.

כי אתם כבר רגילים

גם אם אתם לא עובדים בעבודה שדורשת מכם לשבת עם העיניים על המסך כל היום, אתם צופים בממוצע חודשי של 18.5 שעות בסרטוני וידאו באינטרנט. אז זה כבר כל כך רגיל ונוח. להפך, לפעמים לשבת בכיתה זו  תחושה זרה לנו. מתי ישבתם בכיתה בפעם האחרונה?

כי זה עדכני

קורסים אונליין מוקלטים בתקופות זמן שונות. אם מדובר בתכנים ירוקי-עד הם תמיד עדכניים. אם אתם מחפשים ללמוד תכנים שאינם ירוקי-עד אלא תלויים בזמן, בהתפתחות ובשינויים טכנולוגיים, חפשו את הקורסים החדשים ביותר ובעלי התכנים העדכניים ביותר. לא עדכני? אל תצפו.

לעיתים קורסים המכילים תכנים שעלולים להשתנות, למשל, קורסי הדרכה על תוכנות שמשתנות תדיר, מבצעים השלמת מידע ומביאים שיעורים עדכניים לאחר ביצוע השינויים. שווה לעקוב כי כצופי הקורס תוכלו להיות מעודכנים תמיד ולקבל תמיד ידע על החידושים והשינויים האחרונים. את היתרון הזה לא תמצאו בקורסים פרונטליים...

כי אתם בוחרים מה ללמוד

ההמלצה היא כמובן לצפות בקורס במלואו וברצף כפי שהוגדר. עם זאת, לכל קורס יש סילבוס עם מפרט שיעורים. שיעור מסוים מלמד חומרים שאתם כבר מכירים? חבל על הזמן, פשוט דלגו עליו, אין צורך להתעכב על מה שכבר מכירים (אם כי חזרה תמיד מומלצת, תמיד אפשר להרוויח עוד פיסת ידע). קורס מסוים יכול להכיל רק חלק מהידע שאתם מחפשים וקורס אחר מכיל את כל הידע? תבחרו מה שמתאים לכם. זקוקים לידע מתקדם ופחות לחזרה על חומרים ברמת מתחילים? חפשו את הקורס עם התכנים המתקדמים והעדכניים הדרושים לכם.

כי יש יותר תכולה

כמות המידע המועברת בשעת לימוד אחת בווידאו שווה לכשלוש שעות אקדמיות בכיתה. לקורסים אונליין אין מגבלת זמן. הכיתה אינה מושכרת לפי שעות ולכן זמן אינו מהווה בעיה ואין לחץ לסיים את השיעור בזמן ולפנות אותה, דבר שמוביל לוויתורים על חומר. כמות התכנים שמרצה יכול לספק בקורס מוקלט היא עצומה.

לפני הכנת קורס אונליין מבוצעת חשיבה רבה על התכנים, על סדר הלימוד ועל חומרי עזר, כך שתכנון כל שעה ושעה בקורס הוא תכנון אופטימלי. כל שיעור הוא מושקע ואיכותי כמו שניתן למצוא, למשל, בקורסים האיכותיים של אתר אסכולי אונליין.  כאשר מרצה מכין מראש את כל החומרים, הוא אינו שוכח ואינו מפספס, אפילו לא טיפים. כל החומרים נאספו, עובדו והוקלטו ולכן חבילת הידע שתקבלו בקורסים דיגיטליים היא מקיפה ושלמה יותר מכל ידע שתקבלו בקורס או הרצאה בפורמט אחר. אפילו יותר ממה שתקבלו בהדרכה אחד על אחד.

כי יש קשר עם המרצה

מפתיע, נכון? זהו החשש הגדול ביותר של מי שבוחר ללמוד בקורס פרונטלי ולא באמצעות קורס אונליין. מה אם יהיו לי שאלות? מה אם לא אבין? אני חייב קשר ישיר עם המרצה.

בניגוד למה שאולי הורגלתם לחשוב, גם בקורסים אונליין המרצה זמין לכם. לעיתים אפילו יותר. במקום לעבור ממקום למקום וללמד, המרצה זמין לשאלות. באתר Myco למשל, תוכלו להעלות שאלות למרצה ולקבל תשובות ולהשתתף בפורום פעיל עם צופים נוספים בקורס.

כי זה זול יותר

על חסכון בדלק וחניה כבר דיברנו. גם הבנו שאין צורך להפסיד שעות עבודה או לשלם לבייביסיטר. אבל קורסים אונליין מראש זולים יותר, כיוון שהם אינם כוללים עלויות שמועמסות על המחירים הנגבים עבור קורסים פרונטליים, כמו: עלות שכירות מקום הלימוד, עלות המרצה, עלות שימוש בחומרים כמו חומרים מודפסים ועוד. לכן, קורסים אונליין נמכרים במחיר שווה לכל נפש.

 

לסיכום, ללימודים באמצעות קורסים אונליין יש שפע יתרונות כאשר, בסופו של דבר, תוכלו לרכוש את הידע שחיפשתם ולקבל אותו במחיר זול וללמוד תוך נוחות מירבית. קיימים היום, גם בעברית, אתרים המציעים מגוון של קורסים דיגיטליים. חלקם מתמקדים בתחומים מסוימים וחלקם מציעים שפע של נושאים. תוכלו לחפש את הקורס שמתאים לכם, בסגנון המועדף עליכם, לרכוש וללמוד אותו בתנאים הנוחים לכם ביותר. ישנם אתרי קורסים בהם תוכלו לרכוש מנוי לאתר כמו באתר אסכולי ולקבל גישה לשפע של קורסים או לרכוש קורס בודד ואף במגוון מחירים לתקופות זמן שונות, כמו באתר Myco.

אז מה בא לכם ללמוד היום?

לפרטים לחצו כאן 

 


 
$(function(){setImageBanner('e9805d6c-0876-49b1-abdd-f89fe0d58609','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('f816281b-9f33-421f-ac71-9c599dd5c562','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה