שלוש תערוכות חדשות בסדנה לאמנות יבנה



לרגל השנה החדשה תיפתחנה שלוש תערוכות חדשות בגלריה הסדנה לאמנות ביבנה. ביום חמישי 6.9.18 בשעה 20.00, נעילה: 25.10.18 - הכניסה חופשית

דייב מיטשל

הגלריה לאמנות ביבנה פותחת את השנה החדשה בסדרת תערוכות מרשימה אשר שוחרי התרבות והאמנות ביבנה וסביבתה ימצאו בהן עניין רב.

בתערוכתה של ניצי בקל נחשון מוצגות עבודות המאופיינות באנרגטיות טעונה בדרמה וחיות. הצבעוניות המגוונת מבטאת את רוחה התוססת והאופטימית, סגנונה אקספרסיבי עם נגיעות אל תוך הפיגורטיבי, פרצי אנרגיה עזים מניבים התרחשויות טעונות בסמליות ויש צורך בהתבוננות ממושכת כדי לפענחן (אוצרת חנה ברק אנגל).

בתערוכה "FUNERAL BLUES" "בלוז ההלוויה" מציג האמן דייב מיטשל סידרת עבודות המעוררות רגשות ותחושות עוצמתיות (אוצר רוני ראובן). שורת הפתיחה של השיר "בלוז ההלוויה" אשר נכתב ע"י המשורר האנגלי  W.H Audenהובילה לזעזוע בעולמו של דייב. השורה נפתחת במילים "תעצרו את השעונים". השיר הוא שיר קינה של אדם אנונימי לאחר מות שותפו לחיים. העיבוד הלירי של חוה אלברשטיין והקראת השיר כהספד בסרט "ארבע חתונות והלוויה אחת" חיזקו את התחושות וליוו את דייב במסעו האמנותי. דייב החל לצייר בשנת 2007 בעקבות מות הוריו בטווח של שבועיים. בעבודותיו הוא משתמש במגוון טכניקות וחומרים המשקפים את גישתו ליצירה המתבססת על ארבעה עקרונות: רגשות, תנועה, פתיחות והתבוננות במרחב, עקרונות אשר הובילו לעבודה בסדרות מובנות. השילוב בין אופיין המחקרי והדידקטי של העבודות לבין הבעת הרגשות והביטוי האמוציונלי הובילו לתערוכה מגובשת, מסקרנת וייחודית.

בקיר אמן של ויויאן הירש בירקנפלד, "נמחקת לי" (אוצרים פנינה שריג ורוני ראובן) מציגה האמנית שלוש עבודות גדולות המבטאות את הרגשתה הסובייקטיבית לגבי מצב האומה. ויויאן מגדרת את נופיה בקוצים שהופכים לגדר תיל סבוכה. הנוף הפסטורלי הופך בהדרגה לאדום כפצע מדמם ולשחור כפיח שנשאר לאחר השריפה. האמן שהשפיע עליה במיוחד ביצירה זו הוא אפרים משה ליליין. היא יוצרת עימו דיאלוג ביצירתו "מהגטו לציון", תרס"ב 1902. בציור המקורי נראה זקן יהודי שפוף יושב בתוך גדר התיל של הגלות ומלאך שעומד מאחוריו מצביע לעבר איכר יהודי החורש ומיישב את א"י. בהקבלה ליצירה זו ניתן למצוא את הטרקטור החורש את האדמה כרמז לקדמה ולשינוי. וגדר התיל מתחילה את תצורתה מתוך גדר של שיח קוצני.  אותה גדר תיל שיכולה להגביל, לפצוע ולחרוץ יכולה גם להגן ולשמור ולהפוך לשיח קוצני וירוק שיפיח חיים חדשים, התקווה.                              

כתובת: גלריה הסדנה לאמנות, שד' דואני 25, יבנה, טל' 08-9435512.                             שעות ביקור: א'-ה': 9:00-13:00, ב',ד' 17:00-19:00. נעילה: 21.6.18. חנייה בשפע. כניסה חופשית!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה