את המשלחת קיבלו תלמידי כיתות א' בשירה ובהנפת דגלי ישראל ודגלי מדינות המקור של האורחים, אשר שמחו מאד לראות את ילדי בית הספר מנופפים בדגלם. האורחים התרגשו לשמוע את תלמידת בית הספר מדברת בשפתם - ספרדית, ומקבלת את פניהם יחד עם מקהלת בית הספר בשיר "הללויה".

עמליה סוויסא מנהלת בית הספר, הציגה את תהליך בחירת ייחודיות בית הספר כמחנך ליזמות רב-תחומית, המשמעויות הפדגוגיות ודרכי היישום תוך טיפוח הקשר בין השותפים לתהליך - המורים, התלמידים, ההורים והקהילה.

חברי המשלחת ערכו סיור בבית הספר ולמדו על תחומי הדעת השונים הנלמדים ושילובם בחינוך ליזמות. התלמידים הציגו בפני האורחים את תהליכי הלימוד, ההתנסות והמסקנות שהסיקו בתחומים שעניינו אותם והגיעו למסקנה שלימוד תוך כדי משחק הוא גם מהנה וגם מסייע ללמידה. חברי המשלחת שמעו מהמורות על תוכניות העשרה שבית הספר מעניק לתלמידיו, התורמות לפיתוח חשיבה יזמית, ביניהן תעשיידע וביומימיקרי.

המשלחת ברמות ויצמן

התלמידים סיפרו על המיזמים שפיתחו בעקבות הלמידה בקורסי ההעשרה וכיצד מיזמים אלו פותרים בעיות שזיהו. חברי המשלחת נהנו לראות את התלמידים מציגים בביטחון רב ובדרך מקורית את עבודותיהם.

תלמידי כיתות ג' פיתחו מיזמים בתחומים שונים, על פי בחירתם, והצליחו להרשים את האורחים בחשיבתם היצירתית, וביכולתם לזהות הזדמנויות להמצאות הנותנות מענה לצרכים.

התלמידים סיפרו כי במסגרת חגיגות 70 שנה למדינה, הם בחרו להקים מוזיאון ע"ש ד"ר חיים ויצמן, שעל שמו נקרא בית ספרם, וכיצד המוזיאון משמש גם כחדר בריחה ומאפשר למידה חווייתית אודותיו. כמו בישראל, גם באמריקה הלטינית מתמודדים עם הצורך לפתור בעיות וסכסוכים בין תלמידים. התלמידים הסבירו את המודל העירוני לגישור והציגו את החדר שהוקצה במיוחד לשם כך.

ליה דקל, יו"ר מועצת התלמידים שיתפה את חברי המשלחת בתפקידים השונים של תלמידי ביה"ס, בהיותם שותפים לנעשה בו ובכך שהחינוך ליזמות לימד אותה לא לוותר, להמציא רעיונות חדשים, להיות יצירתית ולחקור עד שמגיעים לפתרון אותו אפשר להציג.

המשלחת ברמות ויצמן

גיא יארניצקי, יו"ר הנהגת ההורים סיפר על השותפות האמיצה בין ההורים וצוות בבית הספר, בטיפוח התלמידים ובהכנתם לעתיד ע"י הקניית כלים לחיים וערכים כדי שיהיו אזרחים טובים יותר ויתרמו לשיפור החברה.

מנהלת ביה"ס עמליה סוויסא וסגניתה, שושי בר, סיכמו את הביקור והשיבו על שאלות האורחים. ראש המשלחת האורחת אמר כי "הפכתם פרוייקט לתהליך חינוכי משמעותי בחמש רמות שונות: שיתוף במידע, ייעוץ ובקרה, קבלת החלטות משותפות, העברת האחריות הלאה לתלמידים והאצלת סמכויות – כל זה בציר של פדגוגיה ברורה"

בתום הביקור חבר המשלחת פרופסור לואיס אוסקר דיאז, מפקח טכני מטעם משרד החינוך על בתי ספר בארגנטינה, שיתף את התרשמותו העמוקה משיטת הלימוד בבית הספר והאורחים קיבלו מתנה סימלית - דיסק און-קי עם המצגת שהוצגה בפניהם בביקור בספרדית.

מנהלת בית הספר סיכמה "בית הספר "רמות ויצמן" משמש כמודל הממחיש כיצד מיישמים הלכה למעשה חינוך ליזמות רב תחומית, זאת לצד תהליך של למידה מתמדת הן של הצוות והן של התלמידים, מוכנות להתנסות ולטעות, לחקור ולשפר, תוך שיתוף פעולה בין כל הגורמים המעורבים". המשלחת ביקרה בבית הספר בעקבות המלצתה החמה של גלית זמלר, מפתחת תכנית יזמות לילדים ולנוער, אשר המליצה לאנשי משרד החוץ להביא את חברי המשלחת לבית הספר ביבנה.