בדרך כלל נהוג לייחס חשיבות גבוהה לתפקודי הכבד, הכליות והלב שלנו, אך חשוב שתכניסו למעגל הבריאות גם תפקוד תקין של המעי הגס.

כאשר נשמור על תפקוד נכון של המעיים נסייע לגוף:

  • להוות מצע טוב לגידול חיידקים טובים
  • לספוג את שארית הנוזלים והמלחים מהמזון.
  • להגביר רמות האנרגיה בגוף
  • לשפר את יכולות הריכוז בזכות ספיגת הוויטמינים והמינרלים החיוניים.
  • לסייע בירידה במשקל
  • להגביר פריון
  • לאיזון רמת החומציות - שאריות מזון גורמות להעלאת החומציות, לתחושת צרבת, כיב קיבה ועוד.
  • להפחית הסיכון לסרטן.
  • לשמירה על בריאות כללית.

יש שיטות חודרניות לניקוי המעי ובעיני הן פחות מומלצות. אני מאמינה ביכולת הגוף שלנו לטפל בעצמו עם עזרה ותמיכה מצדנו במזון נכון ושילוב של צמחי מרפא.

 אכלו כל יום 2 תפוחי עץ

קבלו ממני טיפים פשוטים וקלים, ישמו אותם כל יום ותחזירו את הבריאות למעיים:

  1. שתו בבוקר 2 כפות משקה אלוורה בכבישה קרה (קיים בבתי טבע) עם מעט לימון טרי - האלוורה משקמת את רירית המעי ושומרת עליה והלימון אחראי על הניקוי של דפנות המעי.
  2. אכלו כל יום 2 תפוחי עץ - שפע הסיבים שבתפוח בהחלט יתנו לרופא שלכם לנוח.
  3. הורידו מהתפריט את קמח החיטה - העיבוד הגנטי שדגן זה עובר מכפיל את כמות הגלוטן שבו ומעורר את רוב מצבי הדלקת בגוף. העדיפו כוסמין / שיפון מלא.
  4. אכלו קטניות אורגניות, בעיקר שעועית מש, אזוקי ועדשים, הערך הבריאותי שלהם עצום והסיוע לתפקוד תקין של המעיים גם.
  5. שלבו בתפריט נבטים, הם האחראים העיקריים בגוף להעשרת אנזימים וניקוי פלאק מהמעיים.
  6. טלו כמוסה איכותית של אומגה כולנו חושבים שאכילת דג פעם, פעמיים בשבוע מספיקה. לצערי רוב הדגים גדלים וניזונים בבריכות, האיכות אינה מספקת לגוף ולמעיים שלנו. כמוסה איכותית של אומגה תעשיר את מערכת העיכול בחומצות השומן מסוג אומגה 3 שאנחנו מאוד זקוקים לה.
  7. אל תוותרו על שום ובצל, הם נלחמים בחיידקים הרעים מצוין.
  8. אכלו עלים ירוקים. 3 כוסות של עלים ירוקים כל יום! לא מצליחים? שתו משקה כלורופיל טבעי. הירוק שבעלים עשיר בחומרים חיוניים ביותר לשמירת המעיים.
  9. תאכלו אבוקדו בעונה. נצלו את העונה הזו שהאבוקדו בשיא שלו ואכלו כל יום מהפרי הנפלא הזה, הוא מכיל שילוב נכון של חומצות שומן המשמנות את דפנות המעי ומונעות מרעלנים וחומרים מסרטנים להיצמד אליהן.
  10. שתו חליטת מאצה. האבקה היפנית המופלאה עשירה בנוגדי חמצון פי 7 מכל תה ירוק אחר. נוגדי החמצון הייחודיים לאבקת המאצה מניעים את המעיים בצורה תקינה ושומרים עליהם נפלא.

אז מהיום לפני שאתם מכניסים מאכל רווי סוכר/ קמח/ שמן תעשייתי בבקשה תחשבו אם זה שווה את הסבל שמערכת העיכול בכלל והמעיים בפרט הולכים לסבול. נראה לי שעדיף תפוח.

 

שמרו על הבריאות הגוף שלכם יאמר לכם תודה וגם אני.

 

מירי וזאני

תזונאית טבעית

מנחה לאורח חיים בריא

ומנהלת בית הטבע שורשים