"עסה זאת בעצמך" - הפתרון לסינוסיטיס



שלום קוראים יקרים,

בעקבות המשוב החיובי על הכתבות בסדרה החדשה "עסה זאת בעצמך" אני ממשיך בהדרכה לעיסוי עצמי מכף רגל ועד הראש. התחלתי עם כאבי צוואר, המשכתי במיגרנות וכעת אנו לומדים על סינוסיטיס, דלקת מערות האף (גתות) ואופן הטיפול העצמי. או אם תרצו כיצד אפשר לבצע מעין עזרה ראשונה בבית ובעבודה.

אזור הפעילות לעיסוי הוא החללים באזור צדי האף, בתוך הלחיים ובאזור המצח מעל העיניים.

הסינוסים נפתחים אל האף ומאפשרים זרימה תקינה של אוויר ורירית אל האף. כאשר יש גודש באף עקב חדירת זיהום הסינוסים נסתמים ונוצר לחץ הגורם לכאב ויש תחושת סתימה ונפיחות

לפני שנכנסים לפירוט אני מבקש להבהיר שהטיפול שאני מציע לכם הינו הוליסטי ולכן אתייחס גם לאלמנט הנפשי וכן לאלמנט הפיזי של הסימפטום.

דבר נוסף תבניות החשיבה של האדם, הן היוצרות את הכאב, לכל כאב או מחלה ישנה תבנית חשיבה המדרבנת את הכאב ומעצימה אותו. האם אפשר אולי לשנות תבניות חשיבה? התשובה היא כן בהחלט אך יש לאמץ אותן כדרך חיים וזה בכלל לא פשוט, אך אפשרי.

סיבות נפשיות לסינוסיטיס - התכונות והמאפיינים את האדם הן צער, דאגה וכעס. כל אחד מרגשות אלה מופנה כלפי אדם קרוב . הסינוסיטיס נוצר כי לא ביטאנו את הרגשות והכל נתקע אצלנו בפנים.

משפטי  המפתח האופייניים  "לא נעים לי להעיר" "עדיף שלא ידע שכעסתי" "מה יצא לי אם אדאג ואכעס"

הייתי אומר שתבנית החשיבה החדשה צריכה להיות "אני אסרטיבי" "יש לי את הביטחון העצמי לאמר מה אני חושב" "עדיף לא להחזיק בבטן את הדאגות, הכעס והצער". ובקיצור לשחרר ולא לאגור את הרגשות.

 

סיבות פיזיולוגיות: הסוג  הראשון של סינוסיטיס בעל מקור אלרגני. הסוג השני בעל מקור חיידקי זיהומי.

הסובלים ממקור אלרגני , יסבלו כמעט 3 חודשים בשנה, ונראה אותם כל הזמן עם גודש באף, נזלת דלילה, התעטשות, שיעול וכאב ראש של בוקר. הסובלים ממקור דלקתי יסבלו מס' שבועות עד חודש בד"כ.

מע' החיסון חלשה מהרגיל,  ישתמשו בתכשירים רפואיים/אנטיביוטיקה תקופה קצרה בלבד.

אופן הטיפול האישי

א.      תזונה – להימנע עד כמה שאפשר ממוצרי חלב , מתוקים ומטוגנים היוצרים הרבה ליחה בגוף.

להימנע מתבלינים בעלי אופי חריף

על מנת לטפל בסימפטום כפי שהמלצתי  פינת רוגע ושלווה בבית, עם זרימת אוויר טובה, רצוי ליד מרפסת  או חלון. כמו שהזכרתי בכתבה הקודמת יש ליצור פינת רוגע ושלווה, הפינה תכיל, מבער עם שמן ארומטי כגון אקליפטוס, לבנדר, גרניום, סנדלווד ונר, פעמון רוח, מוסיקת טבע שקטה, מזרקה אם אפשר, כיסא או מיטה. לשבת או לשכב, לקחת מס' נשימות עמוקות, שאיפה דרך האף. החזקת האוויר בבטן למס' שניות ונשיפה דרך הפה.

ניתן להשתמש בשמן שקדים עם מס' טיפות אקליפטוס, או קרם גוף כלשהו על בסיס צמחי.

אזור א' סינוס המצח-להשתמש בשתי כריות האצבעות של יד שמאל וימין ולהניח אותן במרכז המצח, קצת מעל אזור חיבור הגבות, וללחוץ פנימה ובסינוסים עדינים, להרפות ושוב לחיצה ועיסוי ולהרפות. משך הזמן כשלוש דקות.

אזור ב' סינוס האף-להשתמש עם אותן אצבעות בצדי האף ושוב לחיצה ועיסוי כשלוש דקות.

אזור ג' סינוס הלחיים- להשתמש עם אותן אצבעות לעיסוי הלחיים, כמה שיותר עמוק כשלוש דקות.

ככל שנעסה יותר כך נגרום לניקוז הפסולת דרך מע' ההפרשה הפנימית.

אזור ד' נקודות רפלקס לסינוסים- ארבעת כריות אצבעות הידיים שמאל וימין, לעסות אותם כחמש דקות כל יד.

לא לשכוח חברים יקרים את ההיבט הנפשי ולנסות עד כמה שאתם יכולים לשנות את תבניות החשיבה השליליות בחיוביות.

על מנת ללמוד כיצד לשנות את תבניות החשיבה השליליות ולטפל בדמוי העצמי ובביטחון העצמי, להיפטר מ-"מתנות הלחץ" כגון לחץ דם, סוכרת, כאבי גב, מיגרנות, סינוסים, דיכאונות ודאגות יתר, אני ממליץ לכם להתעניין בסדנאות המודעות והרייקי שאני עורך ומנחה, וכמו בוגרים רבים שהבחינו כי התנהלות חייהם השתפרה, פחות לחוצה, פחות דיכאונית ויותר בריאה ופורצת לכיוון הגשמה והעצמה, אז זה הזמן ליצור קשר.

ציון אוחיון-בוגר הקולג' הישראלי לרפואה משלימה

המנחה שלך לחיים. מטפל מרצה ומנחה קבוצות מעל 20 שנה בנושאים הבאים:

רייקי*רפלקסולוגיה*כלים להתמודדות בלחץ*מודעות עצמית

טל'- 052-3010461    E-MAIL:  [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה