נעים להכיר: יקטרינה רבינוביץ' מיבנה - אחות בינלאומית

setImageBanner('b98faae2-f396-4382-a071-8ace98e04cc0','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'',525,78,false,33020);

.

לרגל 'שבוע האחות הבינלאומי' – הכירו את יקטרינה רבינוביץ', אחות מיבנה שליוותה במשך 18 יום ברציפות מטופל כבד-שמיעה שחלה בקורונה.

setImageBanner('b2a34460-bab0-412f-b57a-1a999688d273','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'',510,80,false,33021);

יקטרינה, אחות ב'מכבי שירותי בריאות' מזה 6 שנים, עובדת בימי שגרה כיועצת הנקה ב'טיפת חלב' ביבנה, ובעלת וותק של 20 שנה בתחום. עם התפרצות נגיף הקורונה, הוסבה יקטרינה לעבוד במוקד ייעוץ טלפוני למטופלים ש'מכבי' הקימה לשם כך, וסייעה מרחוק לחולי קורונה מאומתים.

סיפור אחד במשך כל התקופה הזו היה מרגש במיוחד - כאשר אב חירש ובנו התינוק בן שמונה חודשים זוהו כחיוביים בבדיקות הקורונה, ואותם ליוותה יקטרינה באופן רצוף. "המוקד הטלפוני לרפואה מרחוק מאפשר לנו לשמור על קשר רציף יומיומי עם המטופל", היא מספרת, "עבור כבדי שמיעה, שיחת טלפון אינה מהווה פתרון אופטימלי ומדובר במעקב שאינו סובל דיחוי. בגלל ההקמה המהירה של המוקד, לא היה ניתן לנהל שיחת וידאו עם אדם שיוכל לתרגם לשפת הסימנים, אז התכתבתי עם המבוטח באמצעות הודעות ווטסאפ וביצעתי לו את הבדיקות הנדרשות, אומדן מדדים וכל מה שנחוץ למעקב".

יקטרינה הייתה זמינה עבורו 24/7, כשבמקביל גייסה רופאה שהסכימה להיות זמינה עבורו גם כן באופן רציף, למקרה שיידרש מענה דחוף. "במשך 18 ימים התכתבנו. הוא שיתף אותי בחששות שלו, בסערה הרגשית בזמן ההמתנה לתוצאות הבדיקות החוזרות, ואף שיתף ברגעי תסכול או שמחה. פתחנו נושאים לדיון בדיוק כמו עם כל מטופל אחר בשיחת טלפון", מוסיפה יקטרינה, "מאחר ואני דוברת רוסית וכך גם אשתו של המטופל, שוחחתי איתה בשפה בה היא מבינה ומרגישה בנוח, בכדי שתהיה שותפה גם כן לטיפול ולתהליך".

מאחר ואדם כבד-שמיעה לא יכול לקבל תשובות מיידיות מארגון נוסף שמעורב בטיפולו, כמו משרד הבריאות/מד"א, יקטרינה ביצעה את השיחות האלו במקומו והרגישה ממש שהיא בנעליים שלו.

קרן שכטר-אזולאי, ראש מחוז הדרום ב'מכבי שירותי בריאות': "אצלנו ב'מכבי' נמנים אלפי אחים ואחיות שמטפלים ביותר משני מיליון מבוטחים בישראל, ועבורם כל אחד הוא עולם ומלואו. אני מאמינה שאין תחליף לקשר אנושי רציף ששומר על המטופל ועל הזכויות הבסיסיות שלו. במחוז הדרום אנו ממשיכים לשמור על קשר עם המטופלים הקוקים מעת לעת לסיוע, ולשם כך עומדים האחים והאחיות המסורים שלנו, אשר נותנים להם שירות מכל הלב".

צילום: 'מכבי שירותי בריאות'


 
setImageBanner('5f5663a5-3e68-4ff0-a5ba-b541fe32b3cc','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'',525,78,false,33023);
setImageBanner('5d0d116e-5e72-4bf0-986d-da2370d44ade','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'',525,78,false,33024);
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה