.

אחת התופעות היותר נפוצות בעונה הקרה היא דכדוך ודיכאון. במסגרת עבודתי אני מטפלת מידי יום בלפחות 3 מקרים של דיכאון חורף.

הסיבה לכך פשוטה והגיונית- הימים הקצרים, שעות האור המועטות ולילה ארוך, גורמים לירידה ברמות הסרוטונין ועלייה ברמות המלטונין.

סרוטונין -הוא הורמון השמחה , שובע ואנרגיה חיובית. מלטונין - הוא הורמון השינה. החושך המוקדם בחוץ מעורר במוח את הורמון השינה ומדכא את הורמון השמחה והאנרגיה.

אז מה עושים? ריכזתי עבורכם מספר עצות בריאות חיוניות להגברת הסרוטונין במוח ולהפגת דכדוך החורף. 

- נצלו את אור השמש ושעות היום - השכימו בבוקר כדי להרוויח עוד שעות של אור יום, צאו לפעילות גופנית עם שחר והמריצו על-ידי כך את החיוניות לגוף.

- למרות הקור - פתחו חלון והחדירו אויר טבעי לחדר.

- טלו כמוסת אשווגאנדה - הג'ינסינג ההודי, אחד הצמחים היעילים ביותר לאיזון מערכת העצבים ולהגברת האנרגיה החיונית בגוף.

- שלבו פטריית שיטאקי - הפטרייה היפנית שהסברתי עליה ארוכות באחד הטורים, תעודד את מערכת החיסון של הגוף, ותאזן את הגוף משינויים קיצוניים.

- אל תוותרו על פחמימות! חורף הוא לא הזמן לדיאטת חלבונים קיצונית! ספקו לגוף פחמימות(במידה, כמובן) ממקור טוב - ירקות, פירות, כוסמין, שיפון. הפחמימות שומרות על רמות סרוטונין במוח ומעניקות שקט נפשי בימים הקרים.

- איכלו 6 ארוחות קטנות - חלוקת הארוחות לאורך כל היום במנות קטנות תשמור על רמות סוכר תקינות בדם ותמנע נפילות אנרגיה.

- איכלו קוואקר - 3 כפות של קוואקר אורגני יעניקו לגוף כמות יפה של ויטמיני B האחראיים על מערכת העצבים בגוף. ממליצה לכם לדפדף בדף הפייסבוק שלי – 'שורשים-בית הטבע', וללמוד בכיף איך להכין ב-2 דקות מנה מלאה בכל טוב.

- שתו תה מאצ'ה - התה היפני המשובח עתיר נוגדי החמצון הוכיח את יעילותו גם במניעת מצבי דיכאון.

- פנקו את הגוף באומגה 3 - חומצת השומן הכל-כך חיונית למוח! ואל תסתפקו באכילת דג. עם כל הכבוד - איכות הדגים אינה מספקת! טלו כמוסה איכותית של אומגה מהחי או מאצות, והביאו גם לילדים! מבטיחה לכם שתראו תוצאות.

- איכלו שוקולד – כן, שוקולד! אבל אמיתי! עם קקאו לא מעובד, לפחות 80% מוצקי קקאו, בלי שומן רווי ובלי חומרים. הקקאו מעורר הפרשה של אנדורפינים הנותנים תחושה טובה. בנוסף הקקאו עשיר במגנזיום טהור, הנחשב למינרל מרגיע ובנוגדי חמצון לרוב! 2 קוביות של שוקולד אמיתי עם כוס תה מאצ'ה פעם ביום – מושלם! מוזמנים לבית הטבע לראות ולטעום שוקולד אמיתי באהבה רבה.

והכי חשוב - הקשיבו לגוף. זה לא הזמן לדיאטות קיצוניות, פחות שייקים קרים, יותר מזונות מחממים ומנחמים, וכמובן - רק בריאים.

בברכת חורף טוב, בריא ומלא שמחה, מירי וזאני מנטורית לאורח חיים בריא, טיפול בבעיות בריאות והכוונה לירידה במשקל.