מערכת החינוך שלנו לעיתים בעייתית, שופטת ובקורתית מאוד. הסיפור של אסף זקצר ממחיש זאת. 
התלמיד שלמד ב"גינסבורג האלון" קוטלג כתלמיד בעייתי ושובץ בהקבצות נמוכות, אך הנער לא ויתר וכל מה שרצה הוא להוכיח את יכולתיו. הוא עזב את גינסבורג ועבר ל"אנקורי" שם החל לפרוח ולהוכיח לעצמו ולסביבתו את יכולתיו האמיתיות. 

שלום אסף, ספר לנו את השתשלות העניינים..

״את לימודיי סיימתי בבית ספר האלון בכיתה ט׳ ,
במהלך הלימודים שובצתי בהקבצות ג׳ במתמטיקה ובאנגלית./File/335770

למרות בקשותיי לנסות לעבור להקבצות גבוהות יותר נתקלתי בסירוב גורף.
לאחר שהוריי השקיעו במורים פרטיים, עדיין  נאמר לנו ע״י צוות בית הספר כי הקבצה ג׳ היא מיקומי״.

זה בטח מתסכל מאוד?

״מאוד, לכן החלטתי לעזוב את בית הספר ולעבור לבית ספר ״אנקורי״ בראשון,
לאחר בחינות ושיחה עם המנהל והמון עזרה ותמיכה, אני לומד היום בכיתה של חמש יח״ל מתמטיקה
וארבע יח״ל אנגלית".

ומשם התחלת לנסוק?/File/335771

"במהלך השנה עקב השגיי הלימודיים נבחרתי כתלמיד מצטיין, במבחנים
כיום ציוניי לא יורדים מ 90-100 , לאחר כמה חודשים מנהל בית הספר
המליץ עליי ללכת ללמוד באוניברסיטה הפתוחה, במסגרת הלימודים באוניברסיטה אני לומד ״אורייאנות אקדמאית״ ומשם אמשיך בלימודי
האוניברסיטה״.

מסר שהיית רוצה לשלוח לתלמידים מתקשים אחרים?

"ברור, קודם כל תאמינו בעצמכם ואל תתנו לאף אחד להגיד לכם שאתם לא יכולים, בגינסבורג בחרו לא להאמין בי והוכחתי שאני מסוגל. עם השקעה ואמונה כל אחד יכול"

מה עשה את ההבדל בין שני בתי הספר, אנקורי וגינסבורג? 

"ראשית קיבלו אותי בזרועות פתוחות וחיבקו אותי. היחס האישי והעובדה שהאמינו בי ודחפו אותי להצליח עשה את ההבדל. 
בבית הספר צוות המורים דואג לכל תלמיד באופן אישי ודואג לעלות את הביטחון העצמי והלימודי ביחד.
חבל שבבית ספר האלון מתייחסים לתלמידים כמכונות ציונים ולא כבני אדם.
אם רק היו נותנים לי את ההזדמנות והביטחון לא הייתי צריך ללכת לבית ספר פרטי,
בו הוריי ממנים את ההסעות, הלימודים והלימודים האקדמאיים".

כבר השנה יתחיל זקצר את לימודיו האקדמאיים והוא נחוש להמשיך ולהצליח:

"אמשיך ללמוד ולהשתפר, רוצה לסיים תואר ראשון בגיל צעיר ומשם להמשיך להתקדם.
אני ממליץ לכל תלמיד אשר לא מצליח בבית ספר בעיר יבנה לנסות גם בתי ספר אחרים.
זה פשוט משתלם, תראו איך אני מצליח!".

מהנהלת ביה"ס נמסר: "בסיום לימודיו בחט"ב החליטה המועצה הפדגוגית על שיבוצו של אסף, בכיתה יוד בחט"ע של ביה"ס- ההזדמנות ניתנה. התלמיד בבחירה אישית שלו בחר להמשיך לימודיו מסגרת אחרת והנהלת ביה"ס שמחה שאסף מצא את מקומו ומצליח למצות את כישוריו. מהכתבה עולה השוואה בין בי"ס ציבורי לבי"ס פרטי. חשוב להדגיש כי השוני ביניהם גדול מאוד כאשר המגוון מאפשר לכל תלמיד למצוא את מקומו. מערכת החינוך הציבורית ממיינת, בחלק מן המקצועות, לקבוצות לימוד ברמות שונות, על מנת לאפשר לכל תלמיד מענה אישי המותאם לרמתו. המעבר מהקבצה להקבצה פתוח לכל תלמיד בכל עת ובתנאי שהוא עומד ברמה הפדגוגית הנדרשית. אנו גאים באלפי התלמידים, שלמדו בבי"ס, קיבלו יחס אישי ותומך, מיצו את יכולותיהם האישיות והגיעו לקו הסיום מאושרים וגאים בהישגיהם. כמובן שמקרה פרטי בודד אינו יכול להעיד על הכלל".