מדריך הכנה אל אופנת העתיד בענף האיפור -מאת ירין שחף

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('37301f0e-dae1-4d87-8f4e-5ed2542d24ff','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,true,34300,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('37301f0e-dae1-4d87-8f4e-5ed2542d24ff','/dyncontent/2024/9/8/f8053b85-55cb-4af9-8eac-2efc831f016b.jpg',18411,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,34300,'Image','');},15]]);})

איזה טרנדים אופנתיים יכבשו בענף האיפור, מהם הצבעים והמגמות לשנת 2020 ואיך בכלל נוצר טרנד?

מה זה לעזאזל טרנד?

טרנד הוא למעשה מגמה, נטייה, סחף חברתי .האופנה מכתיבה קוד שהופך את הסגנון ל"נכון" ועכשווי -  המתבטא בכל תחומי הלייף סטייל. טיבעה של האופנה להשתנות אחרי שהפכה לנחלת הכלל, ואז יש מי שממציא אותה מחדש. יוצרי תחזיות משפיעים על "תפיסת היופי"

איך נוצר טרנד?

"הטרנדולוגים" הינם אמני אסתטיקה, שפועלים בבירות האופנה בעולם.  אלה עוסקים בשאלה האין סופית מה יקלע לטעמו הקהל, איך להפוך פריט אופנה מסוים לפריט חובה, ופריט איזה צריך להיעלם? איזו סקלה של צבעים תהפוך לדבר הבא, ומה כבר שייך לאתמול? ירין שחף הוא הישראלי היחיד הנמנה בקבוצת חברים זו.

עבור מי אתה יוצר את המגזין?

שחף: "אני מנהל את בית הספר המוביל בישראל למקצועות היופי, כבר קרוב לשלושה עשורים. בוגרינו הם ה-"ויז'ואליסטים" של העתיד, כישרונות צעירים המהווים את הדור הבא של אמני ה-"טוטאל-לוק". הם המתמחים במקצועות  האיפור, הסטיילינג והתסרוקות. המגזין הוא עבורם, עבור אנשי יצירה ומובילי דעה."

 

איך יוצרים תחזית?

שחף: "כדי ליצור תחזית מהימנה ככל האפשר, כזו שתדייק בממצאים שלה, אני נעזר במחקרים, בשיחות עם אנשי מפתח, טרנדולוגים עמיתים, ויוצר מחקר משלי. המחקר מתבסס על הלכי רוח בעולמות הכלכלה, הפוליטיקה, הסוציולוגיה והעיצוב. תחזית טובה מנסה 'לנבא' את רצונות האנשים בכלל ואת ההתנהלות העיצובית והצרכנית בפרט."

 

ואלה המגמות הקרובות:

 צילום גדי סהר

 

 טרנד של שקיפות ועירום

הרשתות החברתיות, ועולמות השיתוף, פורצות כל גבול של פרטיות.

אנשים יחשפו עצמם יותר ויותר על מנת לקבל תשומת לב.

עירום מוחלט עדיין לא נכנס למיין סטרים אבל פרטי לבוש שקופים המרמזים ומדגישים את העירום יקבלו נוכחות גבוהה.

אנו צופים שבקולקציות של בתי האופנה נראה פריטי לבוש שקופים, שקופים חלקית, ושימוש מוגבר בצבעים המחקים את גוון העור. גזרות הלבוש ממשיכות להיות צמודות ולהבליט את קימורי הגוף.

 

 הטרנד המגדרי

 צילום ניר סלקמן

אנו מתקרבים בצעדי ענק לאופנה ופריטי לבוש שהם מעבר למגדר.

אופנה היא אמנות שמתעסקת בגוף האנושי. גוף הוא גוף. הוא יכול להיות של אשה/גבר ומה שביניהם.

הביגוד הינו טרנס-פורמטי המתקבל על כל גוף- ללא קשר למיניות הגוף. בעונות הקרובות נראה פריטי לבוש היוצאים מקלסיקת ה"חולצה" "מכנסיים" "מעיל"

ונראה סימביוזה של פריטי לבוש.

 

 

 צילום מיכל חלבין

טרנד של תמימות

תחזית הנובעת מגעגוע. הקצב המטורף של ההתפתחויות הטכנולוגיות בעולם

יביא חלק מהאנשים לרצון להיאחז בפשטות , בתמימות ובזיכרונות נוסטלגיים.

הזיכרון וההתרפקות על העבר יינסכו באנשים תחושת בטחון ויהוו עוגן הישרדותי בעולם עתיר שינויים, עולם בו המחר מפתיע ומפחיד כאחד.

 

הטרנד הפרחוני

 צילום מיכה קיזנר וטלי אלחדד

פרחים, הדפסי וטקסטורות של פרחים

הינם מוטיב חזק בעולמות האופנה והיופי.

כחלק ממגמת ההתרפקות הנוסטלגית

מעצבי האופנה ובתי האופנה הגדולים ינהלו עם הפרחים יחסים

ארוכי טווח והתחזית שלנו לוקחת את הפרחים לעולם סימביוזתי

לכזה המשלב תרבויות שונות של פרחים ומערבב ביניהם: פרח בוטני וריאליסטי

לצד פרח "פופ-ארט". סגנונות האיפור יושפעו מטקסטורות הפרחים, נראה פריחה מחודשת

של סומק ורוד עז בתפוחי הלחיים, איפורי העיניים יושפע ממעברי צבעים מרוככים

כעלי כותרת של הפרח.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה