אחת ולתמיד: פרסום בגוגל או בפייסבוק?



רשת האינטרנט פתחה בפנינו עולם שלם של מידע, ועבור עסקים לא מעטים מדובר בהזדמנויות פרסום נהדרות. קחו לדוגמה את שתי פלטפורמות הפרסום העיקריות שמשתמשים בהן בלי סוף: גוגל או פייסבוק. למעשה, לא אחת עולה השאלה איזו פלטפורמה טובה יותר או האם כדאי לבצע פרסום בגוגל או בפייסבוק? לפני הכול, חשוב שנבחן את שתי הפלטפורמות בנפרד ונראה את היתרונות שמציעה כל אחת מהן.

freepik

מדוע דווקא גוגל?

פרסום ממומן בגוגל הוא פרסום ממוקד המאפשר לבעלי העסקים לעלות לתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש באופן מיידי. כל שיש לעשות הוא לשלם עבור קמפיין ממומן ולרכוש מספר קליקים מסוים מראש. בכל פעם שלקוח לוחץ על המודעה הממומנת, יורד סכום מסוים מהתשלום. ברגע שהכסף נגמר, המודעה יורדת. מדובר בפרסום מהיר וממוקד המתאים לא רק לפרסום עסקים, אלא גם מוצרים או שירותים נקודתיים שעסק מסוים מעוניין לקדם. כמו כן, ניתן לבצע חקר מילות מפתח, לבדוק אילו מילים עובדות טוב יותר ולקדם בצורה כזו את המודעה הממומנת. כך שברגע שהגולש יקליד את מילות המפתח הרלוונטיות, הוא יגיע ישר למודעה הממומנת.

מדוע דווקא פייסבוק?

אחד היתרונות הבולטים יותר בקידום דרך הפייסבוק הוא הפילוח לפי קהל היעד שאפשר לבצע לפי נתונים כמו אזור מגורים, גיל או תחביבים. התאמת המודעה לקהל היעד מביאה לידים איכותיים יותר. מעבר לכך, פרסום בפייסבוק כולל חשיפה גדולה למשתמשים שגם ככה נכנסים לרשת החברתית מדי יום ביומו. כך שמתקבל פרסום ידידותי הפונה גם אל משתמשים שמעולם לא הכירו את העסק ואולי אף לא ידעו שהם זקוקים לשירותיו. כמו כן, פרסום בפייסבוק הוא הזדמנות טובה לחדש קמפיינים ולהעלות פוסטים מרתקים שלא ישאירו את המשתמשים אדישים.

אז מה כדאי בסוף?

לאחר שראינו את היתרונות, השאלה מה כדאי – פרסום בגוגל או בפייסבוק – נותרה בעינה. ובכן, שתי שיטות הפרסום טובות במיוחד, והשאלה היא מה המטרה שאתם מעוניינים להשיג. אם אתם פונים יותר ללקוחות אקטיביים שמבצעים חיפוש בגוגל, כדאי לבצע חקר מילות מפתח ולהשתמש בגוגל כפלטפורמת פרסום. מעבר לכך, הפרסום בגוגל מתאים יותר לטווח ארוך עבור שירותים ולא מוצרים, דוגמת שירותי עורך דין בצפון או טיפולי שיניים במרכז. פרסום בפייסבוק, לעומת זאת, מתאים ללקוחות שאינם מבצעים חיפוש בפועל, לקוחות פאסיביים אשר אינם מודעים לשירותים של העסק. פרסום בפייסבוק מתאים יותר למוצרים, בזכות התמונות שאפשר לעלות בכל פוסט, וכן לפרסומים קצרי טווח, בגלל הפוסטים שיש צורך לחדש ולרענן בכל פעם. אחרת, העסק פשוט לא יעמוד בקצב של הרשת הדינמית.


 
setImageBanner('6692abaa-cd56-44ee-b903-d089c85297ae','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'',525,78,false,33501);
setImageBanner('85baaed8-f5cf-46e8-8f73-57c02200e782','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'',525,78,false,33502);
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה