איזה רכב לא מזהם, לא מרעיש וזול יותר מכולם?



כל שנה אנחנו משלמים אלפי שקלים על הוצאות רכב והמחירים רק עולים. אולם יש רכב שהתחזוקה שלו תעלה לכם פחות והיתרונות שלו גדולים יותר. מדובר ברכב חשמלי שלא מזהם ולא מרעיש, קל ונוח יותר לתפעול וזמין לקנייה כאן ועכשיו.

Macau Photo Agency

קניתם רכב ועכשיו אתם צריכים לתחזק אותו: טסט שנתי, ביטוח, טיפולים ובעיקר דלק שהוא ההוצאה השנתית הגדולה ביותר. כדי להבין על מה מדובר, עלות של קילומטר ממוצע בישראל היא כחמישים אגורות ועלות ממוצעת של דלק לחודש היא בסביבות שמונה מאות שקלים, תלוי בסוג הרכב ובמרכיבים משתנים.

אולם, לא כל הרכבים חייבים להיות בזבזנים כל כך. אם ניקח רכב חשמלי עם אותם נתוני נסיעה שנתיים, נראה מספרים נמוכים בהרבה. קילומטר ממוצע ברכב חשמלי יעלה כעשר אגורות וטעינה של רכב כזה בחשמל תעלה כמאה חמישים שקלים לחודש בלבד.

לפני שנמשיך, ראוי להסביר למה הכוונה בטעינה חשמלית ומה ההבדל בינה לבין דלק. ברכב שמונע על ידי דלק, אנחנו מגיעים לתחנת דלק כדי למלא אותו כל פעם שהמיכל מתרוקן. ברכב חשמלי, אין דלק ולא מיכל אלא סוללה שנמצאת ברכב ושיש לטעון אותה בחשמל, ממש כמו הטלפון הסלולרי שלנו.

כדי לטעון את הרכב, צריך לחבר אותו לשקע חשמלי ייעודי עם כבל שיוצא מהרכב. השקע יכול להיות ביתי או כמו ברוב המקרים, ציבורי. הכוונה היא לעמדות טעינה חשמליות. עמדות אלה קטנות, זמינות בכל מקום ונוחות לשימוש, שלא לדבר על כך שהן לא מזהמות ולא מלכלכות. עמדות טעינה כאלה ניתן למצוא ברחבי הארץ בחניונים, מרכזי קניות, בכבישים ארוכים, רחובות העיר ומתחמי עסקים שונים. בנוסף לעמדות שכבר קיימות, משרד האנרגיה מקים עמדות נוספות בפרישה רחבה.

אם נחזור לעלויות, בהנחה שהנסיעה הממוצעת לרכב בשנה היא כשמונה עשר אלף קילומטרים, מדובר בהוצאה של למעלה משמונת אלפים שקלים בממוצע לרכב המונע על ידי דלק. את אותו מספר קילומטרים בשנה יעשה רכב חשמלי בעלות של כאלף שמונה מאות שקלים בלבד. חיסכון משמעותי בכל קנה מידה. היבט נוסף הוא המיסוי. אמנם רכב חשמלי עולה מעט יותר מרכב רגיל, אך בעוד שהמיסים על רכב רגיל בארץ מגיעים לכשמונים אחוזים, המס על רכב חשמלי הוא עשרה אחוזים בלבד.

חוץ מהקניה עצמה, מחקר שבוצע לאחרונה מצא שרכב חשמלי זול יותר לתחזוקה. למה? בשל העובדה שיש לרכב פחות רכיבים מכניים (למשל, אין למנוע בוכנות או צורך בשימון) ואין צורך להגיע למוסך כמו ברכב רגיל. בנוסף, עלויות הדלק בארץ רק עולות כי מדובר במשאב מוגבל, בסופו של דבר. חשמל, לעומת זאת, ניתן להפיק גם מאנרגיות מתחדשות כמו פאנלים סולריים, כך שמחירי הטעינה החשמלית זולים יותר משמעותית ובעתיד יהיו זולים אף יותר ככל שהתשתית בארץ תלך ותתרחב.

כמובן לא רק בישראל, כך זה בכל העולם ונמשך לא מעט שנים. בשוקי הרכב הגדולים באירופה, אסיה וארצות הברית, רכבים חשמליים תופסים נתח נכבד ונתוני המכירות שלהם מראים על עלייה במכירות בכל שנה, אפילו בשנה האחרונה בעת מגפת הקורונה וההאטה הכלכלית. הסיבה שהמכירות עולות היא נוחות התפעול והעלות ובעיקר כי אלה רכבים שלא מזהמים ולא מרעישים. בו בזמן, אלה רכבים שביצועי הכביש שלהם גבוהים והם מאובזרים בכל טכנולוגיה מתקדמת שקיימת.

בכל העולם הבינו ששימוש ברכב חשמלי הוא לא רק מועיל לסביבה ולהפחתת הזיהום, אלא משתלם כלכלית. אמנם בישראל אנחנו בתחילת הדרך, אך מתפתח כאן שוק רכבים חשמלי רציני ומבוסס, כולל הקמת תשתיות בהתאם כך שאפשר לשפר את איכות החיים, לשלם פחות ולהרוויח מכל הכיוונים.

 

 

 


 
setImageBanner('3d5e567d-5d69-41e2-adf2-581bf2bc9438','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'',525,78,false,33501);
setImageBanner('3ca9b558-b9cd-4042-af9d-87bae2307951','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'',525,78,false,33502);
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה