עמדות טעינה לרכבים והגברת הנוחות בשימוש ברכב חשמלי



עולם התחבורה עובר בשנים האחרונות טלטלה משמעותית ומתחוללים בו שינויים מרחיקי לכת שישפיעו על עולם התחבורה בעשורים הקרובים. העת הנוכחית היא תקופת מעבר, שבה עדיין יש מאבק על תשומת ליבם (ועל כיסם) של הצרכנים הפוטנציאליים, בין הרכבים המונעים באמצעות מנוע בערה פנימי – קרי הדלק, לבין הרכבים של העתיד, שהם הרכבים החשמליים. עם זאת, הדרך שיצרני הרכבים החשמליים צריכים לעבור עד שאלה יהפכו לסוג העיקרי של רכבים הנמצאים על הכביש היא עדיין ארוכה

freepik

מהם הגורמים המעכבים, נכון להיום, את העלייה במכירות ובתפוצה של הרכבים החשמליים? איך ישפיע פיזור צפוף יותר של עמדות טעינה לרכבים חשמליים על הנטייה של רוכשי רכבים חדשים להעדיף רכישת רכבים חשמליים? איזו חברה מציעה מגוון פתרונות טעינה, כולל עמדות טעינה לרכבים אשר יותקנו בבית הלקוח? במאמר שלפניכם נסקור בקצרה את תחום הרכבים החשמליים ואת נקודות הציון החשובות בדרך להפוך אותם לסוג הנפוץ ביותר של רכבים, בעולם בכלל ובמדינת ישראל בפרט.

מהם רכבים חשמליים ולמה הם עדיין לא הפכו לרכבים הנפוצים ביותר

רכב חשמלי על פי ההגדרה, הוא רכב המונע באמצעות אנרגיה שנאגרה בתוך הסוללות שלו. אם ברכבים בעלי מנוע בערה מיכלי הדלק מהווים את מאגר האנרגיה הפוטנציאלית של הרכב, הרי שברבים חשמליים, מאגר האנרגיה של הרכב הוא האנרגיה שנאגרה בתוך הסוללות החשמליות. זאת, לאחר שנטענו באמצעות עמדות טעינה לרכבים הממוקמות במקומות שונים ברחבי הארץ. בעבר נבחנו אפשרויות אחרות, כולל החלפת סוללות טעונות בסוללות חדשות בעמדות הטעינה. נכון להיום, הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת למנוע את הפעולה הזאת ולאפשר טעינה מהירה יחסית של הסוללות.עמדות טעינה לרכבים קיימות כבר כיום, והתפוצה שלהן תהיה גדולה הרבה יותר כבר בעתיד הנראה לעין. עמדות טעינה לרכבים יחליפו, במידה רבה, את תחנות הדלת וימוקמו, במקרים רבים, במקומן או במקביל להן. למעשה, יש היום שתי בעיות שעל המתכננים והיצרנים של רכבים חשמליים להתגבר עליהן.

הבעיה הראשונה היא מרחק הנסיעה בין טעינה אחת של רכב חשמלי לבין הטעינה הבאה, שהוא עדיין קטן יחסית, לפחות לדעתם של מרבית הלקוחות הפוטנציאלים. הבעיה השניה, שהיא קשורה ללא ספק לראשונה, היא התפוצה המצומצמת של עמדות טעינה לרכבים ברחבי הארץ. ככל שהבעלים של רכב לא יכול להיות בטוח במלוא מאת האחוזים שהוא יוכל לטעון את המצברים ברכב שלו בכל פעם שיתעורר הצורך בכך, הוא יימנע מרכישת רכב חשמלי. חברת סונול עמלה בימים אלה על הגדלת מספר עמדות הטעינה ובניית עמדות טעינה בבתיהם של בעלי רכבים חשמליים.

למה חשוב כל כך הפיזור של עמדות טעינה לרכבים ברחבי הארץ

רבים אינם מודעים לחשיבות הפריסה של עמדות טעינה, בעיקר כשחלק ניכר מהרכבים כבר יכולים לנסוע מאות קילומטרים ללא צורך בטעינה. עם זאת, פיזור עמדות הטעינה משרה גם ביטחון על בעל הרכב, שככל שיידרש לכך הוא יוכל לעצור בעמדה הקרובה ולטעון את מצברי הרכב החשמלי שלו. אחרת, לפני כל נסיעה ארוכה יקפידו בעלי הרבים חשמליים לטעון את הסוללות עד תום, גם בהעדר צורך ממשי, מה שעלול לקצר את חיי הסוללה בטווח הארוך. אם יש לכם עניין להרחיב את הידיעות שלכם בנושא ויש לכם עניין בבנייה של עמדות טעינה לרכבים בבית, אתם בהחלט במקום הנכון והמתאים ביותר. צרו קשר כבר כעת והמומחים של סונול יחזרו אליכם בהקדם. המומחים שלנו יעשו הכל על מנת להגדיל את הנוחות שלכם בעת השימוש ברכב חשמלי ולהפוך אותו לרכב העיקרי שלכם.


 
setImageBanner('d604dceb-10b1-4a10-9e14-790a5f362a8c','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'',525,78,false,33501);
setImageBanner('821ff3bc-8f45-482f-af47-a77ad3abb62e','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'',525,78,false,33502);
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה