טור אישי של מח"ז ירושלים, אל״ם אמיר בן דוד



אנו מציינים היום הדלקת נר ראשון של חג החנוכה, חג בו אנו חוגגים את ניצחון האור על פני החושך.

לפני כחודשיים התבצעה המתקפה האכזרית של ארגון הטרור חמאס. חושך לאומי פקד את כולנו, ויחד אנו מתמודדים עם אבל כבד שפגש כמעט כל אזרח במדינה ומאז, בכול יום ויום, חוזר ויחזור האור לחיינו. כמפקד מחוז ירושלים והמרכז יש לי את ההזדמנות לראות כיצד האור של עם ישראל מנצח את החושך.

אמר הראי״ה (הרב אברהם יצחק הכהן קוק): ״צריך שכל איש ידע ויבין, שבתוך תוכו דולק נר, ואין נרו שלו כנר חברו, ואין איש שאין לו נר. וצריך שכל איש ידע ויבין, שעליו לעמול ולגלות את אור הנר ברבים, ולהדליקו לאבוקה גדולה ולהאיר את העולם כולו".

בימים אלו אני יכול לראות בבירור כיצד מילותיו הופכות למציאות ממשית: התנהגות והירתמות אזרחית יוצאת דופן שעוטפת מחזקת ומתחזקת. 

מפקדי ומפקדות המחוז שנרתמו במלוא הכוח והרצון למשימה - לשמור על מדינתנו ולחזק אותה ככל שנדרש.

הקהילות אותן אני פוגש במלונות המפונים - קהילות חזקות שבזכות התמיכה של חיילי, נציגי הרשות המקומית ומשרדי הממשלה מצליחים, למרות הצער והכאב הגדול, לזקוף קומה ולהתחזק. • כוחות הביטחון: כיבוי אש, מד״א ומשטרה שפועלים יחד בסנכרון והתאמה מדויקת עם צה״ל, בהבנה כי יחד אנו נבצע את המשימה - הגנה על תושבי מדינת ישראל בצורה הטובה ביותר יחד.

ראשי הרשויות וכלל העובדים שעושים לילות כימים על מנת לדאוג לרווחת התושבים ויחד עם הנפות ויחידות הקישור לרשויות, שעובדים בשיתוף פעולה מלא ונותנים מענה להתגוננות, שמירה על רציפות התפקוד והצלת חיים. אלו הן רק דוגמאות קטנות לכוח האחדות של עם ישראל.

כאשר אנו מאוחדים, אנו מסוגלים לנצח את כל אתגרי החושך ובראשם החזרת החטופים והחטופות הביתה. אנחנו עורף חזק המאפשר ניצחון בחזית, יחד ננצח את החושך! בברכת חג חנוכה שמח, אלוף-משנה אמיר בן דוד

מפקד המחוז מדליק נרות עם אורי שפונה מזיקים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה