יאסו אתונה!



שווקים, אוכל, שתייה עד כלות – ומועדונים שתשרדו בהם רק אם אתם באמת מכורים למוזיקה יוונית ולעשן סיגריות שנספג בריאות ובבגדים

.

חנוכה חלף עבר לו – ובכל-זאת את הכתבה השבועית אקדיש לקשר שלנו עם היוונים. זה התחיל אכן בחנוכה בברכות על הנסים ועל הנפלאות, והמשיך בביקור של אלפי מאמינים שהגיעו לחגיגות המולד.

השיא היה בביקור של תיירים ישראלים רבים באתונה, מסוף דצמבר - בתקופה בה העיר לובשת חג לקראת חגיגות השנה החדשה.

ממועד זה ולמשך חודש ימים מתקיים לוח מופעים של כל גדולי הזמר היווני, אותו מנצלים אלפי אוהבי המוסיקה היוונית. ממועד זה, ובגלל תנאי מזג האוויר, מתמעטת כמעט לחלוטין הפעילות התיירותית באיים ובערים נוספות ביוון – ואתונה הופכת להיות מרכז העניינים.

גם אני בחרתי להגיע לחופשה באתונה. העיר מציעה אתרי תיירות מגוונים, אוכל מצויין והמון טברנות קטנות ובכולן להקות זמר ונגנים המשמחים את המטיילים.

אז היכן לטייל באתונה? האקרופוליס הינו האתר המרכזי, כמובן, אך מי שמתקשה בהליכה או בעליות יצטרך לוותר עליו וליהנות מתצפית מאחד הגגות של בתי המלון שמסביב, שהפכו לבתי קפה פופולאריים.

האתר השני הוא בעת הזאבים', אליה עולים המטיילים באמצעות רכבל תת-קרקעי (כמו ה'כרמלית' בחיפה).

הפלאקה – משם יוצאים מסלולי טיול שונים, צבעוניים ומגוונים. מיועד לחובבי הסיור בשווקים.

המונסטראקי – מקום המקבץ אליו תיירים רבים, פעיל 24 שעות ביממה. מדובר בכיכר בה ממוקמות תחנות הרכבת לפיראוס ולשאר האזורים, לצד נגני רחוב, דוכנים שונים ואווירה מחשמלת.

פיסרי – רובע האמנים, אהוב עליי מאד ומומלץ. בשנים האחרונות הפך למרכז תיירותי משמעותי. לאורך כל הרחוב ציורי גרפיטי בצבעים עזים וחנויות של אמנים: מוצרי עור, תמונות, תכשיטים, וכן מספר בתי-קפה המתמחים בעוגות מיוחדות. בקרבת מקום נמצא בית חב"ד ובית הכנסת.

מסלול נוסף מתחיל במוזיאון האקרופוליס ומסתיים בשוק הפשפשים. לדעתי, זה המסלול המועדף שמשלב הכל מהכל, ובעיקר נוף מרהיב לאתרים הארכיאולוגיים. לאורך כל הרחובות פרושות חנויות, בתי-קפה, מסעדות וכמובן טברנות קטנות שמציעות אוכל יווני עם מוסיקה מקסימה בשעות הצהריים והערב המוקדמות.

לינה: באתרי האינטרנט מוצעות הרבה דירות קטנות להשכרה – המיקום הוא מה שחשוב – מומלץ מאד לבחור מקום לינה באזורים המרכזיים. מזג האוויר דומה לארץ ואפשר להסתדר בכל עונה.

אני חייב להודות שהמועדונים הגדולים הם סיפור שונה, ורק מי שבאמת אוהב ומעריץ את הזמר היווני יכול לשרוד. המופעים מתחילים רק אחרי חצות והזמר הפופולרי עולה רק לקראת השעה 02:00 לפנות בוקר. עד אז יושבים סביב שולחנות צפופים עמוסי שתייה בלבד, מסביב מעשנים כבדים שדואגים לערפל שנספג בבגדים, בשיער ובעיקר בריאות... אבל אף-אחד לא זז, וכולם ממתינים לאליל - וכאשר זה מגיע אלפי אנשים מרעידים את האולם בשירה. זהו בהחלט מחזה מדהים אבל מתאים רק למי שיש לו לב חזק, והמון סבלנות...אז יאסו!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה