מבית ג'וברין לתל לכיש



בשבוע שעבר כתבתי כתבה ראשונה על שביל ישראל והופתעתי מאוד מהתגובות החמות ,ההתעניינות והרצון להצטרף לטרנד התופס ולחוות את הצעידה בשבילי הטבע של ארצנו הנפלאה . שבילים הכוללים צמחייה פורחת ומגוונת ואתרים הסטוריים החובקים סיפורים ואגדות.

השבוע החלטתי לכתוב על סיור נוסף בשביל ישראל שחלקו הראשון יתחיל  בגן הלאומי בבית ג'וברין ומרשה(עיר תת קרקעית), אחד המקומות המרתקים והמעניינים. במקום ניתן לראות מספר רב של מערות שנחצבו בסלע הקירטון. אני ממליץ להתמקד בארבע מערות: מערת הקולומבריום , מערת הקבורה הצידונית, מערת הפעמון ומערת המבוך.

התחלת המסלול ליד מערת הקולומבריום שם חונים ויוצאים לסיור המערות.

המסלול הוא כשעתיים. הכניסה לאתר כרוכה בתשלום. פתוח לקהל 8:00-17:00.

בתום הסיור במערות חוזרים לרכב ונוסעים לתחנת הדלק הסמוכה שם מחנים ומתחילים את מסלול ההליכה. חוצים את הכביש בזהירות(הכביש סואן מאוד) ומתחילים בסיור הליכה של כשלוש שעות בדרגת קושי קלה. אנחנו מאתרים את הסימון שביל ישראל(כתום, כחול ולבן).

משמאלנו על ראש הגבעה נראה את בית השייח' הנטוש ,בית מפואר בעל קשתות בחזית.

משני צידי המסלול שדות חיטה הנמצאת בשיא צמיחתה ובהמשך נפגוש כרמים של הישוב לכיש. בכניסה לישוב נעצור ונעלה לתל לכיש, מהערים החשובות בתקופת ממלכת יהודה של המלך חזקייהו שמרד בסנחריב מלך אשור בשנת 2001 לפנה"ס. האירוע ידוע להיסטוריונים בזכות כיבושי סנחריב את כל ממלכת ישראל ,פרט לירושלים.

במקום נעשו חפירות ארכיאולוגיות ונמצאו 21 אוסטרקונים שתואמים את הסיפור המקראי ,כמו כן בנינווה ,בירת אשור, קיים תבליט המספר סיפור דומה ובכך מאמתים את האירוע.

במקום ניתן לראות באר מים מרשימה ועוצמתה מעידה על מספר גבוה של תושבים שחיו במקום והשתמשו בה. מהתל נשקף נוף מרהיב לכל חבל לכיש.

מסלול ההליכה מחייב שני כלי רכב שאחד ממתין בנקודת הסיום בתל לכיש.

המסלול בדרגת קושי קלה כשלוש שעות ומונה כעשרה ק"מ.

אני יוצא לסיור זה ביום ד' ה6.4.2016 והמעוניינים להצטרף מוזמנים לפנות אלי. 0506273089 אלישע.0-278ה בתשלום. ון ומערת המבוך.\ון ומערת המבוך.\ ם החובקים סיפורים ואגדותינות ו


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה