כשעיצוב ורגש נפגשים יואלה בר-טל



הילדים בגרו ועזבו את הבית? זה הזמן שלכם לשינוי

(הזדקנות היא לא אבדה של הנעורים אלא שלב חדש של הזדמנות וכוח, בטי פרידן)

 

תקשיבי, היא אומרת, את יכולה לבוא לסייע לי לעצב מחדש את חדר השינה שלי? אין לי מקום בארונות ואני צריכה עוד ארון

מגיעה לדירה מרווחת  וקצת מיושנת בעיצוב שלה שיש בה סלון, מטבח ופינת אוכל ו 4 חדרי שינה. 3 חדרים מסודרים ומאורגנים של הבנות שבגרו, התחתנו וכבר לא גרות בבית. וחדר שינה הורים, שהוא בעצם החדר הכי קטן בבית אמנם לחדר צמוד חדר רחצה אבל אין בו הרבה מקום .והארון בן  4 דלתות.  באמת היא אומרת... אין לי מקום לכלום

אני שואלה מה  עם הארונות בחדרים האחרים? אה... גם בהם אין מקום, הם מלאים בדברים של הבנות 

בגדים ישנים, שכבר לא ילבשו, ספרים, מחברות יומנים והרבה מאוד  פיצ'פקס של זכרונות מעלים אבק שצריך לנקות, תופסים מקום ואף אחד לא נוגע ולא משתמש. 

אז כן, כשהילדים עוזבים את הבית, זה הזמן גם לשינוי עבור ההורים. זמן לארגון מחדש של הבית. כשהילדים היו קטנים, היה חשוב שיהיה מרחב אישי לכל ילד, ולעיתים זה בא על חשבון גודל חדר ההורים. אבל היום? יש חדרים ריקים, שלא בשימוש. אז למה להצטופף בחדר הורים קטן למשך 30 השנים הבאות? למה לא לדאוג לפינת אוכל מרווחת שבה נוכל לארח את המשפחה המורחבת הגדלה?  למה לא לחדש ולרענן ולהתאים את הבית לצרכים החדשים שלנו. 

אז מה עושים?

א. מזמנים את הילדים שכבר לא בבית, שיעברו על הציוד שיש בארונות וימיינו. מה שחשוב להם ובעל משמעות, שיקחו איתם. מה שלא חשוב, אפשר לפנות  לחנות יד 2 ביבנה שנקראת שניה וחצי  או לתת לנזקקים. 

ב. יושבים וחושבים... מה הפנטזיה העיצובית לבית שלנו? מה הצרכים שלנו? מה המגבלות שלנו? מה הסגנון שאנחנו אוהבים? האם רוצים לשנות את חדר השינה? או אולי המטבח? ואם כן מה?  מה אנחנו רוצים במטבח? כמה אנחנו מבשלים? כמה כלים יש לנו? מה התקציב שלנו? ועוד שאלות שיעזרו לתכנן נכון את הבית. 

ג. מתכננים את השינוי והעיצוב לפי המסקנות וההחלטות שהגענו אליהם ומכינים תוכניות . 

ד. פוגשים בעלי מקצוע שמתמחים בתחום...ויוצאים לדרך. 

מה עשינו בדירה של הלקוחה הזו?.

החלטנו על מהפך... לקחנו 2 חדרים סמוכים ...ובתכנון מוקפד החלטנו להפוך אותם לסוויטת הורים מפנקת... חדר אחר הפך לחדר נכדים צבעוני ותוסס. וחדר נוסף הפך לחדר עבודה מעוצב, מושקע, המותאם לצרכים של בני הזוג. 

אם ילדיכם כבר עזבו את הבית, ועשיתם שינוי, אשמח  אם תשלחו לי תמונות לראות מה עשיתם. 

ואם אתם רוצים לעשות שינוי אבל, מתלבטים, מתקשים, אני כאן לעזרתכם. 

שלכם יואלה בר-טל. 

מייל: [email protected]

יואלה בר-טל עיצוב פנים   052-2946635 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה