איך נעבור את חג הפסח?



מצות, מצות, מצות איך נעבור את החג מבלי לעלות במשקל? האם זה אפשרי בכלל?

חג פסח מסמל את בוא האביב, את ריח הניקיון מסביב , אוירה של התחדשות ושמחה.

ומצד שני, אמנם לא אוכלים לחם בחג זה אך התחושה במערכת העיכול היא כבדות, השמנה ועצירויות. אז האם אפשר לעבור את החג מבלי לעלות במשקל? בוודאי שאפשר.

במצה, בניגוד ללחם אין כמעט נוזלים וסיבים תזונתיים, היא מתעכלת מאוד לאט, אנחנו לא שבעים ממנה בגלל דלות הסיבים והיא "תורמת" למערכת העיכול נפיחות, גזים ועצירות. ואם נוסיף גם את העוגיות של פסח שעשויות מקמח מצה, קמח תפו"א, תירס, סוכר לרוב אז ממש לא הועלנו למערכת העיכול ולגוף בכלל.

קחו איתכם מספר עצות זהב ממני באהבה ואמצו אותן בחג. מבטיחה לכם שמערכת העיכול תאמר לכם תודה.

1. הרבו בשתיית מים- המים יניעו את מערכת העיכול ויפחיתו את התשוקה לאכילת שטויות.

.2 עברו למצות מקמח כוסמין מלא- הכוסמין הוא דגן קדום קל יותר לעיכול. הרטיבו את מצות הכוסמין לפני האכילה כך תשפרו את עיכולן.

3. הקפידו על אכילת ירקות- אכילה של לפחות 4 כוסות ירקות חתוכים מכל הצבעים חיונית ביותר. אל תתעצלו! חיתכו ירקות וספרו שאכלתם לפחות את הכמות שציינתי.

4. לא סתם נאמר על התפוח 'אכול תפוח - ותן לרופא שלך לנוח' הוא פרי שתורם רבות לשמירה על העיכול וחיזוק הלב, אכלו 3 ביום.

5. שתו כוס יין אדום - היין עשיר ברזבטרול, נוגד חמצון חזק ביותר ומסייע למזער את נזקי הרדיקלים בגוף.

.6 חילטו צמחי מרפא- שן ארי, גדילן, תה מאצ'ה, תה ירוק. הכינו קנקנים של חליטות צמחים ושתו אותם בין הארוחות (אפשר להמתיק עם סטיביה/סוכרליף).

7. אכלו את מנת החלבון שלכם (דג, בשר, עוף) בשילוב ירקות מוקפצים מאודים או חיים. הימנעו מאכילתם עם פחממות, כך תקלו על מערכת העיכול.

8. העדיפו את אכילת האגוזים והזרעים בצורתם הטבעית ולא קלויים- כך תספקו לגוף חומצות שומן טובות. פיצוחים קלויים מספקים רק מזון חומצי ולא בריאים כלל אכילת אגוזים טריים מסייעת אף באיזון אינדקס גליקמי.

9. הימנעו מאכילת עוגיות של פסח- הן עשירות בשומן רווי ולא מועילות כלל לבריאות ולמשקל. העדיפו הכנת עוגיות בבית עם חומרים טיבעיים (יש לי מתכון מנצח).

10. צאו לפעילות גופנית כל יום- גם בחג הניעו את הגוף וכך תסייעו בשריפת שומן ובמצב רוח מרומם.

11. צרכו תוספים חיוניים- אני ממליצה ללקוחות שלי להגדיל בפסח את צריכת כמוסות ספירולינה וכלורלה, שתי אצות אלו מספקות לגוף שפע של כלורופיל, ויטמינים, מינרלים, מעניקות תחושת שובע ואנרגיה טיבעית מעולה. הן מאושרות ללקיחה בפסח.

 

הכי חשוב!! תמיד תחשבו על הדלק שאתם מזינים את הגוף! כמה שיותר טיבעי וללא חומרים-כך הכי נכון לגוף שלנו.

בשבוע הבא ב"ה מתכון לעוגיות פסח בריאות.

 

לשאלות והדרכה-פנו אליי ואשמח לעזור

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה