אלי מזוז יתמודד לראשות העיר: "מוכן למשימה, זכות גדולה לשרת את תושבי יבנה"

$(function(){setImageBanner('0f58698a-9333-4f0d-814d-4f407ab62910','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

סגן ראש עיריית יבנה אלי מזוז, הכריז השבוע רשמית על מועמדותו לראשות העיר יבנה. מזוז: "לאחר 15 שנות ניסיון ועשייה ציבורית ענפה, הגיע הזמן להתקדם לקדמת הבמה ולהצעיד את העיר קדימה, יחד עם התושבים ולמענם". הביקורת על רועי גבאי, המחשבה לעתיד, תכנית העבודה וגם: למה הוא מרגיש שזה הזמן הכי נכון עבורו?

סגן ראש העיר וחבר מועצת העיר הוותיק אלי מזוז, הכריז רשמית על התמודדותו לראשות עיריית יבנה. מזוז (39) נבחר לראשונה למועצת העיר כשהוא בן 24 בלבד. בימים אלו הוא חותם קדנציה שלישית ברציפות כחבר מועצה, מתוכם שנתיים וחצי בתפקיד סגן ראש עירללא שכר מטעם סיעת 'יבנאים' בראשותו. הוא בעל תואר ראשון בחינוך ותואר שני בממשל ומדיניות ציבורית, בוגר קורס מנהלים"אבני ראשה".

עבור מזוז השליחות הציבורית היא חלק בלתי נפרד מה-דנ"א המשפחתי, אותו ספג מאביו וסבו שכיהנו גם הם כחברי מועצת העיר יבנה. כבר בנערותו עסק רבות בפעילות ציבורית כששימש כמדריך וקומונר בתנועת הנוער בני עקיבא בעיר. בעשור האחרון הוא משמש כמחנך ביסודי, עבד כשנתיים בכנסת ישראל כיועץ ליו"ר וועדת החוקה חוק ומשפט ח"כ ניסן סלומינסקי, ייסד את  פעילות ארגון "יחד" ברשת למרכזים קהילתיים שמקיים פעילויות, הרצאות,מפגשים ומעגלי שיח לקידום האחדות והקשר בין אוכלוסיות שונות בעיר ברוח יהודית ישראלית ובנוסף הוא מאמן ריגשי לילדים ומדריך גלישה.

מזוז משתף שלאורך השנים הוא קיבל הצעות לניהול בתי ספר ותפקידי ניהול במערכת החינוך, שהדף שוב ושוב בנימוס, מתוך הבנהשהוא מחויב לציבור היבנאי שהצביע לו ועליו להקדיש את זמנו ומרצו למען תושבי העיר גם כשידע שמדובר בהתנדבות מלאה. כמו כן, מזוז ידע שכניסה לקריירה ניהולית עלולה להסיט אותו מהמטרה העיקרית. "חברים ובני משפחה לחצו עליי לקבל את ההצעות לתפקידים שונים שהציעו לי, אבל אני מבין שיש לי מחויבות גדולה לתושבי יבנה ששלחו אותי לפעול למענם". יש אנשי ציבור שרואים בתפקיד ראש ראשות כמקפצה לפוליטיקה הארצית, אבל מבחינתו הייעוד הוא לעמוד בראשות העיר: "צוחקים עליי שאני נשוי ליבנה. אני אוהב את העיר הזאת, את התושבים ורואה בתפקידי שליחות".

עם ראש העיר המנוח, צבי גוב ארי

מזוז משתף כי במידה ויזכה לאמון הציבור ויעמוד בראשות העיר זוהי תהיה תחנתו האחרונה בחיים הציבוריים: "המטרה שלי היא להרים את העיר כמה שיותר גבוה ולפרוש לאחר מכן מהחיים הציבוריים ולחזור לחינוך .כמי שצמוד לאורך השנה למוקדי קבלת ההחלטות, אני מודע היטב עד כמה ראשות עיר זוהי עבודה קשה ותובענית מאוד שדורשת ממך להיות מעורב בפרטים הקטנים ביותר של כל פרויקט. לכן, היה לי חשוב לרכוש ניסיון בהובלת פרויקטים מורכבים לאורך השנים. אני ניצב למשימה בענווה ויראת כבוד תוך הבנת כובד האחריות".

כאמור, ב-15 השנים האחרונות מילא מזוז מנעד רחב של תפקידים במועצת העיר והוביל פרויקטים ומיזמים רבים בעיר. לאורך השנים כיהן מזוז כחבר בוועדות העירייה השונות: החינוך, התכנון והבנייה, מכרזים, כספים, איכות הסביבה, מלגות ועוד, בהם הוביל תוכניות עירוניות לצד מאבקים ציבוריים לטובת תושבי העיר, כשהוא משתף פעולה עם חברי מועצת העיר מהסיעות השונות. לצד הפעילות הציבורית ושנותיו כמחנך, מזוז שימש בעבר כיועצו האישי של יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, חבר הכנסת לשעבר ניסן סלומינסקי. "אני מכיר היטב את העיר על יתרונותיה ואתגריה, ומביא עמי היכרות מעמיקה ורבת שנים עם משרדי הממשלה השונים, הכנסת ומצוי בקשר קרוב עם עמותות וארגונים פילנתרופיים שישמחו להירתם לטובת קידום הצרכים של כלל תושבי העיר".

לאורך השנים הוביל מזוז מהלכים רבים בעיר. כך, בתחום החינוך נאבק על הגדלת תקציב גני הילדים בעיר, נושא שגם בשנה זו נאבק למענו בשנית. במהלך השנים מזוז דאג להביא תוספת שעות לבתי ספר ממשרד החינוך, עמד בראש המאבק לפתיחת בית הספר היסודי תורה ומדע ע"ש הרמב"ם, דאג לתוספת מבנה לבית הספר "נועם", ומנע את סגירת בית הספר "כנפי אבירים", כשמקביל פעל מול ראש העיר המנוח צבי גוב ארי להכנסת "תובנות בחינוך", קרן שמשקיעה בבית הספר למעלה ממיליון ש"ח בשנה. בנוסף, בזמן כהונתו כיועץ לענייני חינוך לראש העיר נבנו בתי הספר ניצנים, עתידים, תוכננו התיכון החדש והאולפנה החדשה שאת תכנונה הוביל מזוז, בנייתם של אלונמצאת בימים אלה בעיצומה. מאבק נוסף שהוביל הוא הכפלת גובה המלגות שמעניקה העירייה לסטודנטים מתנדבים תושבי העיר עבור לימודים אקדמיים.

לפני 13 שנים הקים את גרעין "לשם שמים" בעיר, שפועל לקירוב לבבות ולסיוע לאוכלוסיות מוחלשות בעיר. בנוסף, יחד עם חברו שאול ציון בסיעת הצעירים, יזמו את הקמת מרכז העירוני לצעירים, מזוז דאג להגדיל פי ארבע תקציב כלל תנועות הנוער בעיר, הקים קומה שנייה למבנה תנועת הנוער בני עקיבא ודאג לשיפוץ והרחבת הקומה התחתונה כשעבור הפרויקט גייס גם תקציבים מהממשלה ויחד עם תושבים יזם את פרויקט 'אבות ובנים על המגרש' לחיזוק הקשר בין הורים לילדיהם באמצעות אתגרי ספורט משותפים.

מזוז נואם. מרגיש בשל

מזוז דואג לציין שוב ושוב לאורך השנים כי מבחינתו מצוינות חברתית קודמת למצוינות פדגוגית. "בגרויות אפשר להשלים תמיד, אבל חינוך לאזרחות טובה וערכים, אלו מידות שצריך להשריש מילדות ולכן אני מקנה יתר חשיבות לחינוך הבלתי פורמלי". מתוך כך הוא מתכנן להקים מרכזי נוער גם בשכונות החדשות נאות שמיר ונאות רבין שיפעלו בשעות אחר הצהריים ויספקו לנוער מסגרת חינוכית משלימה.

גם בתחום איכות הסביבה צבר מזוז שורה ארוכה של מאבקים והישגים. "עם הפיתוח המואץ של העיר אנו עדים לפגיעה בסביבה ובאיכות החיים של התושבים. אני גאה לקחת חלק מרכזי במאבק ולהוביל יחד עם שותפים לדרך את התוכנית לשימור אתר העתיקות וביטול בניית המחלף עליו, כדי ליצור גן ארכיאולוגי בעל חשיבות עולמית במקום וכן פארק ירוק וגדול בין יבנה של היום לשכונת יבנה מזרח. במסגרת המאבק מנענו באופן זמני את המשך העבודות להקמת המחלף שפוגע בבעלי החיים ובצמחיה שבתל והורס את העתיקות הארכיאולוגיות החשובות שהתגלו באזור תוך כדי עבודות החפירה. השתתפתי בדיונים ארציים ומקומיים בנושא ואמשיך להילחם לשמירה על ערכי הטבע ועל סביבה ירוקה, שכן זהו ערך בפני עצמו שמביא עמו גם איכות חיים בריאה לתושבי העיר".

מזוז גם פעיל מזה שנים במאבק נגד זיהום האוויר המגיע מאזור התעשייה הצפוני באשדוד. הוא נלחם לטובת עמותות בעלי החיים בעיר, שהחל משנה הבאה יהיו זכאים לסיוע כלכלי מהעירייה בעקבות הצעה לסדר שיזם בנושא. גם מאבקו בתחום הדיור לזוגות צעירים נשא פרי, במסגרתו הביא לתוספת של 13% דירות קטנות לזוגות צעירים בשכונת נאות שמיר ועוד.

במידה ותיבחר מה תוכנית העבודה שלך ליום שאחרי?

"לאורך שנות פעילותי הציבורית במועצת העיר, בניתי תוכנית מגירה סדורה לחיזוק חוסנה ופיתוחה של העיר. את חלקה הצלחתי כאמור לממש, אך חלקים רבים טרם יושמו, פעמים רבות בשל שיקולים לא ענייניים ומשחקי אגו צרים של פוליטיקאים. יש לי משנה סדורה שנבנתה לקידום החינוך בעיר, אם בכל הנוגע לצמצום מספר התלמידים בגנים הילדים, בהבאת קרנות יזמות לבתי הספר והגנים שיעשירו את תלמידי יבנה על מנת להכין אותם לאתגרי המאה ה-21, בפיתוח מתחמי עסקים בעיר, בתחומי איכות הסביבה ועוד. אני מכיר היטב את המורכבויות והאתגרים עמם מתמודדת העיר ולא מצפה אף ליום אחד של חסד. לכן, אם אבחר אני מצפה מעצמי לנחיתה מהירה, לפתוח ראשון את בניין העירייה ולקבל תושבים בלשכה עד השעות הקטנות של הלילה. בעשור האחרון הוכפלה כמות התושבים ביבנה, דבר שדורש מאיתנו לחשוב כיצד לתת שירות מיטבי לתושבים בכל תחומי החיים".

על התנהלותו של ראש העיר הנוכחי רועי גבאי בתשעת החודשים האחרונים יש לו לא מעט ביקורת. גבאי כזכור זכה בבחירות הזמניות לראשות העיר בעקבות פטירתו של ראש העיר המיתולוגי צבי גוב ארי, לאחר שגבר בפער של כשני אחוזים בלבד על המועמד חיים מסינג, בהתמודדות שזכורה כיצרית ועכורה במיוחד. "לא ייתכן שבשנת 2023 נער או נערה צריכים לצאת מחוץ למקום מגורם כדי לקבל מענה חינוכי", קובע מזוז. "בדיוני התקציב הסכים ראש העיר לבקשתנו להגדיל את תקציב גני הילדים, אבל בפועל לא רק שהתקציב השוטף לא עלה אלא שהגננות נתקלו באי העברת תקציבים ונאלצו לרשום בחנויות ולקנות ציוד אף מכספן הפרטי. אם אזכה לתמיכה רחבה מהתושבים, מיד עם כניסתי לתפקיד אגדיל את תקציב החינוך למוסדות הפורמאליים והבלתי פורמאליים, כך שלא יהיה מצב שעד שהגענו לשוקת לא נשתה ממנה".

אתה מרגיש בשל?

"ההכנה שלי לריצה לראשות לא החלה היום אלא לפני 15 שנה, אבל היה לי ברור שלפני ההתמודדות עלי לרכוש ניסיון ציבורי בהובלת פרויקטים מורכבים לאורך השנים, להכיר לעומק את המנגנונים ומערכות העירייה, ליצור קשרים הדוקים עם משרדי הממשלה. היום, רק לאחר שצברתי את הקילומטראז' הביצועי והניסיון הנדרשים, אני מרגיש מוכן ובשל לאתגר ומגיע להתמודדות בענווה וביראת כבוד".

בכנות, ראש עיר זו עבודה לא פשוטה בכלל, בשביל מה אתה צריך את זה?

"כן, ראשות עיר זו עבודה קשה ותובענית ומי שלא מוכן להקדיש עבורה את חייו, מן הראוי שלא יעשה שקר בנפשו. זו עבודה שלפני הכל דורשת ממך להיות קשוב בכל דקה ודקה לרחשי הציבור, להבין את הצרכים של כל אחת מהשכונות ולעבוד עד השעות הקטנות של הלילה. מהרגע שנכנסת ללשכת ראש העיר אתה חייב לזכור שאתה שייך ומחויב בלעדית לתושבים, ולא לשום גורם אחר. השליחות הציבורית היא חלק ממי שאני ואני רואה בה זכות גדולה, אני בא עם הרבה עשייה וקבלות, יש לי חזון ותוכניות רבות עבור התושבים הנפלאים והעיר היקרה שלנו".

 


 
$(function(){setImageBanner('27e21e9b-f8a6-4b88-a6fb-815215e49b02','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('f4614b52-1a67-461c-9be2-658139beaddc','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה