בית הספר בן גוריון מוסיקה: מאמינים ביצירת מרחבים חברתיים

$(function(){setImageBanner('91de20d9-73ad-4ad6-90bd-41e8a0eb7edb','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

בבית ספר בן גוריון למוסיקה מעודדים את התלמידים ליזמות חברתית למען קהילת בית הספר ומחוצה לה. מנהלת בית הספר, ניצה סלומון כהן: "בית ספרנו גאה להיות מרחב מוגן ובטוח לתלמידיו, ככזה אנו פועלים כל הזמן למצוא דרכים מגוונות, חדשניות ויזמיות על מנת לתת מקום לתלמידנו לצמוח

בן גוריון למוזיקה

בבית ספר בן גוריון למוסיקה מעודדים את התלמידים ליזמות חברתית למען קהילת בית הספר ומחוצה לה. אחד מעמודי התווך של בית הספר הוא לעורר מודעות חברתית לצרכי התלמידים ולסייע בידם להגשים את חלומותיהם היומיומיים, כחלק מעוצמת החוויה והלמידה בבית הספר תחת התכנית הייחודית של בית הספר – "מילים יוצרות מציאות".

כך למשל, פנייתה של התלמידה קורל לוי מכיתה ד'2 למנהלת בית הספר, ניצה סלומון כהן, למחנכת הכיתה שחף אבירם ולרכזת החינוך החברתי יוכי בראשי, בבקשה להקים מרחב משחקי חברה בבית הספר זכתה לקשב , לסיוע ולהגשמה. קורל הסבירה, כי המרחב יוקם לטובת תלמידים המבקשים לשחק בהפסקה ואינם יודעים במה או עם מי לשחק, וכן לקראת ימי החורף הקרבים.

קורל רתמה אליה חברים וחברות שסייעו לה לעבור בכיתות ולהסביר אודות המיזם שלה, היא אספה משחקי קופסה ומשחקים נוספים שנתרמו על ידי משפחות בית הספר ויחד עם יוכי בראשי, רכזת החינוך החברתי, הקימה מרחב בו נגישים כלל המשחקים לתלמידים החפצים בכך. קורל עורכת רישום לכל משחק שמושאל במרחב ומסמנת כאשר הוא מוחזר על כל חלקיו, המשחק יכול לשמש את השואל במרחב משחקי החברה או בכל מרחב אחר לבחירתו בחצר בית הספר.

המרחב שהוקם מזמן מפגש חברתי רב גילאי, מעצים שיח חברתי ראוי, מלווה על ידי מורה תורנית על מנת לתת מענה ככל שצריך, וכך מעשיר את עולם הילדים ומהווה הזדמנות לכל תלמיד ותלמידה למצוא עיסוק חברתי בזמן ההפסקה ולהכיר חברים חדשים.

כידוע, משחק הוא חלק בלתי נפרד מההתפתחות התקינה שלנו לאורך החיים. הוא אחת מצורות הלמידה והאימון המתקדמות והאפקטיביות ביותר שאנו מכירים – במהותו הטהורה, משחק הינו "בועת מציאות" קטנה – מרחב של למידה וחקירה, מקום של פתרון בעיות והתנסות במגוון מצבים בסביבה בטוחה ומהנה. למעשה, אין משהו שמעורר יותר את המוח מאשר משחק, ואת רוב המיומנויות שלנו כבני אדם צברנו דרך משחקים.

משחקים יכולים להעלות מודעות, דיון והעמקה בנושאים חברתיים שונים. מעצם השתתפותנו במשחק אנו ממקדים את תשומת הלב שלנו בנושאים שבהם המשחק עוסק. מעבר למיקוד, האינטראקציה הנוצרת בתוך המשחק מאפשרת להיבטים שונים של הנושא לעלות כחלק מהחוויה, ובכך לעורר את המודעות ואת ההסתכלות שלנו על אותם היבטים.

במאה ה-21 מתחילים להבין ולראות כי משחקים הם הרבה מעבר למה שתופסים מהם – משחק הוא כוח אדיר וקדום המהווה את אחד מעמודי התווך באבולוציה שלנו – זהו כוח המאפשר לנו ללמוד ולהתפתח, לחוות, להתחבר, להשתנות ולהיות אנשים טובים יותר.

מנהלת בית הספר, ניצה סלומון כהן: "בית ספרנו גאה להיות מרחב מוגן ובטוח לתלמידיו, ככזה אנו פועלים כל הזמן למצוא דרכים מגוונות, חדשניות ויזמיות על מנת לתת מקום לתלמידנו לצמוח, לפרוח ולהתפתח להיות ערכיים ואכפתיים מסביבתם. יוזמות של תלמידים, כמו יוזמתה של קורל, הם בבחינתנו הזדמנות אדירה להעביר את כח ההשפעה החברתית מהמבוגרים לילדים, כי הם הכוח שיניע את עולמנו בעתיד. כל יוזמה של תלמיד/ה מקבלים מקום ודלת פתוחה להקשבה ולסיוע בהגשמת שאיפותיו ככל שניתן.

אנו מאמינים ביכולותיהם של תלמידינו להיות בעלי השפעה על עולמם ומלמדים אותם באמצעות תכנית "מילים יוצרות מציאות" לבחור את חלומם ולסלול את הדרך להגשמתו.

בואו נרתום את הכוח האדיר הזה כדי ליצור חוויות ומרחבים שהם מעבר לבידור – מרחבים של שינוי אמיתי, מרחבים שיהפכו את העולם שלנו לקצת יותר טוב."


 
$(function(){setImageBanner('7e1e06fc-38fe-47dc-8c8b-1083f1a1c80a','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('bf8c96ef-734c-49cb-a5a4-0a4c5d007caa','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה