"בכוונתי להיות ראש העיר של כולם"

$(function(){setImageBanner('84c0489c-00ce-4881-85d7-0848346be216','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

ראש העיר הנבחר, רועי גבאי בראיון ניצחון ל"יבניתון" בו הוא מספר על מערכת הבחירות הלא פשוטה שעבר, איך הוא רואה את כניסתו לתפקיד, מה הוא מתכוון לעשות במיידי, מה אשתו טל והילדים חושבים על זה שאבא שלהם ראש עיר ואיך הוא מתכוון לבלות את הסופ"ש הקרוב

יבנה בחרה: רועי גבאי הוא ראש העיר החדש של יבנה, לפחות עד אוקטובר 23, עת יתקיימו הבחירות הבאות לראשות, שם הוא ינסה לזכות שוב ולקבל את המנדט ל-5 שנים. בתום מאבק מותח, גבאי ניצח את מסינג במעל ל-500 קולות – ויקבל את הכיסא עליו חלם מהרגע בו התחיל את חייו הפוליטיים. גבאי (37) הוא תושב יבנה כל חייו, העיר בה בחר לגדל את ילדיו. הוא קיבל את אהדת הקהל ואת אמון הציבור. כעת, חובת ההוכחה עליו.

נפגשתי עם ראש העיר החדש לקפה אתמול (חמישי) לאחר שהאדרנלין קצת ירד והוא הספיק אפילו לנוח וגם לבלות כמה שעות עם בני משפחתו. לאחר הראיונות הרבים שערכנו עימו בתקופה האחרונה שבהם נשאלו כל השאלות מכל כיוון, ניסיתי דווקא עכשיו לגעת קצת ברועי הבן אדם, הבעל והאבא ולא רק המתמודד לראשות העיר שניצח בבחירות.

 אז איך לפתוח איתך את הראיון? אדוני ראש העיר.

"עדיין רועי (חיוך מדושן), גדלתי בבית שהקנה לי ערכים רבים ובניהם למדתי תמיד להישאר בגובה העיניים. זה מה שאני מתכוון להביא לתושבים, ראש עיר זמין, אנושי, שבא לעבוד בשבילם ולמענם".

התייחסות קצרה שלך על מערכת הבחירות

"הייתה מערכת בחירות טעונה, יצרית, לא פשוטה. לצערי היה עלי מכבש לחצים וניסיון לפגיעה בשמי הטוב. אני יודע עד כמה לא היה בשום שמועה מן האמת ולכן יהיה לי פשוט בעזרת השם להוכיח שכל מה שנאמר היה שקר. חששנו מאחוזי הצבעה נמוכים. ידענו שככל שאחוזי ההצבעה נמוכים יותר, כך הניצחון והפער בין המועמדים מצטמצם. אני מודה לאלפי התושבים שבחרו להוציא את יבנה לדרך חדשה. למרות אחוזי ההצבעה הנמוכים, אני שמח שהדרך הנקייה בה הלכנו הוכיחה את עצמה. אני מקבל את התפקיד ביראת כבוד ובכוונתי כמובן להיות ראש עיר של כולם! אגב, הטענה שהעיר חצויה לא נכונה. צריך לזכור שרק 40 אחוז הצביעו, מה שמעיד, שהרוב לא היו מעורבים כלל. אל לנו להסיק על הכלל ובעזרת השם נפעל לאיחוד השורות. אחרי הבחירות ובמיוחד כשיש שנה, מצפה כמוני מכולם לא לעשות קמפיין על חשבון הציבור, פניי לעשייה ומשוכנע שידעו לשתף פעולה למען הציבור, יש המון שצריך כבר להתחיל לפעול. וכמו שאמרתי לאורך הדרך - עם הפנים קדימה"

תסביר לנו בעצם איך זה עובד, מתי תיכנס לתפקיד בפועל והאם תהיה חפיפה מסודרת?

"על פי חוק, ישנם 21 ימים עד אשר משרד הפנים מגדיר ברשומות את ראש העיר הנבחר. יחד עם זאת, פניתי לחיים מסינג במטרה לנסות לצמצם את לוחות הזמנים ולאפשר כניסה מהירה למערכת למען העיר. חיים נתן הסכמה עקרונית ואנו פועלים בשותפות למצוא את הזמן והמועד המתאים עבור המערכת העירונית וכמובן לפעול על פי חוק. במקביל נקיים חפיפה. חשוב לי שלחיים יהיה את המקום והזמן לשוחח עם גורמי המקצוע ולקבל את הזמן הדרוש לסיים את התפקיד באופן ראוי, מכבד ובריא והכל נעשה בשותפות ובשקיפות בינינו".

המוחות מאחורי הקמפיין מימין לשמאל. מתן וסרמן, דוד ארז, רועי גבאי, אודי טנא, פלי תלמיד

אני מבין שנפגשת עם חיים מסינג מדבריך- האם תרצה להתייחס?

"נפגשנו. אנחנו משוחחים ושוחחנו בנקודות שונות לאורך הקמפיין. יש לי הערכה לחיים על פועלו ועשייתו וצריך לדעת להפריד בין הרמה הפוליטית לרמה האישית ובשלב זה היה חשוב לנו לשים את כל הקמפיין מאחורינו ולראות את טובת העיר. שמחתי לזהות את אותה התחושה בצד של חיים ובשלב זה אבקש להשאיר את המידע והשיחות בינינו".

כראש עיר, מה הדבר הראשון שתעשה?

"מבחינתי התחלתי ברמה הא-פורמלית. כפי שאמרתי בקמפיין, חשוב לי לפגוש את עובדי העירייה ברמה האישית. הסתובבתי בין מחלקות העירייה להציג עצמי ולהודות להם על פעילותם למען העיר. השותפות של עובדי העירייה, השיח וההקשבה וההון האנושי הוא הנכס של העיר ואפעל כדי לחזקו ככל האפשר. אני מאמין שברתימת עובדי העירייה לחזון ולמדיניות, נוכל לתת שירות עירוני טוב יותר ומקצועי יותר עבור התושבים. אגב גם רעיון הקהילות שהתחלנו אותו צובר תאוצה מדהימה, כשאכנס לתפקיד אמסד אותו באופן הנדרש וכמובן נשקף לציבור. בינתיים חשוב להמשיך ולהתנהל מול מרכז השליטה 106 בכל מפגע".

מלאכת הרכבת הקואליציה - תשמור על הקיים או תפעל לשינוי כבר בקדנציה הנוכחית?

"שוחחתי עם ראשי המפלגות. מודה לכולם על ברכותיהם ואני מאמין שכולם רואים ורוצים בטובת העיר. יש לנו את הימים הקרובים לשיח בינינו, להסכמות, וגם לזמן לעכל את התוצאות השונות כדי שנוכל להגיע לכלל ההסכמות ולעדכן את הציבור בנעשה וכמובן רק לאחר שאכנס בפועל לתפקיד".

מה ראש העיר הנבחר מתכוון לעשות בסופ״ש הקרוב?

"להקדיש זמן למשפחה, לאשתי היקרה והאהובה ולילדיי. הקמפיין היה עמוס מאוד, קצר ואינטנסיבי וזה בא על חשבון המשפחה. אף פעם לא הייתי בעבודות ש'זרקתי את העט' בארבע בצהריים, אבל יחד עם זאת חשוב לי לשמר זמן משפחה ולהיות בן זוג ואבא וליהנות מזמן משפחה איכותי. לטל ולי חשוב לבודד את הילדים ככל הניתן מהחשיפה הציבורית ונשתדל להמשיך לעשות זאת ובסופ"שים מתאפשר לנו יותר להיות בזמן שלנו". 

מה הדבר הראשון שטל אשתך אמרה לך לאחר התוצאות?

"שהיא אוהבת אותי וגאה בי".

האם הילדים מבינים שאבא שלהם ראש עיר?

"כן (בחיוך). הילדים גאים ושמחים. אני שמח שזה היה שיעור עבורם על נחישות, הצבת חלומות והגשמתן. היה חשוב לנו לתווך את אי הזמינות שלי, את הניתוק שלי בחודשיים האחרונים כחלק מסל ערכים שכדי להגשים חלומות צריך לעבוד קשה".

מה אתה מאחל לתושבי העיר שלך?

"שאני אצליח (חיוך). תושבים רבים פוגשים אותי, מתקשרים ומאחלים בהצלחה. מבחינתי בהצלחה זה לא איחול- זו הוראה. אהיה צריך להוכיח עצמי ובעזרת השם לעשות טוב למען העיר. אני מאחל לכולנו ימים שקטים, שיח איכותי ומכבד, ושכל קהילה וקהילה תקבל את המענה והיחס הראוי לה".

 


 
$(function(){setImageBanner('7da4dcad-3f4f-4465-bea1-19edb1924d3c','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('9816160f-1183-4cb8-ac46-7dacca5e192d','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה