חטיבות הביניים והתיכונים בעיר יבנה יעברו למתכונת של חמישה ימי לימוד
20.07.25 / 08:26
החל משנת הלימודים הקרובה (תשפ"ו), כל מוסדות החינוך העל-יסודיים בעיר, חטיבות הביניים והתיכונים, יעברו למתכונת לימודים של חמישה ימים בשבוע, מיום ראשון ועד חמישי.
מהלך עירוני רחב לחיזוק מערכת החינוך העל-יסודית ולהתאמתה לעולם משתנה
המהלך, שנבנה שגובש בעירייה לאחר עבודת מטה מקצועית, נבחן לעומק ונבנה בשיתוף הנהגת ההורים, משרד החינוך, ארגוני המורים, צוותי ההוראה, תלמידי ובני נוער מדובר בצעד ראשון ברפורמה עירונית כוללת שמטרתה להעניק לתלמידות ולתלמידים סביבת למידה עדכנית, מאוזנת ובריאה יותר ולהתאים את מערכת החינוך למציאות דינמית וחדשנית.
לצד המעבר לחמישה ימי לימוד, תישמר מלוא מכסת השעות ותובטח המשכיות פדגוגית מלאה. המהלך ילווה על-ידי גורמי מקצוע ויוטמע בליווי אישי של הנהלות בתי הספר והצוותים החינוכיים.
המעבר אמור לאפשר למידה איכותית וממוקדת כאשר שבוע לימודים מרוכז מאפשר תכנון הוראה משמעותי, המורים יכולים להתמקד בהעמקת החומר, והתלמידים זוכים לרצף למידה יעיל ותכליתי. בנוסף לכך תורגש הפחתת עומס ושחיקה כאשר יום מנוחה נוסף במהלך סוף השבוע מאפשר לתלמידים ולצוותי ההוראה "להיטען מחדש". כך נשמרת רמת מוטיבציה גבוהה, וניתן מענה לתחושת העומס והשחיקה הנפוצה בקרב בני נוער ומורים כאחד.
יתרון נוסף הוא אפשרות לזמן אישי ומשפחתי בסופי שבוע ארוכים התורמים לאיזון חיים בריא, מחזקים את הקשר המשפחתי ומאפשרים זמן איכות עם חברים, משפחה וקהילה. בדרך זו ניתן יהיה לעודד התפתחות אישית כאשר המעבר יוצר הזדמנות לתלמידים לעסוק בתחומי עניין נוספים מעבר ללימודים: חוגים, ספורט, אמנויות, יזמות, התנדבות בקהילה ועוד. חשוב לציין כי מודל זה של חמישה ימים כבר נהוג באקדמיה ובשוק העבודה (בישראל ובעולם).
ראש העיר, רועי גבאי אשר הוביל את המהלך בשיתוף מערכת החינוך, בירך על היוזמה: "יבנה מתקדמת לעבר מערכת חינוך חכמה, רגישה ומדויקת יותר. המעבר לחמישה ימי לימוד יאפשר השקעה עמוקה בתלמידים, בצוותים ובמשפחות. אנחנו מאפשרים למידה ממוקדת ויעילה יותר, לצד זמן אישי ומשפחתי חשוב לא פחות. אני גאה במהלך ומודה לשותפים הרבים שלקחו חלק בתהליך".
מנהלת אגף החינוך בעירייה, איה בניטה ,הוסיפה: "זהו מהלך שמביא עמו יתרונות רבים, החל מהפחתת עומסים, חיזוק הקשר המשפחתי, פיתוח תחומי עניין מחוץ לשעות הלימודים, והתאמה למודלים הנהוגים במוסדות מתקדמים בארץ ובעולם. הוא מתבסס על תפיסה חינוכית חדשנית ויישום אחראי ומבוקר בשטח".
מהלך זה מצטרף לשורת יוזמות עירוניות לחיזוק מערכת החינוך, הן במרחב הפיזי והן בפדגוגיה, כחלק מהשקעה שיטתית בעתיד העיר וילדיה

