נאות שז"ר מתחדשת: פרויקט "אלמוג יבנה" מתאכלס

$(function(){setImageBanner('7d6f0863-d242-409d-aa85-2c976c9415cc','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

עשרות משפחות בשכונת נאות שז"ר הוותיקה יקבלו בחודש הקרוב מפתחות לדירותיהן החדשות אחרי שפרויקט הבינוי-פינוי הראשון ביבנה קיבל טופס 4. מנכ"ל החברה שמבצעת את הפרויקט, יקי אמסלם, מספר בראיון ליבניתון על המהפכה החשיבתית של החברה, על הפרויקטים המשווקים כעת ועל אלה שישווקו בעתיד

קבוצת אלמוג מדווחת על אכלוס פרויקט אלמוג יבנה, פרויקט ההתחדשות העירונית הבולט בנאות שז"ר שבמסגרתו נבנו מגדלי המגורים הראשונים בשכונה. בחודש הקרוב יאוכלסו שני המגדלים הראשונים וייכנסו לבתיהם 188 דיירים, 60 מהם דיירי תמורה אשר החזיקו בדירות ישנות בשכונה.

מדובר בפרויקט בינוי-פינוי, כאשר המשמעות היא ש-60 הדיירים המשיכו להתגורר בבתיהם במתחם הצמוד לבנייה החדשה, ויעברו ישירות לדירתם החדשה. עם האכלוס ופינוי הדיירים, ייהרסו הבניינים הישנים וייבנה השלב הבא בפרויקט. הפרויקט יצא לדרך לאחר כ-7 שנים של הליכי רישוי מורכבים ובשיתוף פעולה ותמיכה של עיריית יבנה. לאחר האכלוס ייהרסו הבניינים הקיימים וייבנה השלב הבא של הפרויקט.  הוא יכלול עם השלמתו 437 יח"ד ב-5 מגדלי מגורים בני 20 קומות כל אחד, בתמהיל של 3-6 חדרים וכן דירות פנטהאוז. הפרויקט ממוקם בקרבת הכניסה הצפון-מזרחית לעיר עם נגישות מיידית לצירי התחבורה הראשיים (כביש 42, כביש 4, כביש 431).

בפרויקט יש השקעה גדולה מאוד בשטחים הציבוריים: חדר כושר, מועדון דיירים, לובי ענק. במסגרת פיתוח הפרויקט והשכונה יוחלפו כלל התשתיות, ייסללו כבישים חדשים, ייבנו פארקים וגינות עם מתקנים ומגרשי ספורט. לכל הדירות חניה תת קרקעית פרטית, מרפסות גדולות במיוחד ומפרט גמר מרשים.

יקי אמסלם (42), מנכ"ל קבוצת אלמוג, מדבר בראיון ליבניתון על ההתחדשות העירונית כמנוע לשינוי גדול, הן ברמת השכונה וכמובן לאדם שמחזיק בדירה ישנה ומקבל דירה חדשה ובטיחותית עם כל היתרונות הגלומים בכך. על נושא הדיור להשכרה שהחברה מתפתחת בו ולמה צריך דיור להשכרה ביבנה.

יקי אמסלם, מנכ''ל קבוצת אלמוג.   צילום: איציק שוקל

יקי הוא דור שני למשפחת אמסלם ובן ממשיך בחברה. את צעדיו בעסק המשפחתי החל עם שחרורו מצה"ל, במקביל ללימודיו. תחילה כיהן בתפקיד עוזר למנהלי העבודה בפרויקטים והשתלם בתחום הביצוע בחברה במשך ארבע שנים. בהמשך התמקצע במחלקות החברה השונות ובין היתר כיהן כמנהל לוגיסטיקה וניהל את מחלקת המכרזים. בגיל 26 התמנה לסמנכ"ל השיווק בחברה, תפקיד אותו מילא במשך שלוש שנים וב- 2009 התמנה למנכ"ל הקבוצה. אמסלם הוביל את הקבוצה להישגים מרשימים והפך אותה למותג מגורים מוכר ומבוקש.

2021 הייתה שנה משמעותית עבור קבוצת אלמוג, כאשר נכנסה לשותפות עם חברת הראל ביטוח. במסגרת השותפות רכשה הראל 20% מקבוצת אלמוג והצדדים הקימו מיזם משותף נוסף שיעסוק בדיור להשכרה ארוכת טווח ברחבי הארץ.

יקי, מדוע החלטתם להתמקד בבינוי פינוי ביבנה?
"כיום פרויקטים גדולים של התחדשות עירונית הם מחזה נפוץ ביבנה ובערי הסביבה, אבל כאשר יצאנו לדרך מדובר היה בפרויקט הפינוי-בינוי הראשון בעיר, ובדבר יוצא דופן ופורץ דרך בהיקפו ובמחשבה כי יש ביבנה מקום לפרויקטים מסוג זה. הדרך שעשינו בשנים האחרונות, עם הביקוש העצום לדירות ועליות המחירים בארץ בכלל וביבנה בפרט, מראה כי זיהינו נכון. קבוצת אלמוג מתמקדת כהחלטה אסטרטגית באזורי הביקוש ובערים שאנו מאמינים בהן. יבנה היא עיר איכותית במרכז הארץ, עם גישה נוחה ברכב ותחבורה ציבורית, ועם פוטנציאל התפתחות גדול. החברה כבר בנתה ביבנה את פרויקט אלמוג קאסה ביבנה הירוקה שהצליח מאוד. מטה החברה יושב ביבנה באזור התעשייה, אנו מחוברים למקום ולאנשים ומאמינים בהם מאוד. היתרון המשמעותי ביותר בעיר הוא שתהליכי ההתחדשות העירונית מקבלים דחיפה משמעותית מראש העיר, המנהלת להתחדשות ויתר מחלקות העירייה, דבר שאינו מובן מאליו ומסייע לנו כיזמים לקדם פרויקטים. שיתוף הפעולה עם ראש העיר אשר רואה בתוכניות התחדשות העירונית פלטפורמה לשינוי מהותי של פני העיר, מוכיחה את עצמה כשהעיר נהנית מהגירה חיובית ומשפחות צעירות משתקעות בה".

צילום בני ונטורה

פרויקט מרשים וגדול. מאיזה ערים בעיקר מגיעים רוכשי הדירות בפרויקט?
"בתחילת השיווק רוב הרוכשים הגיעו דווקא  מהמעגלים מחוץ לעיר – ראשל"צ, רחובות, אשדוד וככל שהבנייה התקדמה הגיעו ורכשו יותר ויותר לקוחות מקומיים. ההתפלגות נכון להיום היא כ 60% תושבי יבנה והשאר מהערים והישובים הסמוכים".


מתי צפויות להסתיים כלל העבודות והבניה בשכונה?
"קבוצת אלמוג קיבלה השבוע בשעה טובה טופס 4 לאכלוס 188 יח"ד (שלב א' ו- ב' של הפרויקט). עם אכלוסן, תחל בנייתם של שלב ג'+ד' ובהם 299 יח"ד נוספות, אכלוסם צפוי בעוד 4 שנים, כך שבניית השכונה עתידה להסתיים בטווח העשור הנוכחי".

מה החזון שלך? איך אתה רואה את השכונה בסיום הפרויקט?
"החזון שלנו הוא להקים שכונה שנהנית מצד אחד מהיתרונות של שכונה ותיקה, כמו: המיקום, מוסדות חינוך, מסחר ואחרים שפועלים שנים ותושבים שיש להם תחושת שייכות אמיתית, ומאידך שכונה שיהיו לה את כל היתרונות שנובעים מהבנייה החדשה – דירות יפות ומרווחות, תשתיות חדשות שהוחלפו, גינות חדשות, מתקני ספורט ופנאי, וכמובן תושבים ומשפחות צעירות שיחזקו את השכונה ויתרמו לה".

אתה רואה את ההתחדשות העירונית כמנוע לשינוי. איך אתה רואה את השינוי הזה קורה?
"החברה התחילה לקדם את תחום ההתחדשות העירונית ב2010 וכיום יש לה צבר משמעותי של מתחמים בערים מרכזיות. יש ברחבי הארץ מאות אלפים שמתגוררים בדירות ישנות ומתפוררות, ואף מסוכנות במקרים של רעידת אדמה או פגיעת טיל.  אנחנו רואים את זה ביבנה, דרום תל אביב, בת ים, חולון ועוד. לתושבים עצמם אין הרבה אפשרויות – אם ימכרו את דירתם הישנה יוכלו לקנות דירה מקבילה באותו המצב, ואם ירצו לרכוש דירה משופרת יצטרכו להוסיף כסף או לצאת מהעיר ולהתנתק מהמקום שהם מכירים. התחדשות עירונית מאפשרת להם להישאר בעיר שבה הם מתגוררים, בלי להחליף עבודות, מוסדות חינוך לילדים, בנק וקופת חולים וכמובן חיי חברה וקהילה. בעלי הדירות מקבלים דירה חדשה, עם ממ"ד, חניה ומרפסת ולעתים תוספת של חדר, תלוי במדיניות העירונית במקום, ונשארים בעיר ובשכונה שבה התגוררו. פרויקטים של התחדשות עירונית מקדמים את הסביבה והשכונה כולה – הם מעלים את ערכי הקרקע, מושכים רוכשים ושוכרים חדשים, מחדשים את הגינות והמתקנים בסביבה והם וין-וין מובהק. אני רואה את בעלי הדירות תמורה שלנו שעומדים לצאת מבניין רכבת ישן ולהיכנס לדירה 'חדשה מהניילונים', וזה רגע מרגש ומשנה חיים".

מעבר למכירת דירות, יש את נושא הדירות להשכרה שהחברה מאוד מפתחת. יכול לפרט על זה?
"השנה הבשילה עסקה משמעותית מאוד עבורנו, שבמסגרתה חברת הראל ביטוח רכשה 20% מקבוצת אלמוג. במסגרת שיתוף הפעולה אנו מקימים יחד מיזם שיעסוק בדיור להשכרה. מחירי הדירות ממשיכים לעלות ויש קבוצה גדולה של אזרחים שרכישת דירה כבר אינה בהישג ידם, השכרה ארוכת טווח תהיה הפתרון הטוב ביותר לקבוצה הולכת וגדלה שמורכבת מאנשים שלא יכולים כיום לרכוש דירה, או שיש בבעלותם דירה שהם משכירים, כמו גם לצעירים, מבוגרים וכל מי שזקוק לגמישות במקום המגורים. שכירות ארוכת טווח תספק ביטחון והוגנות שלא קיימים כיום בשוק".

 

 

 

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('b444b68f-77c4-4743-88d6-e11c03a753c7','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('19f73a55-d4ec-4440-9d08-1c4dbb557e79','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה