רחוב האלון ממשיך לתסוס

$(function(){setImageBanner('7ac0f582-f854-4f65-b819-7ff5982b8e17','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

המינהלת מדווחת על הצטרפות ערה של דיירים המבקשים להגן על זכויותיהם | משה ארוסי, דייר ברחוב: "אני מרגיש מרומה, ודורש לבטל את המסמך שהוחתמתי עליו" | רוני אליאסי: "אם הקבלן לא מעוניין לפצות את הדיירים כראוי - שיעזוב אותנו בשקט" | איתן סונינו: "זהו כל רכושנו עלי אדמות. לא ייתכן שמישהו ירוויח מהרכוש שלנו על גבנו"

ארכיון 'יבנה נט'

                                                                                                                 נמשכת התסיסה ברחוב האלון – תושבי הרחוב אשר התארגנו במינהלת קהילתית, יגישו בישיבתה הקרובה של ועדת התכנון והבנייה במועצת העירייה, ב-18 בחודש, התנגדות ראשונה לתכנית 'פינוי בינוי' ברחוב, עליה הופקדה החברה הקבלנית 'בהרי-פלוטקין'.  ההתנגדות הייתה אמורה להיות מוגשת בישיבת הוועדה אתמול, "אולם כדרכה של העירייה – נושאים קשים ומורכבים נדחים למועד נוח יותר, והסירו את ההתנגדות מסדר יומה של הוועדה", אומרים חברי המינהלת.

דיירי הרחוב מנצלים את הזמן בימים אלה לגיבוש ההתנגדות ולהרחבת מעגל המצטרפים למינהלת, אשר להערכתם תקיף לבסוף יותר מ-90% מהדיירים, בהם גם כאלה אשר כבר התקדמו במשא-ומתן הפרטני שמנהל היזם עם הדיירים בגישת 'הפרד ומשול', ואף כאלה שחתמו עמו על טיוטות, חוזים ומסמכי זיכרון דברים – ואשר הבינו כי חתמו על מסמכים שתקפותם החוקית עומדת בסימן שאלה, או כאלה אשר פוגעים בזכויותיהם.

"שהיזם ירוויח – אבל מה איתנו?"

כמו-כן, דיירים מדווחים גם על הפרת ההבנות מצד היזם עד כה, עוד טרם שהונחה אבן היסוד לפרויקט, וכן על החתמה של בעלי דירות שלא הבינו על מה חתמו או כאלה שהובטח להם שחתימתם היא על מסמך הבנות ראשוני, בגדר טיוטא, ואולם בהמשך הדרך ולאחרונה הבינו כי למעשה חתמו על מסמך מחייב, ולא כפי שהוצג להם, לדבריהם, במצג-שווא, לכאורה.

מייסדי המינהלת אומרים כי יתבעו שקיפות מלאה מהיזם ומהעירייה, ולא יאפשרו את המשך הפרויקט עד שלא יובטחו זכויותיהם של כל הדיירים לפי הערך והשווי הריאליים של רכושם, ולא לפי המפתח שמאפשר כדאיות ליזם על חשבון התושבים - מרביתם קשישים, אלמנות, זוגות צעירים ומשפחות קשות-יום רבות.

"עיננו לא צרה ביזם – מבחינתנו שימקסם את רווחיו, ויבנה פרויקט לתפארת. הפרויקט חשוב מאד עבור העיר יבנה בכלל ועבור שכונת האלון ודייריה בפרט – אולם הדיירים הם אלה שצריכים לצאת נשכרים בראש ובראשונה, ואינטרסיו של היזם לא יכולים לבוא על חשבון ניצול התושבים", אומר ערן בנישו, ומדווח על תנועה ערה של תושבים המצטרפים למינהלת, המהווה מעתה הארגון היציג של תושבי הרחוב מול הזים ומול העירייה.

כך למשל טוען משה ארוסי, בעל משפחה ענפה המתגוררת ברחוב מזה עשרות שנים: "בתחילת המשא ומתן ביקשתי בכלל תמורה כספית לפי ערכו של הבית כפי שיהיה לאחר שיפוצו ויישום תכנית 'פינוי-בינוי' בבניין, אולם הקבלן סירב והבהיר כי לא ייתן תמורה כספית או חלופה אחרת של דיור באזור אחר בעיר, אלא אך ורק דירה תמורת דירה באותו מקום. הדבר היחיד שהקבלן הציג כהטבה הוא האפשרות שהעמיד כביכול לרשותנו לבצע שינויים פנימיים בדירה – דבר שממילא מקובל וקיים בכל מיזם נדל"ני".

האם ההחתמות מבוצעות בשקיפות?

ארוסי מוסיף: "הקבלן לא עמד בהבטחה שנתן לי לסייע גם ברכישת דירה עבור בני, למרות שהדבר עוגן בנספח לחוזה, אולם בהמשך התכחש לכך. כל פנייה לקבלן כדי לקבל לוח-זמנים לביצוע הפרויקט נענית תמיד באותה תשובה: "בעוד חודשיים" - ובינתיים אנו ממשיכים להתגורר בשכירות כי כבר פינינו את הדירה שלנו".

ארוסי מוסיף כי בוצע עמו מהלך של החתמתו על חוזה שהוצג כזיכרון דברים ומסמך רצינות לא מחייב בלבד – לאחר שדרש ערבות בנקאית לביצוע המיזם, כמקובל. "אמרו לי שערבות בנאית אקבל במועד החתימה על החוזה הסופי – ואולם לאחר מכן, הבהירו לי שהוחתמתי בעצם על חוזה מחייב – מבלי לקבל את ההתחייבות הנגדית, בצורת הערבות שדרשתי. אני מרגיש מרומה, ודורש לבטל את המסמך שהוחתמתי עליו".

רוני אליאסי: "אני טוען שקבלן צריך להרוויח כדי לבצע פרויקט 'פינוי-בינוי'. אבל לא יעלה  על הדעת שהקבלן יקבל על כל בית שהוא מפנה 5-6 בתים, ואנחנו הדיירים, בעלי הקרקע והזכויות - נקבל 30 מטר תוספת! בכל מקום בארץ שבוצע בו פרויקט מהסוג הזה מדברים על יחס המרה ליזם בסדר-גודל של אחד לשלוש, אחד לארבע במקסימום. המינימום שכל דייר ברחוב האלון צריך לקבל הוא שתי דירות. ואם הקבלן לא מעוניין לפצות את הדיירים כראוי - שיקנה קרקע ויבנה בניינים איך שהוא רוצה ואיפה שהוא רוצה, ושיעזוב אותנו בשקט. יש עוד מאות ואלפי יזמים שיהיו מעוניינים בנטילת הפרויקט עליהם. היום יש לנו גינה וחניה. אנחנו לא משלמים ועד בית, רק ארבעה דיירים בכניסה בכל מבנה, ארנונה נמוכה יחסית – לוותר על זה לא שווה את התוספת של ה-30 מטר לדירה שהקבלן מציע".

"אנחנו לא טייקונים, מהרכוש המועט שלנו קודם-כל אנחנו צריכים להרוויח"

מוסיף איתן סונינו: "כאשר החל הפרויקט היינו בטוחים שיובאו בפנינו הצעות של מספר יזמים, אשר יתחרו ביניהם על התנאים שיציעו לתושבים, ותתבצע סוג של תחרות או התמחרות, כפי שמקובל בשוק בריא ובהתנהלות תקינה. היינו בטוחים שמספר יזמים ינסו לשכנע אותנו, ואנחנו נבחר במי שיציע לנו את התנאים ההוגנים והמשתלמים ביותר. תחת זאת, מסיבה לא ברורה, העירייה החליטה להעניק ל'בהרי-פלוטקין' את הפרויקט בלעדית – כשהעסקה כוללת גם פטור ממס-שבח – שאין לנו בעיה עם זה, שייהנה – וגם הטבות מפליגות והיתרי בנייה שמשתנים כל הזמן לטובתו – ולרעתנו. שירוויח – אבל אנחנו לא יזמים ולא טייקונים ולא אילי הון – לנו יש דירה, קטנה, צנועה אולם בעלת ערך אמיתי. וזהו כל רכושנו עלי אדמות. לא ייתכן שמישהו ירוויח מהרכוש שלנו על גבנו. מהרכוש שלנו, שנרכש בעמל רב, בדם, ביזע ובדמעות – קודם-כל אנחנו צריכים להיות מפוצים באופן הראוי".

מייסדי המינהלת, בהם ערן בנישו, איתן סונינו, רוני אליאסי, גלי דניאל, יאיר אטדגי, ניסים בן-סימון, ושמעון אלקיים, קוראים שוב לכל דיירי רחוב האלון ליצור עמם קשר, ולהצטרף להיערכות לקראת המשך המאבק על זכויותיהם.


 
$(function(){setImageBanner('17bcad8f-3621-40c5-a2d6-68c4fb23613c','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('2fb1e290-353c-4b47-ba69-c38d17e29bb3','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה