אבי בן שבת

$(function(){setImageBanner('7c9bfc96-5dad-4982-b939-5446e2e55ec9','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

אבי בן שבת שהיה ראש אגף הפיקוח בעירייה מתנדב ומרצה בעמותת "אשנב" המדריכה תלמידים והורים כיצד להישמר מהסכנות האורבות באינטרנט

עמותת אשנב לשימוש נכון באינטרנט הוקמה לאחר שהחייל ערן אדרת ז"ל התאבד באמצעות הוראות מהאינטרנט. אבי בן שבת גמלאי העירייה התנדב לעמותה והוא מרצה בבתי ספר ובחוגים להורים. בראיון ליבניתון מעניק אבי בן שבת מספר טיפים להורים ולתלמידים בנושא סכנות האינטרנט. נציגי העמותה הרצו השנה לתלמידי תיכון האורן, רמות ויצמן ופרדס צפוני. בהרצאות התלמידים לומדים כיצד להיזהר מפדופילים, התמודדות עם חרמות של תלמידים, ממה להיזהר בפייסבוק וסכנות אחרות*.  הורים ובתי ספר המעוניינים לשמוע הרצאה מוזמנים להתקשר לעמותת אשנב.לעמותה דרושים מתנדבים שיעברו הכשרה ויעבירו הרצאות פעם – פעמיים בחודש

 

אבי בן שבת הוכיח שאפשר למצוא תעסוקה בהתנדבות גם כאשר אתה גמלאי.

בן שבת סא"ל בדימוס וגמלאי של עיריית יבנה משנת 2006 ומוצא זמן להתנדב למען הקהילה. "אני אב ל-4 וסב ל-6 נכדים, אני מתנדב ב-3 עמותת שונות. הראשונה במוסד לביטוח לאומי, אני מתנדב פעמיים בשבוע במחלקת הנכות ומסייע לאנשים למלא טפסים. כמו כן אני מתנדב בעמותת "ידיד" שם אני מסייע לאזרחים בדברים שונים מול הרשויות, אני גם טוען רבני מוסמך ועוזר בהתנדבות לאנשים למלא טפסים, להגיש כתב תביעה או כתב הגנה ועוד. אני חבר הנהלה בעמותת אשנב (אנשים לשימוש נכון באינטרנט). אני נהנה מכל רגע ורגע מכל פעילות ההתנדבות שלי" אומר בן שבת.

 

ספר על עמותת "אשנב"?

העמותה הוקמה לפני 13 שנים לאחר שלמייסד העמותה קרה אירוע טרגי בו הבן שלו החייל התאבד באמצעות האינטרנט.

הוא היה ילד גאון ואנשים ניצלו את המצב אליו נקלע ואמרו לו איך מתאבדים. הוריו נכנסו למחשב לאחר מותו וגילו עולם מלא, הם הבינו שאילו ידעו מה עובר על הבן שלהם דרך האינטרנט יכול להיות שהיו מונעים את התאבדותו. הם הבינו שמה שעבר עליהם עובר על הרבה משפחות וכך הוקמה העמותה אשנב ששמה לה למטרה להאיר ולהעיר להורים ולילדים על שימוש נכון באינטרנט ואיך להיזהר מסכנות רבות שמצויות באינטרנט.


איך הגעת לעמותה?

צביקה עידן התקשר אליי לפני כ-3 שנים וסיפר לי על העמותה ושכנע אותי להגיע. איך אומרים הגעתי "הצצתי ונפגעתי", מאז אני עומד מול ההורים ונותן להם הרצאה של כשעה.

יש עוד יבנאים?

לצערי לא, כרגע אני היבנאי היחיד.

איפה אתם מגיעים להרצות?

בכל הארץ אני מסתובב בבתי הספר, מאופקים, שדרות, קריית מלאכי, אשקלון, אשדוד, יבנה, ראשל"צ, תל אביב  ועד נתניה. לכל מקום שמזמינים אותנו אנחנו באים לתת את ההרצאה שלנו על שימוש נכון באינטרנט ועל הסכנות האורבות בו.

איך אתם מגיעים לבני הנוער?

 

אימצנו 20 בסיסים בצה"ל שהוכשרו על ידינו והחיילים מעבירים את ההרצאות שלנו לבני הנוער שמקשיב להם כי הם כמעט בני גילם. ובמקביל אנו נותנים את אותה ההרצאה להורים שלהם ולאחר מכן יש שאלות ותשובות.

איך ההורים מגיבים?

הם בהלם, פתאום הם מבינים עד כמה הם לא יודעים מה קורה אצלם בבית, אז הם מגלים עד כמה מסוכן לילדים לשוטט באינטרנט ללא בקרה. לצערנו עולם האינטרנט מספק אינפורמציה מידית וחיונית אבל הוא גם מאוד מסוכן לילדים.

מה אפשר לעשות על מנת למנוע סכנה מהאינטרנט?

כיום הורים הולכים לקנות מחשב בלי לבדוק, כל אחד רוצה את המחשב הכי מהיר לילד שלו שיגלוש ושיעזוב אותו בשקט. זו טעות, יש מחשבים שנותנים התרעה להורים לטלפון הנייד שהבן נכנס לאתר שהם לא רוצים. לכן לפני שהולכים וקונים צריך לשאול את המוכר איך ניתן לשלוט על המחשב ושייתן התרעה.

איפה מומלץ להניח בבית את המחשב של הילדים?

חד וחלק בשטח פתוח ולא בחדרים. ההורים צריכים לדעת איפה הילד גולש ואיפה לא. כיום יש את הפייסבוק ועל פי החוק ילד מתחת לגיל 13 לא יכול להירשם. אני מכיר הורים ששיקרו ונתנו גיל לא נכון, כך שילדים בני 8-9 חברים בפייסבוק.

כדאי לבקש מהילדים שלנו חברות בפייסבוק?

תבין הפער בין ההורים לבין הילדים הולך וגדל. תגיד לבן שלך שיסביר לך מה זה פייסבוק, איך מתחברים ואיך עונים למכתבים לא נעימים. תאמין לי ברגע שהוא ילמד אותך, אתה תוכל לדעת עם מי הוא חבר, חוץ מזה תבקש ממנו להיות חבר שלך.

מותר לילדים לתת פרטים אישיים?

לא, הילדים לא צריכים לתת אינפורמציה כי הם לא יודעים מי עומד מאחורי זה. כמובן לא לתת כרטיס אשראי כי יש מקרים שהילדים גולשים לאתרים של הימורים. תבין, צריך ללמד את הילד לא לבטוח בכל אדם , להיות זהיר יותר ולא לשבת שעות מול המחשב.

איך נזהיר את הילדים מפני פדופילים באינטרנט?

יש את הפדופילים שפעם היו צריכים לצאת החוצה בשביל לתקוף, כיום בעידן האינטרנט פדופיל אחד יושב מול 3 מסכים ומתכתב עם מאות ילדים ובוחר לו אובייקטים רבים. הפדופילים יודעים לתת לבני הנוער את מה שהם רוצים לשמוע כך שחשוב מאוד לדעת מול מי אתה מתנהל.

ואם הילד שלי סובל מחרם של החברים שלו באמצעות האינטרנט?

זה אחד הבעיות הכי קשות שיכולות לגרום להתאבדות. מספיק שכמה בני נוער יחליטו להחרים מישהו או לשים תמונה של ילדה ולכתוב למטה שהיא נותנת ולתת את המייל שלה על מנת לגרום לה לא לצאת מהבית, להיכנס לדיכאון ומשם אפשר להתאבד כמו במקרה של 2 הנערות מאשדוד. היו מקרים שבני נוער נאלצו לעזוב את בתי הספר ולפעמים את היישוב שהם גרים בו.

מה ההמלצות שלך לדיאלוג נכון בין ההורה לילד?

לקחת את המושכות חזרה, לדבר כמה שיותר עם הילדים, לשים להם בקרה ולשלוט על מה שהם עושים במחשב בכלל, הסלולאריים הם כלי נשק בידי התלמידים, כל התמונות בעולם מגיעות דרך הסלולאריים, צריך לקיים בקרה לילדים גם אם זה לא מוצא חן בעיניהם.

אתם מוכנים להרצות בפני כל אחד?

החודש כבר נתנו הרצאות ל-22 אלף בני נוער והוריהם. בכלל, בכל מקום שבו יזמינו אותנו נגיע להרצות ובתנאי ויהיו לפחות 20 הורים. המטרה שלנו היא להגיע לכמה שיותר הורים ותלמידים.

אתם זקוקים למתנדבים?

כן, אנחנו זקוקים לאנשים שמסוגלים לעמוד מול קהל ולתת הרצאה. לא חייב להיות אנשי מחשבים מה שכן צריך לדעת לתפעל מחשב אני מקווה שיבואו יבנאים רבים להתנדב בעמותה שלנו ויסייעו לנו להעביר כמה שיותר חומר לכמה שיותר אנשים. ההתנדבות הנדרשת היא של פעם או פעמיים בחודש

מי שרוצה להתנדב לעמותה או להזמין הרצאה למי עליו לפנות?

כל מי שרוצה להתנדב לעמותה או להזמין הרצאה מוזמן להתקשר לטל' 03-5067546


 
$(function(){setImageBanner('803472af-d293-4d10-a176-766e1937b96e','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('fbbf2e34-d4f7-486c-8b92-781e16571250','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה