190 תלמידים סיימו בהצלחה סדנאות גישור

$(function(){setImageBanner('c46bf8a1-7e23-4c80-af55-54be6be32988','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

הצלחה לתכנית העירונית במסגרתה תלמידי כיתות ה' מוסמכים לשמש כמגשרים וכמיישבי סכסוכים.

תלמידים, מורים והורים מסיימים את השנה הרביעית בתוכנית "גישור דיאלוג אחר" המופעלת בבתי הספר היסודיים ביבנה. במסגרת התוכנית הוכשרו תלמידים מגשרים לתפקידם כמיישבי סכסוכים בחברת התלמידים. במקביל השתתפו הוריהם בסדנאות הורים ובכל ביה"ס קמה סדנת הורים. 

ראש העיר, צבי גוב-ארי יזם את הפעלת התכנית בכל בתי הספר לאור ייחודיותה, היותה מערכתית (תלמידים-הורים-מורים) ובתרומתה להעצמת כלל הקהילה הבית-ספרית. התוכנית מופעלת במימון של עיריית יבנה בשיתוף 'המרכז לדיאלוג אחר' ומרכז רייך.

תלמידי כיתות ה' למדו בסדרת מפגשים, במקביל להוריהם את תוכנית 'גישור-דיאלוג אחר' ובהמשך נבחרו בכל בית-ספר כ-25 תלמידים שהוכשרו כמגשרים (15 מפגשים). בסיכום התהליך כ-190 תלמידים מגשרים סיימו בהצלחה את סדנת הגישור והחלו לתפקד כמגשרים  בבית ספרם. הסדנאות להורים הועברו בדרך חווייתית ומעניינת באמצעות תכנים מגוונים כגון יישום שפת הגישור כדרך חיים, טיפוח אווירה משפחתית נעימה, עידוד במשפחה, חיזוק הביטחון העצמי של הילד ועוד. ההורים שהשתתפו בסדנה מעידים על שינויים שנעשו הן בעבודתם והן במשפחותיהם.

אורנה גילת, מייסדת ומנהלת את המרכז לדיאלוג אחר: "התוכנית המופעלת ביבנה הינה תוכנית ייחודית מערכתית הפונה לקהל יעד רחב במטרה להטמיע את השיח הגישורי, להוביל שינוי להתנהלות מתוך מחשבה והבנה, ליצור שיתופי פעולה ודיאלוג מכבד במערכות יחסים במשפחה, במערכת החינוך ובחברה בכלל".

ראש העיר, צבי גוב-ארי משוכנע כי תכנית הגישור מסייעת בפתרון קונפליקטים בדרך מכבדת ומעודדת הקשבה ובעיקר מספקת לתלמידי העיר כלי חשוב לחיים. "גישור מהווה תהליך מורכב בו המשתתפים נדרשים לזהות את הבעיה, להציב גבולות ולמצוא פתרון משותף. הנושא ילך ויצמח עד כיתה י"ב וכך נוכל לשנות ברמה האסטרטגית את האקלים הבית-ספרי". באשר להמשך הדגיש גוב ארי כי ''תכנית זו תתקיים במחזוריות כאשר בכל שנה נפתח מחזור חדש ותלמידי שכבה ה' ישמשו כמגשרים. כפועל יוצא, בתי הספר ישפרו את האקלים הבית-ספרי לתרבותי, סובלני, אוהד ומבין יותר. יש לראות בתכנית זו כתהליך אסטרטגי לשינוי מהותי גם בכל הקשור למוגנות הילדים בבית הספר".

ליאור, תלמידה מגשרת מספרת: "באחת השבתות, בארוחת צהרים הורי החלו להתווכח. מאחר ולמדתי כיצד לגשר, הצעתי להם מיד את עזרתי והם נענו לבקשתי. הסברתי להם את התהליך, הקשבתי לכל אחד ושיקפתי את דבריהם בדיוק כפי שלמדנו. אחר-כך ביקשתי מהם להציע פתרונות ואף הצעתי פתרון שחשבתי שיתאים. הגישור הסתיים בחיוכים וחיבוקים".

נועם, תלמידה מגשרת כיתה ה':"אימא שלי השתתפה בסדנת הורים והרגשתי את השינויים שקרו בבית. באחד הימים אימא חזרה מהסדנה ואמרה שמעתה האחריות על הכנת השיעורים עוברת אלי. מאחר והיא סומכת עלי, היא בטוחה שאכין שיעורים כפי שצריך  ובמידה ואצטרך את עזרתה תוכל לעזור לי בשעות סבירות ולא כפי שהיה עד כה. הרגשתי שבניגוד לתמיד, הפעם אימא התכוונה לכל מה שאמרה ואכן מאז, אחותי ואני לוקחות אחריות, מכינות את השיעורים ולומדות באופן עצמאי".

אחד ההורים אמר השבוע  "אני ממליץ מאוד על השתתפות בסדנה לכל הורה בבית הספר. אפילו אם הורים יפנימו 10% מהנלמד, אני בטוח כי 'הדיאלוג' בבית יהיה אחר. אין ספק שסוג זה של סדנאות הינן מבורכות וחשובות לתושבי יבנה".

 

 
$(function(){setImageBanner('d13105f5-8cbc-44ee-a96a-35c0382446c8','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('042de562-8c35-4efe-8541-de58594ef223','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה