"אני יבנאי מלידה ומאוד מחובר לעיר"

$(function(){setImageBanner('2fb9c355-bfe3-4276-81e8-9e13a17a501b','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

עוד בתיכון היה רועי גבאי מכור לעשייה ציבורית. הוא היה פעיל במועצת התלמידים ובמועצת הנוער וחלם על פעילות קהילתית * עכשיו הוא בן 28, סרן במילואים, עוזר פרלמנטרי לשעבר בכנסת ומס' 5 ברשימה של ראש העיר צבי גוב ארי * "תחומי העניין שלי הם נוער וצעירים", הוא מספר בראיון מיוחד

כתבה וצילמה: מורן סקיטל

רועי גבאי, רק בן 28 וכבר מככב בחמישייה הפותחת ברשימה של צבי גוב ארי בבחירות בחודש אוקטובר הקרוב. גבאי גדל והתחנך בעיר יבנה, הוא בנם של מיכאל, נכה צה"ל, ואושרת שלמעלה מ-40 שנה עובדת כמזכירה במגוון בתי הספר בעיר. 

חבריו תמיד טענו שיש לו "ג'וק בראש לעשייה", שכן כבר בהיותו תיכוניסט היה פעיל והתנדב בקהילה. גבאי כיהן כיו"ר מועצת התלמידים בתיכון "האורן" בו למד, היה יו"ר מועצת הנוער בעיר ואף היה כתב ב"יבניתון" במשך שנה וחצי. "עניין אותי הכתיבה והחיים הקהילתיים בעיר, אז החלטתי לכתוב בעיתון. בהתחלה כתבתי בהתנדבות ואחרי זה בשכר לתיכוניסט צעיר", מספר גבאי.

עד כמה אתה מחובר ליבנה?

"אני יבנאי מלידה ומאוד מחובר לעיר. יש לי משפחה גדולה ביבנה, אני כל הזמן מעורה ושומר על קשר עם חבר'ה צעירים. שני אחיינים שלי שהם בגילאי העשרה, דואגים לעדכן אותי מבחינת הנוער. בתקופת הלימודים לתואר שכרתי דירה בירושלים, אבל הכתובת במשרד הפנים לא השתנתה, אני תמיד יבנאי. כל סוף שבוע הייתי ביבנה".

מה לדעתך מייחד את יבנה כעיר?

"זו עיר שקטה. טיילתי בדרום אמריקה ובארה"ב, פגשתי הרבה יבנאים והייתה גאוות יחידה של יבנה, שהלוואי ותישאר. יש את המגדל, הדיבור של היבנאים, המשפחתיות בעיר קטנה".

היא כבר לא כזאת קטנה.

"זה משהו שקורה באופן טבעי, אי אפשר לעצור את ההתפתחות וצריך לדעת לשלב בין לשמור על מסגרות חינוכיות לבין לקדם את האחר, הגדול. יבנה חייבת להפוך למקום אטרקטיבי, היא במקום שכזה ובמצב תרבותי וחינוכי שלא מאפשר אחרת".

 קניון בשבת

רועי גבאי שירת בצה"ל ארבע וחצי שנים כקצין ומפקד צוות בסיירת צנחנים ובדובדבן. כיום הוא סרן במילואים עם הצוות שליווה אותו בשירות הסדיר. "התחלתי קורס טיס והודחתי אחרי ארבעה חודשים, ואני שמח על כך, באמת", משתף גבאי. "היום אני יכול להגיד שהצבא נתן לי יותר ממה שנתתי. זו הייתה תקופה לא פשוטה כי איבדנו חבר מהצוות, אבל ללא ספק הפיקוד והאתגרים היו מדהימים", הוא מסכם את התקופה על המדים. גבאי. חלום לקחת את יבנה קדימה

כשנה לאחר מכן, אחרי "הטיול שאחרי הצבא" לארה"ב ולדרום אמריקה, גבאי התחיל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים. היום הוא בשלהי התואר השני בממשל ומדיניות ציבורית בבינתחומי, כמצטיין.

"במוצאי שבת אני יוצא לארה"ב, לתוכנית מצטיינים של סמסטר קיץ", מציין גבאי כבדרך אגב. "החלטתי ללמוד את התארים ברצף, אמרתי שאם לא אעשה את זה עכשיו, אני לא יודע מתי כן אעשה את זה. ידעתי שברגע שאכנס לעשייה, אני אדחה את זה עוד ועוד".

אז עכשיו הגיע הזמן לעשייה?

"עד לפני חודשיים עבדתי בכנסת כעוזר פרלמנטרי ודובר של חבר הכנסת משה (מוץ) מטלון. ויתרתי על לא מעט הצעות עבודות שונות כדי לבוא לפה ולהתעסק בסיום הלימודים ובבחירות הקרובות. כשראש העיר פנה אליי החלטתי לחזור באופן מלא ליבנה, ולהביא את הצעירים והנוער למקום שהם צריכים להיות בו".

מה מביא אותך בגיל כזה צעיר להיכנס לפוליטיקה המקומית?

(צוחק) "הרבה יגידו שאני טיפש ומה אני צריך פוליטיקה, אבל אמרתי לראש העיר בפגישה הראשונה שאני בא לעזור לקדם, להיות בנקודה מרכזית ומשפיעה בעולם שאני יכול לתרום בו. מהיכרות עם ראש העיר, אני מאמין שיש פה לא מעט רעיונות ודרכים לפעול, אני פשוט רוצה להתחיל לעשות". גוב ארי וגבאי, אז יו''ר מועצת הנוער העירונית

למה בחרת להתחבר דווקא לגוב ארי?

"מהיכרות אישית איתו עוד לפני כן, כשהייתי תיכוניסט צעיר במועצת הנוער העירונית ומהסתכלות על 15 השנים האחרונות. קרה פה משהו טוב שצריך להמשיך".

במה אתה מעוניין לתרום את חלקך?

"תחומי העניין שלי כרגע הם נוער וצעירים, אבל צמד המילים הזה מתחבר להכל: חינוך מגיל צעיר, ממשיך לדיור ונוגע לתרבות. בגלל זה בכל מקום שאוכל לתרום – אעשה זאת. יש לי נגיעה גם לאנשים עם מוגבלויות, כבן לאבא נכה צה"ל ומי שעסק בזה בשנה וחצי האחרונות. זו גם נקודה מאוד חשובה שקשורה אליי באופן אישי"

כבחור צעיר, אתה מתכוון לפעול להקמת מקומות בילוי בעיר?

"יש שלוש נקודות שדורשות התייחסות בזמן הקרוב: מקומות בילוי, מקומות עסקים ומרכזי הייטק. עד היום יזמים היו חושבים שלא רווחי להשקיע במקומות בילוי ביבנה, אבל היום, בהתפתחות של העיר, מי שלא יקפוץ על המציאה יפסיד".

בעוד כשנה צפוי להיפתח קניון ראשון בעיר. מה עמדתך לגבי פתיחתו בשבת?

"למרות שאני בא מהציבור הדתי, אני כן חושב שהוא צריך להיות פתוח, לא בהכרח כולו, אבל יש פה לא מעט גורמים ואוכלוסיות שצריך לקחת בחשבון. זו שאלה שצריך להתעסק בה מאוחר יותר".

מה לגבי הקמת מכללה בעיר?

"זה חשוב ויכול להשפיע על עיר שלמה. זה מושך אוכלוסייה איכותית ויכול להכניס פעילות ותרבות חשובה לעיר. אם יבואו לפה סטודנטים הם יקפיצו את העיר מדרגה, הם מביאים איתם התנדבות בקהילה, מקומות עבודה ויצירתיות". קבלת תואר ראשון

לדעתך זה יבוא לידי ביצוע אם גוב ארי ינצח?

"אני מאמין שכן. יזמים ובכלל כל מי שלוקח חלק בדבר מבינים ויבינו שבעיר מתפתחת כמו היום, שאחוז הצעירים בה גבוה, חשוב להכניס מוסד אקדמי כלשהו".

יש סיכוי שגוב ארי מנצח גם הפעם, אחרי שלוש קדנציות?

"אני מאמין שכן ומקבל את הרשמים האלה גם מהשטח. הבעיה שאנשים חושבים שאם הם לא יגיעו לקלפי, דברים יכולים לקרות. ראש העיר צריך רשימה חזקה איתו, שתקדם ולא תעכב, אנשים חייבים להבין שהם צריכים להצביע".

חנון של כדורגל

רועי גבאי לא נח לרגע. בין המטלות האחרונות של התואר השני, הוא מתכוון לפעול כמה שיותר כדי לקדם את המטרות שלו ולהיות קשוב לסביבה. גבאי והכדור. שיחק בליגה ב'

"אני בעיקר רוצה להגיע ללב של הנוער, החיילים והחבר'ה הצעירים. מגיל 15 עד 40. נשתדל לעשות פעילויות בלי לשפוך כספים, הרעיון לבנות תוכניות עבודה מסודרות וטובות", אומר גבאי ומוסיף כי "היום הכל מקבל צבע של בחירות, אבל העשייה ביום שאחרי הבחירות יותר חשובה".

בין תחביביו של גבאי ניתן למצוא את החיבור למחשבים. "אינטרנט, תכנות, הכי חנוני", הוא אומר על עצמו. במקביל קיימת האהבה לכדורגל. "בשנה הראשונה של התואר הראשון שיחקתי בליגה ב' בירושלים, עד שנפצעתי ושברתי את עצם הבריח", מספר גבאי.

על השאלה האם לדעתו צריך להשקיע כספים בספורט המקומי, הוא משיב בחיוב ומציין כי "צריך לזכור שיש סדרי עדיפויות, אבל ספורט הוא נקודה חשובה. ספורט צריך להתחיל מגיל צעיר, זה מקנה ערכים, יכולות פיזיות ומנטליות וגם חיבור לעיר, לאנשים ולסביבה".

בין כל העיסוקים, יש מקום לזוגיות בחייך?

(צוחק) "כן, בטח", הוא עונה כשחיוך על פניו. "חברה שלי גרה איתי, היא הייתה צריכה לוותר על החיים הסטודנטיאליים בערים הגדולות ולבוא ליבנה. אני שמח שהיא תומכת בי ובעזרת השם...", הוא קוטע את המשפט וחיוך של מבוכה על פניו.

בעתיד אתה רואה את עצמך מגדל משפחה ביבנה?

"זו עיר מדהימה. אני רואה את החברים שלי שחוזרים לעיר, ואני רוצה להאמין שנצליח להביא את העיר למצב שכולם ירצו לחזור ולא רק חלק".

איפה אתה רואה את עצמך עוד חמש שנים?

"אם הייתי יודע...", הוא צוחק. "החיים לימדו אותי שאסור לתכנן יותר מדי קדימה. בפברואר הייתי מתוכנן להגיע לתל אביב באוגוסט, כי חברה שלי מתחילה לעבוד שם, כמה שבועות לאחר מכן קיבלתי הצעת עבודה מפתה בירושלים ושבועיים לאחר מכן החלטנו להגיע ליבנה. "אני לא מקבע את עצמי למקום, אני חושב איפה אני יכול להשפיע באופן הכי מלא ועל פי זה גוזר הכל. בשנים הקרובות אהיה ביבנה ואתרום לעיר, עוד שנתיים-שלוש אענה לך לשנתיים-שלוש הבאות". מקבל דרגת קצונה משר הביטחון דאז עמיר פרץ

יש מחשבה בבוא הימים להיות ראש עיר?

"לא כרגע. אם הייתי יודע מה אני רוצה לעשות בעוד כמה שנים, היה לי יותר קל. אני יודע שאני רוצה לעסוק בחיים הציבוריים, אבל לא איפה ומה".

אתה מרגיש שעשית ויתורים בדרך לפוליטיקה המקומית?

"ויתרתי על הרבה דברים. אני מקווה שאצליח לשלב בין עוד דברים אם אכנס לתפקיד. אני אצטרך לשלב, כי פה זה בהתנדבות בסופו של דבר. היום מותר לי לעשות הימורים כאלה בחיים".

מה תרצה לשלב עם העשייה המקומית?

"יש הרבה תחומים רלוונטים, מייעוץ אסטרטגי, תפקידים במשרדים ממשלתיים ואפילו במערכת החינוך והוראה. נעבור דבר דבר ונקבל החלטות".

מה יהיה הסיפוק הכי גדול עבורך?

"אי אפשר למדוד סיפוק. עצם זה שאנשים שמחים ומחייכים מדברים שנעשו, ההערכה והמילים הטובות, לפעמים זה גם יכול להיות מביקורת שדרכה מבינים כמה הצלחנו".

בחיים מגוונים שכאלה, מה החלום הגדול שלך?

"בריאות, משפחה וסיפוק. לקום בבוקר ולחייך".

 

פרופיל רועי גבאי

מצב משפחתי: רווק

השכלה: תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה ולקראת סיום התואר השני בממשל ומדיניות ציבורית.

תעסוקה, מאז ועד היום: רכז מועצת נוער ביבנה, כתב במגזין סטודנטים בירושלים, מנהל מערך אבטחה בשלושה קמפוסים באוניברסיטה העברית, עוזר פרלמנטרי ודובר של חבר הכנסת משה (מוץ) מטלון.

תחביבים: מחשבים, ספורט וסדרות טלוויזיה ("בית הקלפים", "משחקי הכס", "המירוץ למיליון" ו"הישרדות")

מה לא יודעים עליך? "אני אוכל את המילקי מהשוקולד ולא מהקצפת".

ספר או סרט אהוב? הספר "יונה ונער" של מאיר שלו.


 
$(function(){setImageBanner('1701174c-68a1-4789-b756-6234f719c419','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('37b12168-6d2c-429f-bfbf-1222757c1d7b','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה