שיחה עם ראש העיר, צבי גוב-ארי רגע לפני פתיחת הקלפיות

$(function(){setImageBanner('edb79125-0d98-4bc8-ae84-6e71cd87113d','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

ראש העיר, צבי גוב-ארי יממש ביום שלישי הקרוב את זכותו הדמוקרטית ויצביע בבחירות לכנסת ה-20 לתנועת הליכוד. לדבריו, חזרתו לליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו נעשתה בלב שלם ''מתוך הכרה כי כל תוצאה אחרת בבחירות עלולה להביא נזק לעם ישראל"

  

לפני מספר שבועות התפקד ראש העיר לתנועת הליכוד ובכך סימן את חזרתו למה שמוגדר 'ביתו הטבעי', לאחר מספר שנים בתנועת 'קדימה', אליה הצטרף בימי שלטונו של ראש הממשלה, אריאל שרון ז"ל.

 

הצעד שבחר לעשות בא בתקופה לא פשוטה עבור הליכוד, בזמן שהתנועה איבדה גובה בסקרים על רקע דו"ח מבקר המדינה והאווירה הקשה בתחום החברתי, ביקורת קשה על ראש הממשלה והתנהלות רעייתו בפרשת הבקבוקים ועוד שלל סיפורים שצצו כפטריות אחרי הגשם. מבחינת גוב-ארי ברור לחלוטין כי מדובר בקמפיין מתוזמר היטב אליו חברו גופים רבים במטרה אחת- להפיל את נתניהו.  

 

מה הביא אותך להחלטה להביע עמדה דווקא בשעה שהליכוד נמצא 'תחת התקפה'? הרי אף אחד לא היה בא אליך בטענות אלו לא היית נוקט עמדה..

 

''השיקול לחזרתי לליכוד לא היה נגוע בשום אינטרס אישי, כי אם בצפוי למדינת ישראל במידה והנהגתה תועבר לידיים לא מספיק מנוסות ואמינות בשלב זה. אני מאמין כי בנימין נתניהו הוא המנהיג הראוי בימים קשים אלה להוביל את מדינת ישראל לחוף מבטחים, זאת מתוך הכרה כי כל תוצאה אחרת בבחירות עלולה להביא נזק, בעיקר בטווח הביניים ובטווח הארוך. אין להתעלם מכך כי הקמפיין האגרסיבי המתנהל לאחרונה נגד ראש הממשלה שמטרתו שינוי שלטון בכל מחיר השפיע לא מעט על ההחלטה ולו רק מבחינת התרבות הפוליטית והסרת כל מחסום". 

 

הנאום של ראש הממשלה בארצות הברית זכה לקיתונות של ביקורת והוא הואשם בכך שמדובר בנאום לצרכי הבחירות. מה דעתך על הנאום?

 

"ניתן כמובן לנהל דיון באשר לחשיבותו או אי-חשיבותו של הנאום, אולם לא ניתן להתעלם מכך שעל ציר הזמן הקריטי של סבירות חתימת הסכם עם האיראנים על מדינת ישראל היה להשמיע את קולה בצורה ברורה וחדה. אין אדם אחר המסוגל לעשות זאת ברמה העולמית מלבד בנימין נתניהו. הדבר חמור שבעתיים כאשר גם אינטרס קיומי מסוג זה זכה לביקורת קשה שהיוותה חלק מקמפיין יצירת התנגדות לנאום בקרב גופים פוליטיים בארצות הברית. כאן ניתן להבחין שאין גבולות, אין עכבות, אין אינטרס לאומי והחשוב הוא להחליף את השלטון. שאלתי לא פעם את עצמי האם קיימת קרקעית להדרדרות השיח הפוליטי ולהכרזות חסרות שחר של הטוענים להנהגה? האם מישהו אכן מאמין שהכרזתם של מנהיגי "המחנה הציוני" באשר להענקת 'דירה חינם' אכן רצינית? האם תוספת סייעת לגני הילדים צריכה להיות יעד של הטוענים לשלטון? אני סבור כי בהחלט עניין זה חשוב אך לא יכול לשמש כיעד לקישוש תמיכה בצורה כה רדודה. הכרזות על הלאמת הקרן הקיימת לישראל מקומם אף הוא. הרי קק"ל אין משמעותה כסף בלבד, קיימים הרבה מאד ערכים שהקק"ל מממשת והחלטות גורפות מהסוג המוכרז ע"י הטוענים שיובילו את העתיד (''יש עתיד'') מעוררות ספקות באשר לעתיד ההובלה מסוג זה".  

 

ובכל זאת, הליכוד ונתניהו הם שעמדו בראשות הממשלה בשנים האחרונות בהם התפתחה מגמה של עלייה במחירי הדיור...

 

"אכן, תפקידה של הממשלה לטפל במצוקות ולהביא פתרונות, אך אני שואל היכן הנשיאה באחריות של אותם אלה ששימשו שרים בממשלה? הרי הגברת ציפי לבני ומר יצחק הרצוג שימשו במשך שנים כשרי השיכון והבינוי, האם הם הביאו פתרונות לבעיית הדיור? יאיר לפיד שימש עד לאחרונה כשר האוצר וכיו"ר ועדת השרים המיוחדת לדיור, טיפולו הסתכם בהכרזה מעל כל במה על תכנית מע"מ אפס על דיור מבלי להבין שהדבר יביא להקפאת הביקושים ולהזנקת מחירי הדירות. התוצאה של רק החלטה מסוג זה הינה עלייה בשנה האחרונה של 12%-20% במחירי הדיור, כאשר הביקוש נפסק בהמתנה להקלה במע"מ. פועל יוצא מכך הוקפאו התחלות בנייה וביום שהסתבר כי ההחלטה על מע"מ אפס אינה ראויה וישימה נותר עודף ביקוש והעדר תחילת בנייה, קרי היצע נמוך וזינוק במחירי הדירות. ניתן וחשוב יהיה בעתיד לראות בנושא זה כנושא מרכזי ולפעול באופן יצירתי להשגת יעד מחיר סביר לכל משפחה חסרת דיור".

 

 

מה המסקנה מכל אלה?

 

"כל הטוענים לכתר היו שותפים לתוצאה של היום, אם זה בשלב הממשלה האחרונה ואם זה בממשלות קודמות כאשר התוצאה מצטברת. במציאות המורכבת בה אנו חיים אני לא רואה מלבד בנימין נתניהו וצוות הליכוד המנוסה גורם אחר אשר יעשה את המלאכה טוב יותר".

 

 

 

מה הנושא הראשון, לדעתך, שהממשלה שתבחר תצטרך לתת עליו את הדעת?

 

"אין ספק שהנושאים הכלכליים-חברתיים הם אבן יסוד חשוב שדורש טיפול, במיוחד בעיית הדיור, תחום החינוך והשירותים החברתיים – כל אלה מחייבים טיפול ראוי ומהיר. אולם אל לנו לשכוח כי קיימת המחויבות העליונה להבטחת קיומה ובטחונה של המדינה, זאת גם במקרה שנצליח להגיע לשלום של פשרה".

 

כיצד אתה מתרשם מתעמולת הבחירות של המפלגות? האם הן משפיעות לדעתך על הבוחרים?

 

"התעמולה מאד רדודה! הסיקור של מערכת הבחירות מתמקד בעיסוק יתר בגופם של המועמדים ולא בגופם של דברים ובערכים שהם מייצגים, ניכוס הצלחות ע"י מועמדים שלא היה להם יד ורגל בכך, זקיפת כשלונות לחובת היריבים ועוד. כל אלה משאירים אצלי טעם רע וספק באשר לטיבם של אלה המבקשים לקבל את אמון הבוחר".

 

האם אתה בעד ממשלה רחבה עם מספר רב של מפלגות או ממשלה צרה?

 

"אני מודע לכך שממשלה המורכבת ממספר רב של מפלגות תקשה על ניהול ענייני המדינה. ניהול נכון של המו"מ לאחר הבחירות חייב להיות יצירתי ובעל מעוף עם הסכמה עקרונית של השותפים לפיה לא חייבים להסכים בתחומים מסויימים, יחד עם זאת, אפשרי להסכים על תחומים אחרים ולצאת לביצוע".

 

 

לסיכום, מה התקווה שלך ליום של אחרי הבחירות?

 

"עם ישראל זקוק יותר מכל לאחדות של מטרות ודרך וראוי לממשלה ולנבחרים אשר רואים בהנהגה שליחות עליונה תוך העדפה מוחלטת של האינטרס הלאומי, על כל שיקול אישי כזה או אחר. תקוותי כי ההנהגה תפעל למימוש היעדים, תוך תכנון וסימון מטרות ברמה האסטרטגית, תפעל בנחישות גם במצבים של קושי או מצוקה זמנית. בהזדמנות זו אני קורא לכל תושבי העיר לממש את זכותם הדמוקרטית, לגלות מעורבות בחיי המדינה והעם ולהצביע למנהיגות אותה הם רואים כמסוגלת להוביל את מדינת ישראל למחוזות טובים ובטוחים".

 

 


 
$(function(){setImageBanner('55cfdffb-fd97-4e1b-9887-6b07a2a3bd2c','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('53a49342-ed86-44d2-9aee-232826b83fb7','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה