הרגעים שעשו את שנת 2015- סיכום אירועי השנה

$(function(){setImageBanner('5f12cc2b-1ba6-4755-87c3-3cec1e9cdd89','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

עכשיו, כשהשנה האזרחית הסתיימה ואנו נכנסים לשנת 2016 רצינו להזכיר לכם כמה דברים שפשוט לא הצלחנו לשכוח, הרגעים הגדולים, הסיפורים הכי מעניינים, התגרות, הוויכוחים והכוכבים הנוצצים שיש לאזורנו להציע, אז יאללה, מתחילים

ינואר 2015

 

את השנה התחלנו במעשה טוב, עובד עיריית יבנה, דוד כהן, מצא ארנק שהכיל עשרות אלפי שקלים, כסף זר, דרכון ומסמכים של תיירת מארצות הברית. במהלך נסיעה במונית בעיר חיפה בה שהה במסגרת הספורטיאדה של הרשויות המקומיות מצא כהן את הארנק והשיב אותו לבעליו, תיירת מארה"ב.

ונמשיך עם סמים. לא פחות מ-

52.3 ק"ג של הידרו, בשווי של 3.5 מיליון שקל, בשלבי גידול וייבוש שונים נמצאו על ידי בלשי ימ"ר נגב במבנה באזור התעשייה בו שכן בעבר אולם האירועים ''גאגא'' לשעבר. המקום היה סגור ללא כל דלת כניסה, ולאחר שנכנסו מאחד החלונות הצליחו הבלשים למצוא דלת שהוסלקה בקיר גבס ונפתחה באמצעות ידית סתרים.

 

רחל אורנשטיין ידעה ימים יפים יותר, אך בשנים האחרונות היא נלחמת בחובות שרק הולכים ותופחים, וזאת במקביל לגידול שני נכדיה הפעוטים. אורנשטיין נאלצה שוב לעמוד מול מעקלים של ההוצאה לפועל, עקב חוב ארנונה גדול, וביקשה את עזרת הקוראים בהיעדר פתרונות.

 

שנה לאחר שחזר דני סיוון לעיר ופתח בה סטודיו מודרני ומשוכלל, הוא התפנה לדבר על התקופה הקשה שעברה, על העזיבה לראשל"צ, על המאבק לפרנסת המשפחה ועל הבטחות רבות שעדיין לא מומשו. היה מעניין.

 

ינואר הסתיים בטרגדיה איומה: הטייס משה בסל (57) נהרג בהתרסקות מטוס בסמוך למתחם הסופרלנד שבראשל"צ ככל הנראה בשל ראות לקויה * בסל אימץ תחביב חדש, הטסה של מטוס האולטרה-לייט לאחר שעבר תאונת דרכים קשה והיה תלוי בין החיים לבין המוות, ב-2010 הוא יצא ללא פגע מהתרסקות מטוסו בפרדס. "משה ניצל ממות פעמיים, המזל שיחק לו עד הפעם השלישית שהיא הייתה האחרונה" סיפר חברו הקרוב עדי ג'רפי.

פברואר 2015

בחודש פברואר נהנו מהריאליטי "הכוכב הבא" בו שבוע אחר שבוע הרטיטה אורית ביינסאי מאות אלפי לבבות של צופים ברחבי המדינה כשהיא עולה על הבמה ומתחילה לשיר. למרות ביקורות חוזרות מצד שופטי התכנית על כך כי היא לא מתאמצת מספיק וזה בא לה בקלות, הקהל בוחר פעם אחר פעם להמשיך איתה עוד שלב קדימה בדרך אל הגמר. בראיון ראשון היא מספרת על החיים ביבנה כבת למשפחה דתית מרובת נפשות, על ההתמודדות בתכנית ריאליטי ועל התכניות לעתיד. וכן, היא מאד רוצה לייצג את ישראל באירוויזיון. לצערנו הגדול, זה לא קרה.

 

כולנו חשנו כאב גדול כשהתוודענו לסיפורה של עמית וייס סגל, בת 29 שזו לה לידה ראשונה, אשר הגיעה לבית החולים שערי צדק בירושלים, הוכנסה לחדר לידה - והתמוטטה. היא הובהלה לניתוח קיסרי דחוף – מה שהציל את חייו של תינוקה. למרות ניסיונות ארוכים להציל את האם - הרופאים נאלצו לקבוע את מותה לאחר מספר שעות.

בהמשך ראיינו את אביה סטיב וייס: "היא הייתה ממש מלאך, לא מבין איך היא נלקחה מאיתנו".

**

מנכ"ל העירייה אלי קידר סיים את תפקידו

פחות משנה מאז שנכנס לתפקיד, סיים אלי קידר את תפקידו כמנכ"ל עיריית יבנה. הסיבה הרשמית: מצבו הבריאותי, הסיבה האמיתית: חוסר שביעות רצון מתפקודו

מרץ 15

וכאילו שלא שבענו מיגון, ביום הבחירות אירע אסון של ממש כשצבריה טובלי, גננת מקומית ומוכרת, טבעה למוות בעת ששהתה על סירה עם בני משפחתה. בזמן ההתהפכות שהו 11 ילדים ומבוגרים, כולם בני משפחה מיבנה. ילדה בת 4 במצב אנוש ושאר בני המשפחה במצב קל. בת נוספת, שהייתה בהריון נשארה על היבשה וניצלה.

 

וכדי שלא תגידו שאנחנו רק רואים טלוויזיה ומעדכנים אתכם באסונות, נהיה קצת תרבותיים ונכניס לסיכום שלנו גם ספרות: בגיל 30 הוציאה נטע יחזקאל בלום את ספרה השני, שגם הפעם עוסק בדברים שבינו לבינה. מעל דפי הספר היא מתארת 15 מחשבות שונות של אישה ב-15 סיטואציות שונות בהן היא נמצאת. והיא? היא עדיין מחכה לאביר על הסוס הלבן.

 

אפריל 15

חודש אפריל הוא חודש רווי שמחות וחינגות משפחתיות אך גם ימים עצובים הקשים מנשוא. אחד הסיפורים שיותר נגעו בנו וצמררו אותנו היה הסיפור הבא:

ביום הולדתה ה-80, תדליק שרה ווינשטיין משואה בטקס המרכזי לקורבנות השואה ב"יד ושם". סיפורה המרתק קשה ומעורר השראה גם יחד ומביא עדות מצמררת למה שעברה כילדה קטנה בפולין, שאמה נרצחה לנגד עיניה והיא נאלצה לחיות שלוש שנים ביער, עד לתום המלחמה. היום, כשהיא חובקת שלוש בנות, שישה נכדים, ושלוש נינות, היא זוכה לסגור מעגל וגיל הגבורות אליו מגיעה מקבל משמעות כפולה.

 

יחד עם הנפנופים בפארקים, נהנו לחגוג עם נגה אלון בת ה-20, מדריכת כושר קרבי בחיל התותחנים, שהגדילה ראש ויצרה פרויקטים ייחודיים במסגרת שירותה הצבאי. בעקבות כך ועוד נגה קיבלה אות הצטיינות יוקרתי מידי נשיא המדינה. כולנו נושאים אליך עיניים, או במילים אחרות: סחטיין.

 מאי 15

ידיעה שהתבשרה לנו במאי וכיום כולנו יודעים שהיא אמיתית ויציבה היא הקמת יחידת השיטור העירוני בעיר. ראש העיר, צבי גוב-ארי בישר בישיבת מועצת העירייה כי החל מסוף החודש (31 במאי) תופעל בעיר יחידת השיטור העירונית אשר תעסוק בפיקוח, אכיפה, שמירה ואבטחה בהתאם לחוק העזר ליבנה (שירותי שמירה) שאושר ע"י מועצת העירייה.

**

הסיפור ההוליוודי של השנה מייד אין יבנה שייך ללא ספק לאלעד בן ה-16 שזעק: "אבא חוטפים אותי"

אלעד רק רצה לחזור לביתו בשעת לילה מאוחרת, כשלפתע עצרה לידו מכונית מסחרית בחריקת בלמים וממנה יצאו שלושה גברים. אלעד התחיל לברוח ורק אחרי דקות ארוכות ולאחר שהספיק להתקשר בבהלה לאביו, נתפס והבין כי אלו בלשים מתחנת יבנה

**

ואין ספק שאת פרס אחות השנה או הסופרת הכי צעירה בשנה זו קוטפת ללא עוררין חן שקרלסקי שפשוט עשתה לנו טוב על הלב.

כשאחותה הקטנה התלוננה שאין ספרים לילדים, החליטה חן שקרלסקי לעשות מעשה ולכתוב ספר. היא הייתה אז רק בת חמש עשרה. היום הספר כבר נמכר בחנויות. בשבוע הבא, במסגרת שבוע הספר, חן תמכור את הספר ביבנה. ראיון עם (ככל הנראה) הסופרת הצעירה בישראל

**

כולנו התפללנו, תרמנו, קיווינו וכל כך רצינו לראות אותו מחלים, אך לצער כולנו זה לא קרה. בחודש מאי רפאל הקטן, שסיפורו ריגש את יבנה כולה שנרתמה להצלתו, נכנע למחלה הארורה לאחר מאבק קשה וממושך.

לפני חצי שנה רגשה יבנה וגעשה כאשר מספר דמויות מפתח בעיר הובילו קמפיין גדול להצלת חייו של רפאל אשר בן ה-8 שחלה בסרטן אלים ונדיר, והיה צריך סכום כסף גדול על מנת לעשות השתלת מח עצם בפעם השנייה, לאחר שההשתלה הראשונה כשלה. בשבוע שעבר, נכנע רפאל למחלה האכזרית והקשה והותיר אחריו זוג הורים ושלושה אחים כואבים ועצובים, ויחד איתם מתאבלת כל העיר יבנה. יהי זכרו ברוך.

 

סופר נוסף שריגש אותנו החודש הוא לא אחר מציון בן שטרית שמילא את צוואת אביו כאשר יצא למסע של חומר ורוח אל מקום ילדותו של האב במרוקו של 1945.

בספר הביכורים ''עפריט'' שיוצא השבוע לאור, פוגש הילד ציון את הילד שהיה אביו במסגרת מסע קסום בזמן, שמשלב בין מרוקו ליבנה ובין שני דורות.

 

יוני 15

כשמדברים על ילד פלא כנראה שמתכוונים לילד הזה, בגיל 15 הוא כבר הספיק להקים חברה מצליחה להפקת אירועים, היום כשהוא רק בן 19 הוא מייצג אומנים, מארגן ערבים לכל המי ומי בזמר המזרחי, משדר ברדיו ויש לו עוד מלא דברים שהוא רוצה. לא נח לרגע - קבלו את רועי בן מויאל.

***

אירוע שהיה קרוב ללבנו במיוחד הוא אסון עדיה. רבים מחברי המערכת נכחו בחתונה שהחלה כשמחה של מור וקארין והסתיימה כאמור, בהרוגה ופצועים רבים.

נברשת תאורה קרסה במהלך חתונה במרכז רחבת הריקודים וגרמה לאסון רב נפגעים. דודתה של הכלה, אביבה אוחיון ממושב אמונים נהרגה ועוד 21 נפצעו בדרגות שונות. צו סגירה זמני הוצא לאולם שבהמשך נפתח.

 

יולי 15

למרות מזג האוויר החמים ועונת הקיץ האהובה כל כך על כולנו, חודש יולי לא עורר אצלנו אופטימיות. חודש שמבחינתנו החל בטביעה מצערת והסתיים בתקיפה מינית.

שלומי אוזנה נכנס לים באשדוד ולא שב. כוחות גדולים חיפשו אחריו במשך יומיים, עד שהגיעה הבשורה הקשה מכל "גופתו נמצאה בלב ים"

 

לא החליקו את זה: העירייה החרימה חומרים להחלקת שיער ממספרה בעיר החשודים כאסורים לשימוש ע"י משרד הבריאות

***

ברחוב הערבה וברחוב הדקל אירעו שני מקרים של תקיפה מינית. התושבים חוששים לביטחונם. המשטרה עצרה חשוד.

ברחוב הערבה וברחוב הדקל ביבנה אירעו שני מקרים שונים של תקיפה מינית ומעשים מגונים על ידי חשוד אחד, תושב זר המתגורר ביבנה, בילדה בת שש ובאישה מבוגרת. עם קבלת הדיווח כוחות של נקודת יבנה וכוחות שיטור עירוני בפיקוד מפקד הנקודה ערכו סריקות אחר החשוד והוא אותר סמוך לרחוב הדקל. החשוד בשנות הארבעים לחייו עוכב לתחנה לחקירה.

תושבי השכונה יצאו לרחוב והביעו את מחאתם.

 

אוגוסט 2015

 

כוחה של הרשת החברתית: הפייסבוק הראה את כוחו גם ביבנה. בחודש אוגוסט נרתמנו כולנו לשמח חתן וכלה בעקבות הפוסט שהכה גלים.

רבים מתושבי יבנה והסביבה נהרו בערב יום שני לחתונתם של אנט וליאור סלומון לאחר שפוסט שהתגלגל בפייסבוק התריע על חתונה ללא אורחים. הזמר הראל מויאל שהגיע לשיר להם וקרוב המשפחה קובי אלפסי מספרים על החוויה האישית שלהם מהאירוע שמעצוב מאוד הפך לשמח ונוצץ. הכלה אנט: "אין על העם הזה בעולם - עם ישראל חי".

 

כל מס' שבועות אנו מקבלים פנייה על שכן לא מתחשב, בעל בית שמזניח את חלקתו ועוד סיפורים רבים וטובים, אבל כזה עוד לא היה לנו:

ביוב תקול וזורם, ריח עובש באוויר, סכנת גז, והרבה רעש – אלו הן הבעיות איתם מתמודדים מידי יום דיירי הרחוב גלבוע 26 ביבנה. זאת לדבריהם בשל דירה בבניין שפוצלה לצורך השכרתה לעובדים זרים.

 

ואין ספק בכלל שהכתבה עם התמונות הכי מתוקות שמשכו לכל חברי המערכת את העין והקשו עלינו להחליט מי תכנס ומדוע, עוסקת בסלב ג'וניור אוריון גרגיר. הפעוט רק בן שנתיים וכבר שורף את המסך בהופעתו הבלתי נשכחת כבנו של עידו רוזנבלום בתכנית המצוינת "החדש של עומרי גורדון". האם מורן: "הייתה חוויה מדהימה. הרגשתי כמו בבית, עידו אדם מקסים"

 

ספטמבר 15

חודש ספטמבר היווה את יריית הפתיחה עבור תושבי יבנה והעיר כולה בתחום השופינג. מעיר שסבלה מחסך רציני ותושבים שנאלצו לצאת מהעיר בכל פעם שחשקה נפשם בחולצה או סתם לשטוף את העיניים בחלונות הראווה, הפכה יבנה בין לילה לעיר בעלת שני מרכזי קניות מכובדים, אבל חכו, זה ספויילר להמשך. בחודש ספטמבר חגגנו את פתיחתו של קניון G.

 

כ-10,000 מ"ר שטחי מסחר, כ-65 בתי עסק וכ-430 מקומות חנייה מחכים לתושבי יבנה בקניון הראשון שנפתח בעיר.

בימים אלו נפתח קניון G יבנה הממוקם ברחוב הקישון 1, סמוך לכניסה המערבית לעיר ממחלף יבנה ושכונת בנה ביתך.

המרכז כולל שלוש קומות מסחר. קומת מסחר תחתונה בה ממוקם סופרמרקט מרשת רמי לוי שיווק שקמה בשטח כולל של כ-2,500 מ"ר. קומת קרקע הכוללת את מיטב מותגי האופנה לצד צרכי ה-day to day וכן קומת מסחר העליונה אשר תכלול תמהיל רחב מתחום המזון הבילוי והפנאי.

 

עוד סלב ג'וניור שהביא ניחוח שיקי במיוחד ועשה לנו פשוט כיף הוא לוטם אבירם. הוא רק בן שמונה וכבר כיכב בשלושה קמפיינים נוצצים, אחד מהם הוא קטלוג החורף של חברת FOX. ראיון עם כוכב. ועם אמא שלו

אוקטובר

מהסיכום הזה הוא למדים כי שנת 2015 היה טובה לסופרי יבנה, שכן, אנו חובבי קריאה אבל לא האמנו שכ"כ הרבה כותבים יכנסו לרשימתנו! מה לעשות שפרגון זה אנחנו?

מרדפים ומפגשים מקפיאי דם, רומנים, עושר וגבר מצודד אחד הם רק חלק מהדברים שתמצאו בספר הביכורים של תושב יבנה, נתן רונן. רונן (67) שאב השראה לרומן הריגול "מסיכות וצללים" מעבודתו רבת השנים כקצין בחיל מודיעין. בין שלל עיסוקיו העסקיים ופעילותו כמתנדב בקהילה ביבנה, מצא את הזמן להוציא את ספרו לאור.

****

סופרים, דוגמנים, טראומות ופרשיות כואבות, דיברנו כמעט על הכל אבל מה עם מרכיב מאוד חשוב? מה עם אוכל???

לפני כמעט 7 שנים נחשף חייק'ה אדרי לתופעת הסושי שפשטה על המדינה והחליט "לייבא" את התופעה ליבנה. לאט לאט נדבקו היבנאים, והכניסו לתפריט שלהם את הסושי והאוכל האסיאתי, ויש כאלו שממש התמכרו. בראיון ל"יבניתון" מספר חייק'ה על הקשיים של ההתחלה, רגעים של שמחה ומהו סוד ההצלחה של אחת המסעדות המצליחות בעיר, סושי וויט.

 

נובמבר

בשורה מרגשת קיבלנו כולנו ובעיקר קברניטי העיר בדברים הבאים: יבנה בצמרת הערים בהן שיעור נשירת התלמידים הוא הנמוך ביותר.

במקביל לעלייה המרשימה והמתמשכת בנתוני הזכאות לבגרות בבתי הספר בעיר, מעידים כעת נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על הצלחת מערכת החינוך העירונית בנחישותה למנוע נשירה מהלימודים. ראש העיר, צבי גוב-ארי: "אנחנו מאמינים בכל נער ונערה, לכולם יש את הזכות להביט אל האופק". אהבנו.

 

ואי אפשר שלא להזכיר את המצב הביטחוני הרעוע. בחודש ספטמבר גל טרור חדש שטף את הארץ באירועי דקירה וירי. בכל הארץ התקבצו אזרחים טובים שתרמו מכל טוב כדי לרומם את כוחם של כוחות הבטחון. גם הנציגה היבנאית שלנו עשתה זאת, ובגדול.

גלי סיוון החליטה להמתיק את שהותם של אנשי כוחות הביטחון מחוץ לבית, פנתה למור מגידיש ויחד החלו באיסוף של מוצרים. עד מהרה הצטרפו אליהם חברים, בתי הספר ותושבי העיר ומזה שבועיים שהם מנהלים חמ"ל שלם. להצדיע להם.

שבועות קשים עוברים על תושבי מדינת ישראל. פיגועי טרור מכים מכל עבר וכוחות מערכת הבטחון, חיילים ושוטרים כאחד עובדים ימים כלילות כדי להבטיח את בטחון התושבים. כדי להביע את תודת הציבור והערכתו הרבה, תושבים רבים נרתמו ויחד שלחו מארזים רבים ומפנקים לבסיסים רבים.

 

סיפור שנגע לנו בלב הוא סיפורו של חיים מדר, צעיר שמבקש להרוויח את לחמו בעצמו ולא להתחלק בו.

משפחתו של חיים מדר, צעיר יבנאי הלוקה בתסמונת דאון, נדהמה לגלות כי לחיים הצטבר חוב של אלפי שקלים לטובת הרווחה וכסף זה מועבר לאקים, וזאת כביכול, בעבור תשלום אותו מממנים למדריך המלווה את חיים שהם גובים מכל אדם עם מוגבלות שהם פועלים כדי למצוא לו תעסוקה. בשבוע הבא אמור חיים להשתחרר משירות צבאי בן 5.5 שנים, והמשך שירותו כאזרח עובד צה"ל מוטל בספק עד להסדרת החוב

***

חדש בעיר: 9 חנויות נפתחו במרכז רוגובין החדש שנבנה בלב שכונת יבנה הירוקה בהשקעה של כ-120,000,000 שקלים. מרכז הקניות החדש משתרע על פני כ-6 דונם מתוכם כ-7,000 מ"ר למסחר ומרפאות. במרכז מסעדות, חנויות תבלינים, רשתות אופנה, קופות חולים ועוד.

***

ומי לא אוהב גלידה? על רקע פתיחת מרכז רוגובין, הפרשייה שללא ספק הסעירה את העיר היא פתיחת הגלידרייה "גולדה" בשבת. פרשייה שעד ליום זה אנו שומעים, מרגישים וחשים את הדיה. בעד או נגד, לכל תושב הייתה דעה מוצקה ומה שבטוח זה שאף אחד לא נותר אדיש.

גלידריה חדשה שפתחה את שעריה במתחם רוגובין שבשכונה הירוקה, נתנה את האות לפתיחת עימות קולני ומתוקשר על אופייה של השבת ביבנה. מאות תושבים שהגיעו לגלידה במהלך השבת כדי לתמוך בבעל העסק שקיבל דו"ח מהפיקוח העירוני, נתקלו בתגובות קשות במוצאי השבת, כשהמתנגדים הופתעו לגלות כי הסטטוס קוו בעיר הופר באופן חד צדדי. עצומות לכאו ולכאו מילאו את הרשת, כתבות וסטטוסים מילאו את הפייסבוק ואפילו ראש העיר לא נשאר אדיש והחליט לעשות מעשה בישיבת המועצה הקרובה.

 

 

אין ספק שלסיכום השנתי שלנו חסרה מעט מתיקות. על תקן הסוכר, הבאנו לכם את סיפורן של ג'ניפר וסמדר שכיכבו ב"בייבי בום" עם השלישייה הכי פוטוגנית שנראתה על מסכנו.

ביום רביעי האחרון כל המדינה התרגשה עם ג'ניפר וסמדר, בנות זוג מיבנה, שהביאו לעולם שלישיה אל מול המצלמות של תכנית הריאליטי "בייבי בום". בראיון בלעדי ל"יבניתון" מספרת סמדר על חווית ההריון והלידה של בת זוגה ג'ניפר, על ההחלטה להשתתף בתכנית, על ההשלכות והתגובות, ובעיקר על החיבוק החם (והמפתיע) לו הן זוכות מהיבנאים.

 

 

סימנים מסגירים לכך שאין להתכחש לכך, יבנה גדלה וגדלה יפה, הם הפקקים.

גידולה של יבנה וריבוי האוכלוסיה בה, הביאו איתה באופן טבעי גם מכוניות רבות הנכנסות ויוצאות מהעיר, ובשעות העומס זה כבר הפך לבלתי נסבל. תושבת זועמת: "הזמינות של העיר הפכה לסיוט". עיריית יבנה: "החלו עבודות התשתית לקראת הקמת מחלף דרומי"

 

 

דצמבר 15

המבצע המשטרתי של השנה הוא ללא ספק סיפורו של תושב יבנה ניסים גיטר שהיה שותף לדרמה שהוא לא חלם עליה. למזלו, זה נגמר בבשורה משמחת במיוחד.

המורה לנהיגה רכש רכב חדש ובאותו יום ממש ביתו נפרץ ומכוניתו, סקודה אוקטביה, רכב מפואר ביותר, נגנבה אף היא זאת לפני שהספיק לבטח אותה בביטוח מקיף. למרות התדהמה, גיטר התעשת על עצמו מהר מאוד ובסט טלפונים מהיר הפעיל את כל מי שהוא רק יכול לעזור כשהוא בקשר רציף עם משטרת ישראל. הרכב נמצא במחסום קדומים, קילומטר לפני הכניסה לשכם, שם סביר להניח הרכב היה עובר פירוק. אמנם הגנב עדיין לא נתפס אבל הרכב הוחזר בשלום לבעליו על ידי משטרת ישראל ונראה כי מה שהתחיל כדרמה מאוד עצובה ומעצבנת עבור מורה הנהיגה הסתיימה כלא הייתה.

 

 


 
$(function(){setImageBanner('40d920b1-aba1-46d9-ba2f-64ad8ca18f5d','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('b40d81c0-fbbc-4f40-b3b8-6173d90f3409','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה