בכירי חברת החשמל זומנו לפגישה בעירייה בעקבות הפסקות החשמל

$(function(){setImageBanner('836bff5b-1957-4289-854a-0a34aa9c623b','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

בעקבות הפסקות החשמל הרבות שארעו בשבוע שעבר ביבנה, נערכה היום (ג') פגישת עבודה במשרדי העירייה בהשתתפות נציגי העירייה ובכירי חברת החשמל. משנה למנכ"ל חברת החשמל וסמנכ"ל לקוחות, איציק בלמס, הציג את תכנית העבודה של החברה ואמר כי החברה פועלת ''במתכונת חירום וסביב השעון'' למניעת הישנות מקרה דומה בעתיד.

את הפגישה יזם ראש העיר, צבי גוב-ארי בעקבות הפגיעה שחוו תושבי העיר. במכתב ששיגר למנכ"ל החברה, עופר בלוך, ובשיחות הרבות שקיים עם בכירי חברת החשמל, ציין גוב-ארי כי תושבים רבים נותרו מנותקים למשך מספר שעות, דבר המחייב בדיקה יסודית של חברת החשמל. הפסקות החשמל הארוכות הקיפו אלפי לקוחות, פגעו בתעשייה, במערכות המיחשוב, בבטיחות בדרכים ובאיכות חיי התושבים, בבתים, במרכזי הקניות ועוד.

בפגישה שנערכה הבוקר בעירייה השתתפו מנכ"ל העירייה, דוד שטרית, משנה למנכ"ל חברת החשמל, איציק בלמס, מנהל מחוז דרום בחברת החשמל, דודו הירש, מנהל אזור רחובות, דני רבו, מנהל מחלקת התפעול, אלי ילוז, מהנדס העירייה, קובי נעים, מנהל אגף שפ"ע, יצחק יטח ודובר העירייה, אריאל הלר. מנכ"ל העירייה ביקש עדכון מקיף בנוגע לתוכניות חברת החשמל הנוגעות לשדרוג הזנת החשמל לעיר וזמן  הביצוע.

בלמס סקר את פעילות החברה שבוצעה ביבנה בשלושה מדרגים: בשלב ראשון טיפול חירום בהפסקות החשמל ע"י צוותי עבודה שנפרסו בשטח בעלות כוללת של כחמישה מיליון ש"ח. פעילות זו כללה הקמת קו חדש משודרג וכפול במקום הקו הישן (דו-מעגלי) מכיוון מושב בן-זכאי- קו זה כבר חובר לרשת העירונית ומספק חשמל לעיר, תיקון כבלים שנשרפו, החלפת כבלים, הוספה והחלפת מנתקי זרם לשליטה מרחוק ועוד.

השלב השני בתכנית העבודה אשר יבוצע עד סוף החודש יכלול שדרוג תשתיות במוקדים נוספים בעיר והחלפת תיילים בקו מתח גבוה העובר במרכז העיר בעל מוליכות גבוהה יותר. השלב השלישי יכלול ביצוע תכנית מערכתית ושיפורים כוללת שתתן מענה לביקושים ההולכים וגדלים הנובעים מהגידול בקצב הבנייה והאכלוס לשנים הבאות. במסגרת זו יוחלפו כתשעה קילומטרים של תילים ברשתות החשמל של העיר.

משנה למנכ"ל חברת החשמל ציין כי החברה מתנצלת בפני לקוחותיה על אי-הנעימות וכי הוא שוחח מספר פעמים עם ראש העיר בנושא, מתוך מטרה לפעול במהירות לפתרון התקלות. "נתקלנו בתופעות שלא היו מוכרות לנו ופעלנו במהירות למזער את הנזק. קיימנו הערכות במתכונת חירום, הוצאנו מיד לשטח צוותים מתוגברים העובדים סביב השעון לשיפור התשתיות. העבודה נמשכת כל העת, אנחנו מחליפים קווים ומשקמים את הקווים שנפגעו". עוד הוסיף כי "ההפסקות נגרמו כתוצאה מעלייה דרמטית בצריכת החשמל בכמה מוקדים ברחבי העיר שנבעה הן מהקור העז והן מהפיתוח המואץ של העיר בשנתיים האחרונות. הדבר גרם לעומס חריג מאוד על קווי החשמל. התכנית שלנו תספק מענה הולם לדרישות הצרכנים בעיר לשנים הבאות", סיכם בלמס.

במהלך הפגישה סוכם על הקמת צוות עבודה משותף לחברה ולעירייה למעקב ובקרה אחר התקדמות העבודות שיפעל בשיתוף פעולה הדוק. עוד נמסר כי תושבי העיר יעודכנו בכל הערוצים הקיימים בדבר הפסקות חשמל יזומות הצפויות לצורך שידרוג הקווים וכי הם יוכלו להמשיך ולהתעדכן בזמן אמת גם דרך אתרי החברה והעירייה באינטרנט, בפייסבוק ובמוקדים הטלפונים 103 ו-106. 


 
$(function(){setImageBanner('31617a2b-52b0-4aec-b184-bf250d9c4e91','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('3f430000-5e85-4980-938d-3966bf4e1bf8','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה