תלמידי אלון גינסבורג נגד המנהלת- "היא נותנת לנו דוגמא רעה"

$(function(){setImageBanner('168034a9-f1eb-43e9-9ff3-16629483a7fc','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

ניידות משטרה, פיקוח עירוני, איום במעצר, השעיות מבית הספר, עישון בין כותלי ביה"ס והתייחסות קרירה ולא אכפתית כלפי התלמידים, אלו הן רק חלק מטענות תלמידים בבית ספר גינסבורג האלון לגבי התנהלותה והתנהגותה של מנהלת ביה"ס, גליה טרם.
מאת: טלי בנאדו לאופר

השבוע ביקש תלמיד כיתה ט' בבית ספר גינסבורג האלון, שוהם אמסלם לעלות לבקר את חבריו בקומה העליונה, דבר שעלה לו בהשעיה בת חמישה ימים.

"התחושה היא שתמיד מנהלת ביה"ס גליה טרם, מתנכלת לי, מאוד קשה לי להתמודד מולה", אמר אמסלם, "אבל נשבר פה כל שיא, גם אני לא הייתי 100%, נורא התעצבנתי, אבל כמה אפשר? היא אף פעם לא מקשיבה לי, תמיד אומרת שאין לה סבלנות, שאין לה זמן".

סיפורנו מתחיל ביום שני השבוע, "רציתי לעלות לקומה העליונה, הכיתה שלי בקומה התחתונה וגליה המנהלת ראתה אותי במדרגות. היא ביקשה ממני לרדת, אמרתי שאני רוצה לעלות להיות עם חברים שלי, שזה זכותי. היא בתגובה צרחה עלי שארד, גם אני צעקתי והיא אמרה שתזמין לי משטרה, שישימו לי אזיקים וייקחו אותי בכוח".

"מאז ומתמיד אני מרגיש שהיא מתנכלת אלי, כל דבר שקורה בבי"ס פונים לשוהם, שאני אולי אשם, שאני אחראי לדבר. נכנסתי לחדר של גליה, דפקתי על השולחן וביקשתי שתסביר לי למה תמיד היא נטפלת אלי. נכנסתי בהתפרצות זעם בת שלוש שנים שבה סתמתי את הפה. אני שמח שהבעתי את עצמי, צרחתי, הרמתי את הקול שלי, ואז בעטתי בכסא הסמוך והעפתי גם דפים מהשולחן שלה. התקשרו לאמא שלי ואיך שהיא הגיעה היא ביקשה מאמא שלי לקחת אותי, למרות שהיא הבטיחה שהיא תדבר בנוכחות של אמא שלי, אבל בפועל היא רק רצתה שאלך".

 

"שוהם כעס מהיחס שלה, ירד למטה, התחיל לצעוק ולהתעצבן, הוא אפילו בכה", מספרת אמו של שוהם, ביאטריס, "התקשרו אלי שאבוא מיידית, הוא היה אצל אורנה מנהלת החטיבה שאגב, תמיד נחמדה ובסדר איתו, היא ניסתה להרגיע אותו. גם לזה גליה הגיבה בצורה קשה".

מה היא אמרה?

שוהם: "כשאורנה חיבקה אותי היא אמרה: 'תעזבי, הוא מחפש תשומת לב', היא צחקה מול פניי הבוכות".

ביאטריס: "הגעתי לבי"ס נכנסתי לאורנה, שם שמעתי את אורנה ושוהם, כשנכנסתי לגליה היא אמרה לי: 'תצאי מפה, יש לי ישיבות ואין לי זמן לדבר איתך. אמרתי שאותי לא מעניינת הישיבה ואני רוצה לדעת למה הילד שלי בוכה ככה, הוא היה מאוד נסער! היא ביקשה שאני אצא מהחדר שלה שוב. היא סירבה לדבר איתי, הלכתי הביתה מאוד עצבנית".

 

למחרת התקשרה מזכירת המנהלת בבקשה לקבוע לשתיים פגישה, אליה סירבה להגיע ביאטריס. "הסברתי לה טלפונית למה אני כועסת, היא אמרה שרצתה שהעניינים יתקררו, אני ביקשתי לדעת מה קרה והיא ביקשה שניפגש, אבל אני לא הגעתי".

 

למה?

"אין לי זמן, אני אישה עובדת שלא יכולה להפסיד עבודה, שלא יכולה לקחת חופש. היא קבעה עם מירי קינן, מנהלת מתי"א יבנה, ושוהם נכנס לפגישה, הוא סיפר לגליה את כל התחושות שלו, שהיא לא מקשיבה לו. סיפר שהוא פונה למנהלת אגף החינוך רות שרעבי, שתמיד מקבלת ושומעת אותו, כתגובה גליה אמרה שאין לה זמן לשבת ולהקשיב לכל אחד".

ביום רביעי, לאחר הפגישה המדוברת, נודע לביאטריס כי בנה מושהה מהלימודים. הסיבה לכך, אי הגעתה לפגישה. "אמרו שאני אבוא לקחת אותו ולא הלכתי. המקום שלו זה בביה"ס, אבל היא לא נתנה לו להיכנס לשיעורים. "ישבתי לייד החדר שלה בקטע עקרוני אך בהמשך היום הוזמנו ניידת משטרה ופיקוח עירוני שניסו להוציא אותי ממתחם ביה"ס. ביקשתי מגליה שתגיד לי למה היא הזמינה אותם, היא לא הגיבה ואז פשוט יצאתי".

טענותיו של אמסלם, המוצדקות או לא חרף התנהגותו שאף היא אינה נאותה, אינן היחידות כלפי המנהלת הוותיקה.

 

"אנחנו באים בבוקר בימים קרים, שמים ז'קט וחולצה קצרה והיא מחייבת אותנו להוריד את הז'קט בשער ביה"ס כי הוא ללא סמל בי"ס", מספר תלמיד כיתה ט', איתי, "היא מחרימה אותו ולא מחזירה עד שההורים מגיעים. היא לקחה אותי לשיחה בחדר שלה, כשבאנו לסיים את השיחה, היא קמה והכניסה סיגריה לפה. זה לא מכבד אותי, לפחות תחכי שאני אצא מהחדר. היא יוצאת לעשן מתחת לכיתה שלנו, וכל הריח מגיע אלינו, זה לא חינוכי בעיני, היא נותנת לנו דוגמא רעה. היא צועקת ופוגעת בתלמידים, ללא רחמים. היא לא מתאימה לנהל את ביה"ס, אין לה סבלנות, אין לה כוח, היא צריכה לפנות את מקומה".

 

תלמידה נוספת בביה"ס סיפרה: "היא מדברת אלינו בלי כבוד. יש מורות שצועקות, אבל היא מדברת פשוט לא יפה, היא מאיימת עלינו מלא, היא מעשנת לידנו, פשוט לא נעים במחיצתה. היא לא צריכה להיות המנהלת שלנו".

 

"ההרגשה היא שפשוט לא אכפת לה מאיתנו", סיפרה אחת התלמידות, "אם פונים אליה היא פשוט קרה, ההרגשה שלא משנה מי יישב מולה- היא לא תשתף פעולה, היא לא תנסה לעזור. אני יודעת כי אני 3 שנים בבי"ס, כולם היו רוצים שתהיה מנהלת אחרת, היא משתמשת בכוח שלה נגדנו, מאיימת שלא נצא לטיול שנתי. הסיבה שאני לא מזדהה היא כי אני מפחדת שתתנכל לי, היא אישה מאוד קרה וקשה".

 

תגובת העירייה: ''מבירור המקרה עם הגורמים המקצועיים באגף החינוך ובבית הספר עולה כי בסיום יום הלימודים התבקש התלמיד לעזוב את שטח בית הספר על ידי רכזת השכבה וע"י מנהלת בית הספר וסירב לעשות כן. התלמיד התפרע בחדרה של מנהלת בית הספר ונהג באלימות פיזית ואלימות מילולית קשה מלווה באיומים, דפק על השולחן והשליך חפצים.

אימו של התלמיד זומנה לשיחה וסירבה להגיע לפגישות שנקבעו עמה בעניין זה עם מנהלת בית הספר ואנשי מקצוע. גם בשיחת המשך ביום רביעי בחדרה של מנהלת בית הספר המשיך התלמיד בהתנהגות דומה וסירב לעזוב את שטח בית הספר, חרף פניות של הצוות החינוכי. אי לכך, נאלץ בית הספר להרחיקו משטח בית הספר בתיאום עם מנהלת אגף החינוך.  

מדיניות ביה"ס הינה ברוח של 'לא מוותרים על אף אחד- לא מוותרים לאף אחד', תוך הקפדה על התנהגות המכבדת את הכללים, שומרת על זכויות הזולת ואפס סובלנות לאלימות. תפקיד ביה"ס הוא להכין את הנוער להיות אזרחים שומרי חוק, שומרים על זכויות האחר, מעורבים ותורמים לחברה.

לצערנו המתלוננים מנסים להוביל תרבות של 'אני לעצמי וזולתי אין' ובמקום לקחת אחריות מחפשים את האשם באחרים. הנהלת ביה"ס נוקטת במדיניות של דלת פתוחה ומקבלת בכבוד את הפונים אליה. צר לנו על הניסיון לפגוע בשמו הטוב של בית הספר הנחשב לאחד מבתי הספר הטובים והאיכותים במדינת ישראל (94% הצלחה בבגרות, 100% גיוס לצה"ל), בסגל ההוראה ובמנהלת. אין בכוונתנו להתייחס לטענות בעלות אופי אישי ופוגעני ע"י גורמים המנסים לפגוע באקלים הבית-ספרי". 


 
$(function(){setImageBanner('869962f5-ace8-45b4-9e8c-bb62ff422b1f','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('00ffd3ef-2c0f-4e24-972b-727af1d8ad2e','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה