המחלף הדרומי, בעיות החניה, הדו"חות והסעות מנקודות בעיר לכיוון הרכבות- ראש העיר מדבר על הכל

$(function(){setImageBanner('f805a9bb-a1fa-4b97-88db-05c5d2275fbb','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

לכבוד החג, שוחחנו עם ראש העיר, מר צבי גוב ארי בנושא התחבורה ביבנה, הדו"חות עליהם מתלוננים התושבים, בעיות החניה, דרכי ההגעה לתחנות הרכבות והמחלף הדרומי שעתיד להיפתח. ראש העיר התייחס לכל הנושאים ועל פי המסתמן, העתיד נראה טוב...

לפעמים נדמה שהעיר יבנה חיה בבועה משל עצמה. עיר עם לא מעט קשיים ובעיות אך כלפי חוץ משדרת הצלחה, שגשוג, פריחה. זה לא דיסוננס?

"הרקע של העיר ידוע לכולם-  מצד אחד עיר הנמצאת בדירוג סוציו אקונומי 5 מתוך 10, עם 22 אחוזים מבתי אב הרשומים בלשכת הרווחה ולמרות זאת מדורגת במקום ה- 4 בארץ בכל הקשור לחוסן הכלכלי ולניהול המוניציפאלי בקרב הערים הבינוניות והקטנות. לשם השוואה, שני שלבים אחרינו נמצאת העיר נס ציונה שהיא עיר מאוד עשירה עם אוכלוסיה מאוד חזקה בדירוגסוציו-אקונומי 7".  

אז איך אתה מסביר זאת?

"אין צורך להסביר, המעשים מסבירים. הקפדה, תכנון נכון, מעקב ובקרה. הדברים לא מתרחשים מאליהם".

זה קשור גם לאחוז הגבייה וטיפול בסרבני תשלום?

"הניהול הכספי נוגע בשליטה בהכנסות ובהוצאות, יעילות כספית בכל התחומים, ניצול מירבי של משאבים קיימים תוך הקטנת עלויות".

 

הקטנת העלויות העירוניות או לכל תושב?

"העלויות העירוניות הן עלויות הנוגעות לתושב. אם העלויות נושקות לשמיים התושב משלם את זה - לא מישהו אחר, אחרת נוצר גירעון. הרי העירייה מפעילה את שירותי העיר מהמיסים וככל שההוצאה גדולה ולא יעילה משפיע הדבר על גובה המיסים".

גם רושמים יותר דו"חות חנייה וקנסות?

"העירייה אינה קונסת את האנשים על מנת שימלאו את הקופה! זו השטות הכי גדולה שאני שומע כל פעם מאנשים אלה ואחרים. זו קשקשת. באמת! הרי אם אתה לא מקפיד על הסדר, העיר הופכת עד מהרה לעיר שבה ההפקרות חוגגת בכל תחום, ואני ער לעובדה שביום שאנחנו קצת מרפים, בעיקר בתקופת החגים יש מיד מי שמנצל זאת לרעה. ולכן הקפדה חייבת להיות. איכות החיים שלנו תלויה בכך, במידה ולא נקפיד אנחנו לא נוכל לחיות בצורה ראויה, נסבול ממפגעים של אשפה, רעש, הפקרות והכל פשוט יתפרק. לכן חייבים לשמור על הקיים ולנהל עיר בשליטה לרווחת כלל התושבים".

הבעיה של חנייה בשכונה הירוקה מתקשרת לעניין האכיפה, גם בהודעה שהוצאתם לגבי הכשרת מגרשים לפסח הבהרתם שלא תאפשרו חנייה במקומות שלא מיועדים לכך.

"כמובן שלא נאפשר חנייה על מדרכות, קיימים תקנות וחוקים. רק כדי לסבר את האוזן, כיום על פי חוק תכנון ובנייה קיים מפתח חניה של 1.2- 1.3 חניות פר יחידות דיור. הגדלנו את היחס ל- 1.6 בשכונה החדשה וגם זה לא מספיק. בחלק מהבתים  הגדולים הצלחנו להגיע ל- 2 חניות. העניין הוא שכיום אין בית שאין לו 2 מכוניות. לי ברור שיש עודף רכב, ולעודף רכב קשה למצוא מקומות חניה, ולכן איפה שניתן למחוק אדום לבן עשינו זאת. אנחנו מצמצמים את האדום לבן למינימום, אבל תושבים רגילים לחנות צמוד ככל האפשר לבית. אם תעבור מעבר לכביש באיזור פארק הנחל תראה שיש חניה ציבורית עם כ-150 מקומות פנויים".

ליד מתחם רוגובין?

"בהחלט, אנשים התרגלו לחנות ליד הבית. בבניין שיש בו 100 יחידות דיור יש לפחות 150 חניות ובנוסף חניות מחוץ למתחם הבניין, אז איך זה שחסר? אני שומע אנשים שאומרים אני חונה בחוץ, תופס מקום כי יש לי אורחים וכאשר מישהו מגיע אני מזיז את הרכב שיהיה לו מקום".

האירוח זה חלק מהחיים.

"נכון, לכן בתקופות כמו חג פסח שבו יש אירוח המוני החלטתי לעשות משהו שיפתור את הבעיה. כמובן שהחניות האלו עומדות לרשות התושבים בכל השנה. אני בהחלט קשוב ומבין שיש בעיות חניה, יתכן שיש צורך בשינוי רדיקלי בכל הקשור לתחבורה הציבורית".

זה משהו שעומד על הפרק?

"הזמנתי את שר התחבורה לביקור, אני מקווה שנבנה מערך של היסעים פנימיים (שאטלים) בתוך השכונות לתחנת הרכבת. זה קיים היום אבל לא בתדירות מספקת".

זה רעיון מבורך, אבל צריך להיות מתואם עם השעות של הרכבת.

"גם הרכבת השתפרה לאחרונה ובמקום 3 רכבות בבוקר הם ירדו לשתיים, הערנו להם, דיברנו עם הגורמים הרלבנטיים והיום יש 4 רכבות בבוקר מהתחנה המערבית ועוד 2 מהתחנה המזרחית. 6 רכבות בבוקר בין השעה 6:00 ועד רבע לשמונה. באיזו עיר קיימת נגישות כזו?"

אתה ער לכך שיש עומסי תנועה בבוקר בכניסה וביציאה מהעיר?

"כן, ולכן הסרנו חניות לאורך שדרות ירושלים וסימנו כך שהכול פתוח לתנועה. בנוסף בודקים אפשרות לסלול שני נתיבים מסביב לכיכרות כך נכפיל את נפח התנועה הזורמת".

להערכתך, זה מה שיקל על המצב?

"אפשר להקל, אך לא בכל מקום זה אפשרי. יחד עם זאת אנשים לא משתמשים דיו בנתיבים הקיימים. כאשר אתה רוצה לנסוע דרומה אל תצא בבקשה למחלף יבנה, אפשר להשתמש בכביש העוקף את השכונה ולצאת דרך כביש 42".

מה לגבי המחלף הדרומי שמדברים עליו?

"ראה, אכלוס הבית הראשון בשכונה החדשה שתבנה (מתחם B ו-C) יהיה מותנה בכך שתהיה יציאה צפונה לכביש 4 וכניסה מכביש 4 מדרום. בימים אלה עוסקים בתכנון ופינוי התשתיות במקום- מים, חשמל, גז, איזורי החדרת המים של 'מקורות'. הכל הולך להשתנות. גם אם ניתן היתרי בניה למתחמים B ו-C וזה לא הולך להיות להערכתי השנה. צריך עוד לפתח את השטח, אחרי היתרי בניה יש לפחות עוד שנה וחצי עד שנתיים של הבנייה, כלומר אנחנו מדברים על טווח של שלוש שנים. זה התנאי ולא אתפשר בעניין זה".

תנאי זה אומר בעצם שהעירייה לא תיתן טופס 4 לאיכלוס גם אם יעמדו בניינים מוכנים?

"חד משמעית. מעבר לעניין הזה קיים תקציב בסך 400 מיליון ₪ במסגרת הדיון על הסכם הגג, תקציב זה מונח שם ויהיה בשליטתנו ואף אחד לא יכול לגעת בו. הסכם הגג אומר שהטיפול בתשתיות עובר לניהול של העירייה. מבחינת ההוצאה המשמעות היא שלא יוכלו לקחת את התקציב שכבר אושר למקום אחר כפי שעשו בעבר".


 
$(function(){setImageBanner('c521bc14-824b-4bc9-83e0-f4005e999f0b','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('34199732-fb5e-4f8e-a73b-df68fed946b4','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה