$(function(){setImageBanner('091dee5c-cda6-4ce1-b072-40667476cb56','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

בן משה רק בן 14 אך עסוק כל כולו בעשייה למען בני הנוער וכלל התושבים בעיר יבנה. ומהו חלומו הגדול אתה שואלים? להחליף את גוב-ארי. ראיון שאפתני

שיר בסטיקר

בגרותו של אדם לא נמדדת לפי גילו אלא לפי המעשים אותם הוא הספיק לעשות, זהו משפט המאפיין עד מאוד

את תלמיד כיתה ט' מבית ספר גינזבורג "האלון", בן משה.

הוא רק בן 14 אך הספיק לעשות, ליזום ולשנות הרבה יותר מילדים אחרים בני גילו.

משה הינו נציג בכיר בפרלמנט הנוער ביבנה ויושב ראש מועצת התלמידים בחטיבת הביניים בבית ספרו.

בן, הינך בעל תפקידים רבים יחסית לבן גילך.

"נכון, אני פעיל מאוד בחברה היבנאית ובעל תפקידים רבים. אני חלק ממועצת התלמידים בגינזבורג האלון כבר שלוש שנים, ואני נציג בכיר בפרלמנט הנוער ביבנה ופעיל בפרלמנט כבר שלוש שנים. הפרלמנט הוא ארגון המייצג את הנוער היבנאי, בפרלמנט משתתפים מגוון נציגים רחב מכל בתי הספר ומתנועות נוער בעיר כגון: הנוער העובד והלומד, מד"צים, צופים וכדומה כדי שלכול הנוער ביבנה היה קול. בנוסף לכך בזכות תפקידי בפרלמנט הייני מייצג את העיר במועצת התלמידים והנוער במחוז מרכז.

במסגרת הפרלמנט אנו מפתחים פרויקטים שתרומתם תוכל לעזור לקהילה ובמסגרת תפקידנו אנו גם מתכננים אירועים מיוחדים לנוער לדוגמא הבאנו לנוער היבנאי את אליעד נחום ואת קפה שחור חזק במהלך חופשת הקיץ".

האם אתה יכול לספר לנו מה צפוי לבני הנוער בזמן הקרוב?

"אני יכול להגיד שהוחלט במועצת תלמידים בגינזבורג האלון ללכת עם טרנד הבריאות ובית הספר ישתנה לטובה ויהפוך לבית ספר בריא. התלמידים יחוו פעילויות שיעודדו אותם לשמור על בריאותם כמו הרצאות ודפי הסברה להורים על כריכי בית ספר בריאים. בקרוב מאוד יצא סרטון שיופץ לתלמידים על נושא זה.

בנוסף לכך יתחיל פרויקט של דיאלוג אחר ובשבוע האחרון של שנת הלימודיים יתקיים שבוע התלמיד בביה"ס שיכלול פעילויות רבות.

גם במועצת התלמידים וגם בפרלמנט אנו מתכננים פרויקטים רבים ויחכו לנוער הפתעות רבות במהלך הלימודים וגם בחופשת הקיץ הארוכה".

האם קיימים פרויקטים אותם אתה יזמת למען הקהילה?

"אני חושב תמיד על עוד דרכים יצירתיות וחדשות בהן אפשר לתמוך ולשפר את הקהילה ולהטמיע בה את ההנאה שבתרומה, בלהיות פעיל בחברה . כרגע אני עובד על שני פרויקטים חדשים, את הראשון פיתחתי עם ליאור כהן תלמידת אורן מהפרלמנט והוא עוסק בקירוב לבבות ושוויון בין בני הנוער ממגזרים שונים, דתות שונות וצבע עור שונה. זוהי פעילות מבורכת וחיובית שמטרתה לצמצם את האפליות בקרב בני הנוער, דבר שיצמצם זאת גם בחייהם הבוגרים. בנוסף לכך אני עובד על פעילות תרומה נוספת- ערב התרמה בסגנון כישרונות צעירים. ילדים יבנאים יוכלו לעלות לבמה ולהציג לקהילה את כישרונותיהם, הכסף שייאסף ממכירת הכרטיסים יועבר לעמותת 'חיים', שהיא עמותה שעוזרת לילדים חולי סרטן בישראל.

כרגע לצערי, איננו יכולים להוציא לפועל את הפרויקט ואנו נשמח לתרומות. חסרים לנו אולם ותורמים, לכן בינתיים הפרויקט מושהה".

חוויה אחת מיני רבות הזכורה לו במיוחד היא מכנס יושבי הראש הארציים. "נפגשתי עם צוות מועדון הנהג החדש אשר מריץ אפליקציה ייחודית הנקראת TIP-LI, אפליקציה המעודדת נהיגה נכונה ובטוחה. בכל יום נשלח למשתמשי האפליקציה מסרון לנייד ובו שאלה יומית בנושא נהיגה נכונה ואחראית. כל תשובה נכונה מזכה את המשתמש בהטבה או הפתעה יומית, דבר המאפשר לחברים גם ללמוד ולקבל טיפים כיצד מתנהלים במצבים הקורים לכולנו בכביש וגם להרוויח על הדרך. הדבר החשוב ביותר הוא שהחברה תתרום מההכנסות לטובת מועצת הנוער הארצית עבור תלמידים נזקקים".

 

 כנציג בכיר של הנוער, מהן מחשבותיך בנושא שביתת התיכונים הארצית?

"אני מצדיק מאוד את השביתה ואת מארגניה, אולי אני עדיין לא בתיכון ולא נבחן לטסטים, אבל תלמידי התיכון גם ככה מתמודדים בלחץ בלתי אפשרי וגם עם השביתות הבלתי פוסקות בהן לא מאפשרים להם לצאת לטיולים ולטסטים. לדעתי זה נורא, הגיע תורנו לשבות ולקבל את הזכויות המגיעות לנו. אומרים שבני הנוער 'מתבכיינים' והשביתה מיותרת אבל לפני שאנו מקיימים שביתה, אנחנו בודקים את הסיבה שוב ושוב. לדעתי ולדעת רבים הסיבה מוצדקת ונכונה".

אתה פועל המון למען הקהילה, נשאר לך זמן ללימודים ולחברים?

"אני עוסק בהמון פעילויות לשיפור הקהילה וכן, אני חווה תחושות לחץ עם התפקידים שלי, הלימודים, החברים וגם עם השתתפותי בתנועת הנוער מד"צים, אבל אני מוצא זמן לכל הדברים הללו. לפעמים זה קצת לחוץ, לדוגמא יש פעמים בהם אני נפגש עם חברים וצריך לענות לשיחות חשובות, אבל אני נהנה מלעסוק ביצירת פעילויות חיוביות".

את פעילותו הקדחתנית החל כשהיה בכיתה ז' והתמודד לנציגות הכיתה במועצת התלמידים."זה התחיל בקטן ובלי ניסיון ולא היה לי מושג שזה יגיע למימדים אלו. ענבל סטביצקי הוכמן מורה פעילה ומעורבת במועצת התלמידים בבית ספרי עזרה לי מאוד בתהליך, היא ההשראה שלי והיא ראתה את הפוטנציאל הטמון בי. היא דחפה אותי להתנדב לפרלמנט הנוער ומשם הגעתי למחוז מרכז לכנסים ארציים וכדומה".

מה היית רוצה לשפר בעיר?

"העיר שלנו היא עיר מדהימה ומיוחדת אבל אני חושב שצריך לשאול יותר את בני הנוער מה הם היו רוצים בעיר כדי להפוך את יבנה לאטרקטיבית יותר".

איזה מסר היית רוצה להעביר לבני הנוער?

"אני רוצה למסור להם להתנדב. התנדבות עוזרת גם למתנדב ולא רק למבקשי העזרה. המתנדב מפתח ביטחון עצמי גבוה, מנהיגות וחשיבה בוגרת יותר. להיות מעורב זה דבר חשוב שיכול לפתוח דלתות שונות וחשובות בעתיד. ההתנדבות גרמה לי רק לעלות ולשגשג בדרכים אלו, לדעתי זה טיפ מצוין, ככה גם לומדים להסתדר עם דברים בצורה חכמה יותר, לומדים דברים חדשים, פעילים בחברה נהפכים לעצמאיים, אתה לומד להסתדר עם הלחץ והסטרס וגם לומד לסדר את הזמן שלך. דברים אלו חשובים מאוד בחיים הבוגרים במקומות כמו התיכון והאוניברסיטה שכישורים אלו הם בגדר חובה. בני הנוער שמעוניינים בכך מוזמנים לפנות אלי באופן אישי"

 

ומה בעתיד?

"אני ארצה להמשיך לתרום ולעזור לקהילה. החלום הכי גדול שלי כבר זמן רב הוא להיבחר לראשות העיר יבנה, אני רוצה לעבוד בעבודה שתאפשר לי לתרום ולהיות פעיל בחברה".

 

-לפניות אישיות, הצעות ובקשות אל בן משה [email protected]

 


 
$(function(){setImageBanner('061ebd6a-7029-46d4-acfe-fb891499e312','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('cba84e00-2be8-4e18-bc6a-afe13c25b6a0','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה