"חייך אל העולם והוא יחייך אליך חזרה"

$(function(){setImageBanner('75c3268d-1c96-4954-8de8-37784408e567','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

אם תשאלו את שירלי סרבי זאת ממש לא קלישאה, זה המוטו שלה בחיים והוא מוביל אותה בכל צעד. את העסק שלה 'נמשים' הקימה מתוך הכמיהה שלה לבת והאהבה שלה לעיצוב ולאופנה
מאת: ג'ני פרנקל שלום

חגיגות ימי ההולדת של הילדים הפכו כבר מזמן להפקה של ממש, שהיא הרבה מעבר לציון היום בו נולד הילד. חודשים לפני התאריך המיוחל שוברים ההורים את הראש בניסיון לערוך חגיגת יום הולדת מקורית וייחודית, כזאת שעדיין לא הייתה. אם תשאלו את שירלי סרבי (40) ייחודיות ומקוריות אלה בדיוק הדברים שגרמו לה להקים את 'נמשים'- הפעלות ימי הולדת לצעירות.

"ההפעלות מיועדות לבנות בתווך גילאים מאוד רחב, יש מגוון של סדנאות שהן יכולות לבחור בהן באה לידי ביטוי היצירתיות שלהן, בחוויה מאוד ייחודית ומספקת" היא מסבירה.

מזה כעשרה חודשים גם בנות יבנה והסביבה יכולות להינות מסדנאות 'נמשים', זאת לאחר שבני משפחת סרבי העתיקו את מקום מגוריהם לעיר.

למה בחרתם דווקא ביבנה?

"זה קרה ממש במקרה, בביקור אצל חברים שבדיוק קנו בית בעיר. מאוד נהנתי מהשקט והשלווה והבנו שיש בעיר הזאת משהו שאין במרכז, האווירה והחמימות. קנינו את הבית לפני שנתיים ועברנו בספטמבר האחרון, אבל פתחנו קבוצת וואטסאפ של הדיירים עוד כשהבניין היה על הנייר והתגבשנו מאוד, כל דיירי הבניין ממש חברים. גם הילדים (14,11,5) נהנים פה מאוד ושמחים שעברנו לעיר".

בנוסף לשלושת ילדיהם הביולוגיים משמשת משפחת סרבי כבר שש שנים גם כמשפחת אומנה עבור ילד בן 14.

איך עלה הרעיון של האומנה?

"אחרי שנולדו שני הבנים הבכורים שלי מאוד רציתי בת ואז עלה במוחי הרעיון הזה. זה היה כבר לפני עשר שנים, אבל ירד מהפרק כי בעלי לא היה ממש בעניין. כשנתיים אחר כך ראינו  איזושהי תוכנית טלוויזיה על משפחות אומנה הנושא שוב עלה והחלטנו ללכת על זה. כשהגשנו את מסמכי האומנה בהם ביקשנו בת, המליצו לנו דווקא לקחת בן שיהיה חבר לשני הבנים שלנו ויהיו להם תחומי עניין משותפים וכך הגיע אלינו ד' הוא היה אז בן 8. ממש בשלבים הסופיים של התהליך גיליתי שאני בהריון וזאת הייתה הבת שכל כך רציתי, אבל זה ממש לא השפיע על ההחלטה שלנו להיות גם משפחת אומנה".

ספרי על תהליך ההסתגלות שלו

"הוא הוצא מהבית לאחר שהוריו התגרשו ואימו התמכרה לאלכוהול ולא יכלה לגדל את הילדים. היום היא כבר השתקמה והוא מגיע אליה בסופי שבוע כשיוצא לחופשה מכפר הנוער שבו הוא גר ולומד. אלינו הוא גם מגיע בסופי שבוע, הוא כבר שש שנים אצלנו והוא הבן שלנו לכל דבר. זה ילד שעבר מהפך, לימדנו אותו דברים בסיסיים ורק דרכנו הוא הבין מה זאת משפחה וכיצד מתנהלת משפחה נורמטיבית".

היו קשיים? אמרת לעצמך 'למה הייתי צריכה את זה'?

"היו המון קשיים, רגעים שכמעט יצאתי מדעתי אבל מעולם לא התחרטתי על הצעד הזה. אנחנו המשפחה שלו ומהווים עבורו עוגן חשוב ויציב. לאחרונה הוא אומנם גם חידש את הקשר עם אביו וגם אמא שלו מאוד משתדלת, אבל הוא לא מוותר עלינו ומגיע אלינו בסופי שבוע ובחופשים".

 

את מרגישה שגם הוא תרם לכם באיזושהי צורה?

"בוודאי, גם לנו ההורים וגם לילדים שלי. דרכו למדנו לקבל את השונה, למדנו שזה לא מובן מאליו מה שיש לנו. נחשפנו לעולם אחר, כזה שבו ילדים קטנים צריכים לדאוג לעצמם ולנהל מלחמת הישרדות בלי שיהיה מי שיחבק אותם, יוביל אותם ויכסה אותם בלילה. הוא לימד אותנו המון על נתינה, חמלה והכלה, אלה שיעורים שקיבלנו ממנו וילוו אותנו כל החיים".

 

בעקבות הכמיהה של שירלי לבת נולד גם העסק שלה 'נמשים'. "עוד לפני שנולדה נועה כל כך חיכיתי לה שמצאתי את עצמי מתעסקת בכל מיני בגדים קטנים וחמודים של בנות, מקשטת אותם ומדביקה אבנים וכפותרים. כל בגד היה ייחודי ולא היה משהו שזהה לו וזה התחיל לעורר עניין. אמהות התחילו לפנות אליי וביקשו ממני עיצובים מיוחדים ואז גם התחילו בעלי חניות להזמין דברים ופתאום החלום הקטן והפרטי שלי התחיל להפוך לעסק דרכו הגשמתי גם חלומות של אמהות אחרות".

איך זה התגלגל להפעלות ימי הולדת?

"ממש במקרה, כשחברה ביקשה שאארגן מסיבת יום הולדת לבת שלה. אני בן אדם טוטאלי וחייבת שהכל יהיה מושלם, במסיבה הזאת כולם נדמהו מהיצירתיות וההפעלות. ככה לאט-לאט זנחתי את עניין הבגדים והשקעתי רק בסדנאות המיוחדות, שאני מעבירה לבנות במסיבות יום ההולדת. היום 'נמשים' מספק פעילות רחבה שיכולה להתאים לבנות בכל הגילאים, מגילאים ממש קטנים ואפילו לילדות בנות 12. מה שייחודי כאן זה עניין הסדנאות ויש לנו המון סדנאות לבחירה, שאני מתאימה בהתאם לגיל המשתתפות. בכל סדנא כזאת הבנות לומדות ליצור משהו, הן נותנות ליצירתיות שלהן לבוא לידי ביטוי ובסוף גם יוצאות הביתה עם תיק מתנת 'נמשים' בו הפתעה לכל אחת וגם, כמובן, לוקחות איתן את מה שיצרו. זה יכול להיות נעלי עצבע, גופיות מיוחדות, תכשיט או כל דבר אחר. הסדנאות הללו הן בדיוק השילוב של מה שבנות אוהבו, עיצוב, בגדים, תכשיטים והמון יצירתיות וייחודיות. אני כל הזמן מפתחת את העניין הזה וחושבת על סדנאות נוספות ושדרוגים".

 

בנוסף להיותה אמא, אישה עובדת ובעלת עסק שירלי גם מלווה את מלכת הילדים רינת גבאי, לוקחת חלק פעיל בהפקות ומעצבת את החולצות שלה.

איך נוצר החיבור עם רינת?

"רינת פנתה אליי לפני חמש שנים שאערוך יום הולדת לבנות שלה ומאז זה סיפור אהבה. התחברנו ממש מהר והיום אני מלווה את כל ההפקות הגדולות שלה, מנהלת את מערך המכירות ומעצבת עבורה את החולצות. אנחנו חברות מאוד טובות, ממש כמו אחיות".

 

יש גם חלום להפוך לכוכב ילדים בעצמך?

"לא! ואני אספר לך בסוד שאפילו יש לי פחד קהל (צוחקת). אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה והחלום הוא להתפתח בתחום הזה. אם מדברים על חלומות אז אני חולמת לפתוח מתחם משלי, כזה שיאגד בתוכו את כל מה שאני אוהבת. תיהיה בו חנות בוטיק קטנה, סדנאות לאמהות, לילדות ולנערות כל אחת תמצא במתחם הזה את מה שהיא אוהבת ומתחברת אליו.

עד שהחלום הזה יתגשם אני עובדת במלוא המרץ על הפקות ימי הולדת ולאחרונה גם על פרויקט מיוחד "Mini me and me"  במסגרתו חברתי לצלמת המוכשת עדי זלק-וינר. הפרויקט הוא למעשה סדרה של צילומים תואמים לאמא ולבת, זאת תיהיה חוויה יוצאת דופן ואני בטוחה שהרבה אמהות ובנות ימצאו בה עניין".

 

 

 

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('4ac02813-7b70-4b0c-9972-d09f45a820e6','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('cbfb1145-d69a-4c03-aced-4eac5196ae99','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה