אם היה באפשרותך להזמין כל אחד לסוכה שלך את מי היית רוצה לארח?

$(function(){setImageBanner('c76b863e-0b9e-4f48-b771-54b9ef5cbc99','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

יצאנו לרחוב ושאלנו את תושבי יבנה, אם הייתה להם האפשרות לבחור במישהו מיוחד שיבוא להתארח בסוגתם, ללא כל מגבלה, מי זה היה. זה מה שהם ענו לנו

ראש העיר צבי גוב-ארי

עבורי האירוח בסוכה מסמל את האחדות שאנו כה זקוקים לה. אארח את נציגי ברי הפלוגתא באשר לדרכה ועתידה של מדינת ישראל, זאת כסיכוי אולי קלוש לייצר אחדות דעים.

 

מאיר לוי

הייתי מזמין את מנכל מדא ומנכל איחוד הצלה, להודות להם על כל הפעילות המבורכת שלהם במהלך השנה ולאחל שיהיה רק טוב לשני האירגונים האלה.

 

נחום לנגסם

הייתי שמח להזמין שניים את חנוך לוין ונסים אלוני לשיחה על החיים ועל תיאטרון ועל מה שביניהם. הייתי נותן להם לדבר. ואני מרוב אהבה הייתי שותק. שניהם חסרים ואנחנו כה חסרים את יצירתם.

 

נתי להב

לו הייתי יכולה, הייתי מזמינה את אמא שלי לשבת איתי בסוכה. אמא נפטרה כבת 40 בלבד, בערב סוכות 1990. כל כך יפה וצעירה היתה במותה. גינגית ירוקת עיניים. אמי, רחל גלר, השאירה את אחותי ואותי, תלושות, אבודות ויתומות. אמא שלי שאהבה אותי כל כך, ותמונתה תמיד מולי.

כחוקרת התכנית אבודים עם צופית גרנט, לקח לי שנים להבין מדוע  נקשר כל כך גורלי בגורל איתור קרובים ונעדרים. לי אישית החגים כל כך קשים. הגעגוע למשפחה שאיבדתי, אלה שלא יחזרו עוד לעולם. הלוואי שהיה לי חג אחד עם אמא, הלוואי חג אחד עם סבתא שכל ילדותי קשורה בה.

כל כך הרבה חקירות נערכו במשרדי. הצלחנו לאתר מאות אהובים ויקרים אשר כבר זכו לסוף הטוב של איחוד מרגש. ועדיין, כל כך הרבה נעדרים.

אין מדינה שלא חקרנו בה אין מקום אפל או מסוכן שהרתיע אותנו ! אין יום שאני לא מקדישה לאיתור קרובים ונעדרים. כשאני חושבת איך זה קרה לי שהיקום ניווט את חיי כך, אני מבינה שכל גורלי יועד לשם. אמא וסבתא איתי תמיד, ולא רק בליבי, אלא חלק ממני.

אני רואה בעבודת החקירות שליחות. אני מלווה את אלה המחפשים את קרוביהם, את צעקתם אני שומעת את נשמתם השסועה אני יודעת. הקרובים שלי לא ישובו עוד. בשום חקירה לא אאתר אותם.

אני קוראת אליכם: אתם שמחפשים את יקיריכם, אל תוותרו   !

כך אני זוכרת את אמא, בת 40 בלבד במותה

 

רועי גבאי

הלוואי ויכלתי לארח את אבא שלי ז״ל.

זו תקופת חגים שנייה בלעדיו ורק אתמול בניתי את הסוכה וחשבתי על איך שאהב לפקח, להשגיח מקרוב ולתת כמדי שנה את הטיפים שלו. הייתי רוצה לדעת שהוא רואה אותנו ומשגיח עלינו. לצערי הוא לא זכה להכיר את הבן שלנו, הלוואי ויכולנו לחגוג כולנו יחד כל המשפחה.

עדי ינקלביץ'

לו יכלתי, הייתי מזמין את סבא שלי מצד אימי שנפטר לפני כ-17 שנים.

הייתי מאוד הייתי שמח לשבת איתו ולעדכן אותו על כל מה שעבר עלי מאז שהוא נפטר, על אישתי שהוא לא הכיר, הבנות המדהימות שלי שלא זכו לפגוש אותו, הפועל באר שבע שהוא כל כך אהב שזכתה באליפות ועוד ועוד ועוד.

 

שולי צארום

מי הייתי שמחה לארח בסוכתי? ראשית אני מארחת כמידי שנה את ילדי ונכדי ומשפחתי המורחבת באהבה גדולה. כמו כן משאלת לב לו יכולתי לקבל את הורי כאושפיזין ולו רק לערב אחד. שיראו מה הם העניקו לי איזו מורשת ומסורת

אותה אני משתדלת להנחיל למשפחתי בגעגוע ובכבוד רב. מלבדם הייתי שמחה לארח את נשיא המדינה יצחק  נבון ז“ל כי בטוח היה מציף אותנו בסיפורים ירושלמיים אוטנטיים מלוים בזמירות ספרדיות ובלדינו יכולה לדמיין אותו מרתק אותנו עד הנץ החמה. לקינוח בהחלט את היוצרים  אביהו מדינה ודוד דאור  אשר משירתם וניגונם ניתן להנות ולהתבשם במסורת מלווה בניגון כתפילה ענוגה.

 

אהוד וייצמן

הייתי מזמין את ראש הממשלה דוד בן גוריון כדי לשאול אותו, אדוני, בסיטואציה בה מצויה מדינת ישראל בכל המישורים מה היית מייעץ לנו לעשות ...?

חיים ביטון

באופן מידי הייתי אומר אמי אבי וחמותי ז"ל מעבר אליהם היה לי לכבוד להזמין את מנחם בגין וללמוד ממנו מהי מנהיגות ועשיה נטו לטובת הציבור. כמו כן היכולת שלו לעשות שלום עם הגדולה במדינות ערב מצרים.

 

מירי וזאני

הייתי מזמינה לסוכה את סבתא רבה שלי ז"ל.
לא זכיתי להכיר אותה נקראתי על שמה והבנתי מהסיפורים של אמא שהיא הייתה אישה מופלאה טיפלה באנשים עם בעיות בריאות ע"י צמחים ושיטות הרמב"ם.
הייתי שמחה לשבת ולשאול אותה שאלות ולהחכים ממנה:))

מסתפקת בלהזמין אליי אורחים/חברים שלא בנו סוכה כדי שיזכו במצווה.
חג שמח ובריאות לכולם

רונית ארנפרוינד

הייתי מזמינה את יצחק רבין, מבקשת ממנו שישמר יותר עם אבטחה הדוקה, ומשוחחת איתו על המשך ההשקעה המדהימה שהייתה לו בחינוך, במגזר הערבי, במהפכה החוקתית שהחלה ב 1992 ובוודאי המשך הסכמי השלום עם שכננו.                        

יחד איתו גם הייתי מזמינה את ישעיהו לייבוביץ, לשיחה על מצבנו

אלון שמעוני

אימי שושנה ז"ל נפטרה לפני עשור מי שהייתה מיוחדת צנועה וחכמת לב.

אשת צדקה וחסד, משכינת שלום ואוהבת הבריות. שנה מבורכת ומושלמת לכם ולכל העם בישראל.

אלי מזוז

שאלה קשה אני חושב שהייתי מזמין את דוד המלך.

בגלל שמדובר בדמות מיוחדת מאד שחיברה עולמות, הוא היה גדול מבחינה רוחנית ומבחינה מדינית. דמות זו הצליחה לאחד את עם ישראל כלפי פנים והובילה אותו לעצמאות ולנצחונות כלפי חוץ.

 אני בטוח שדמות כזו הייתה מאירה את דרכנו כיום ויכלה לסייע לנו מאד וזאת לאור השסעים בחברה הישראלית פנימה ולאור הקשיים מול האויבים מבחוץ.

בתקופה בה יש אובדן זהות ומצד שני חיפוש של רבים אחרי הזהות היהודית והישראלית שלהם. דוד כאישיות רוחנית כמשורר וכמנהיג לבטח היה יודע לסייע לעם במציאת הזהות שלו ובחיבורו אל שורשיו.

שירה דורה

 "הייתי שמחה לארח את השף גורדון רמזי. כי אחרי הרבה אימונים כל כך טובים במהלך השנה בסטודיו בואי צריך לאכול כמו שצריך ואין ספק שמספר ימים עם השף רמזי יכולים לספק את זה"

אתי חדד

החלום שלי היה לארח את שמעון פרס ז"ל. אני מעריצה אותו ואני מניחה שהייתה יכולה להיות לנו שיחה נחמדה ונעימה על שלל נושאים"

נתי בלקר

בכיף הייתי מארח את זוהר ארגוב ז"ל ויושב איתו אחרי האוכל על איזה פייסל

איציק בוקרה

הייתי מזמין את אלדד פרי הבעלים של מכבי שעריים כאורח כבוד. הוא הציל את שעריים מקריסה והיעלמות מהמפה ולא אשכח לו את זה לעולמים. הייתי מספר לו כמה הוא אדם אצילי עם נתינה אין סופית לקהילה ולכדורגל בפרט. הייתי מספר לו כמה הוא אהוב ונערץ ואני הייתי רוצה לשמוע ממנו על החזון שלו לגבי הקבוצה בהווה וכמובן גם לעתיד הקרוב והרחוק"

איציק אליאסי

"הייתי מזמין 7 אושפיזין

את אבי ז"ל כדי שנוכל לשוחח על כל השנים מאז שהוא נפרד מאיתנו

את סרן זיו שילון מעורר ההשראה כדי לשוחח על כח רצון והתמדה

את רונה רמון כדי לשוחח על התמודדות והמשכיות

את הרמבם כדי ללמוד מהסודות והנסתרות של כתבי הקודש

את אריק זאבי כדי לשוחח על ווינריות ומקצוענות

את חנה סנש כדי להבין מהיכן ניתן לשאוב כל כך הרבה נחישות ומסירות

והייתי מזמין את אלוהים כדי להודות לו על כל הטוב ולבקש בריאות ואושר לכולם בפתחה של שנה חדשה.

גמר חתימה טובה!"

סיגל טל

הייתי שמחה לארח את חברה שלי טלי ולדבר איתה על החיים ומה שביניהם

 

דורון מלכה

הייתי רוצה את אחי ז"ל אוריאל כי אין על אהבה כזאת לעם ישראל ולאחדות ישראל לכול אחד ואחד דמות למופת ומקור השראה לכול מי שהכיר אותו

 

אורלי חולי

הייתי שמחה לארח אצלי בסוכה את אופרה ווינפרי, האישה שהתחילה מהתחתית והגיעה לפיסגה ולא שוכחת לרגע מאיפה היא באה. אישה צנועה, נדיבה, חכמה, מצליחה, מעניקה, ועוד תכונות טובות רבות יש לה

 

קלוד יבנאי

הייתי רוצה מאוד לראות את הבן שי והנכד נוחתים מדרום מאפריקה לחג הסוכות

 

עידן ורינטה

 היינו רוצים להזמין לסוכה את האבות שלנו דוד (אבא של עידן) ואלכס (אבא של רינטה) שהלכו לעולמם

 

פולט נטף

הייתי רוצה לארח בסוכה שלי את בוש מי שהיה נשיא ארצות הברית. הוא היה נשיא שאהב את ישראל!

אורי איטח

הייתי שמח לאחר את כל האנשים שנספו באסון הכרמל ובעיקר גיסי היקר דויד נבון ואח של גיסי הרב אוריאל מלכה

אבי זקן

בסוכות היינו שמחים לארח את ראש עירית יבנה צבי גוב ארי ומשפחתו

 

ציון בן לולו

לסוכה שלי הייתי מזמין להתארח את חברת הכנסת מירי רגב

 

תומר ברק

הייתי שמח לארח את ראש העיר צביקה, ולהודות לו על כל מה שהוא עשה למען העיר שלנו

גיא יארניצקי

הייתי בכיף מארח את בנימין תאודור זאב הרצל .

מקווה שהוא יגיע רעב כי הייתי פותח בפניו שולחן עליו מפרום וחריימה טריפולטאי, קובה עיראקי, קציצות דגים מרוקאיות, עלי גפן, גפילטע פיש, בורשט, קבב רומני וגם אחד בולגרי, חומוס מצרי ואחד סורי, אינג'רה אתיופית ועוד... שיבין שהגענו לכאן מכל קצות עולם וכן, אנחנו מצליחים לחיות יחד. מראה לו עד כמה התקדמנו, איך הפכנו את האדמה השוממת והקטלנית שהיתה פה לכזו שכולם נלחמים עליה, מראה לו דור צעיר של ילדים בעלי תפיסה מהירה וחשיבה יצירתית. את הערבות ההדדית והתרומה שהעם הזה יודע לתת את החיילים המוכשרים שלנו...

בשקט, בשקט, בסוף, הייתי מראה לו עוד כמה דברים קצת פחות נעימים הקשורים לחינוך, דיור, שלום, ביטחון, שחיתות, "בקטנה". ואז, רק אז, הייתי שואל אם הוא גאה בנו. וממתין בכמיהה לתשובה.

 


 
$(function(){setImageBanner('64d0733d-82ff-4fa3-8158-e6439a2151a7','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('79852534-a351-4f53-b218-86ed3dd2f170','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה