"מס תשלומי ההורים יבוטל"

$(function(){setImageBanner('f6cc8ba5-517c-47dd-ad6b-b1098f2320b9','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

כך מצהיר גיא יארניצקי יו"ר הנהגת ההורים העירונית, שמוביל את המאבק הארצי נגד תשלומי ההורים במסגרתו הם קוראים להורים להצטרף לחרם ולא לשלם את תשלומי הרשו

מדי שנה עם פתיחת שנת הלימודים נדרשים ההורים לשלם גם על טיולים, מסיבות, הצגות, סיורים, אירועי תרבות ושירותים אחרים שמספק המוסד החינוכי. למרות שהתשלומים הללו מוגדרים כתשלומי רשות, ברור להורים שלא מדובר בבחירה וכך הם נאלצים להיפרד מאלפי שקלים בכל שנה. בשנים האחרונות המאבק של ההורים של ההורים נגד התשלומים הללו עולה לכותרות מדי שנה, אך מסתיים בסופו של יום בהפסד צורב.

"די לגזל"

תשלום החובה היחיד הוא עבור ביטוח בריאות בסכום של 49 שקלים בשנה. משרד החינוך הגיש השנה לאישור סכומים שעומדים על 556-917 שקלים עבור ילד בחינוך היסודי, 1,042-1,183 שקלים לתלמיד בחטיבות הביניים ו-1,235-1,338 שקלים עבור תלמיד תיכון. לזה מתווספים תשלומי תל”ן (תוכנית לימודים נוספת) שמגיעים בחלק מבתי הספר לאלפי שקלים עבור שיעורי העשרה, תגבור וחוגים.

מדי שנה מגיעה הסוגייה הזאת גם אל פתחה של ועדת החינוך של הכנסת. לפני כשבועיים, בעיצומו של חודש אוגוסט, התכנסה הועדה, בראשות ח"כ יעקב מרגי, במהלכה אושרה המסגרת של תשלומי ההורים לשנת הלימודים שנפתחה, ברוב של 7 תומכים מול 6 מתנגדים. 

 "עברה עוד שנה ואנו נדרשים לאשר שוב את תשלומי ההורים, אף שקיים חוק חינוך חובה חינם", אמר ח"כ מרגי בפתח הוועדה. "תשלומים שונים ומשוכללים השתלטו על מערכת החינוך. אני מודיע באופן נחרץ: די לגזל, די לחמס על ידי דחיפת הידיים לכיסם של ההורים". למרות דברים נחרצים אלו אושרו, כאמור התשלומים ונקבע שבעוד חצי שנה ייערך דיון נוסף בנושא.

"בלית ברירה ובכאב אנו נאלצים להחריף את המאבק"

פורום יושבי ראש ועדי ההורים הישוביים ברחבי הארץ סירבו להמתין. הם מאסו בהבטחות ובסחבת והכריזו על מרד תשלומים. בין מובילי המאבק הוא גיא יארניצקי, יו"ר הנהגת ההורים בי"ס רמות ויצמן, יו"ר ההנהגה העירונית ביבנה וחבר הוועד המנהל בפורום הארצי.

"הנהגת ההורים העירונית יבנה תומכת ומצטרפת למאבק הכל כך צודק לביטול תשלומי ההורים.
זהו מאבק היסטורי בנקודת זמן קריטית ורק אחדות שורות ולכידות בין ההורים יביאו לתיקון העוול הזה. מס תשלומי ההורים יבוטל" הוא אומר נחרצות.

מה ישתנה השנה?

"בשנה שעברה, לאחר ישיבה מבזה בה החליטה ועדת החינוך של הכנסת לאשר את חוזר התשלומים, המהווה את הבסיס לתשלומי ההורים, באנו בקריאה להורים שלא לשלם את כספי חוזר התשלומים בגנים ובבתי הספר. משרד החינוך ויו"ר ועדת החינוך ביקשו שנשהה את המאבק, נצטרף לועדות שידונו בנושא ונגיע להתקדמות משמעותית לקראת שנשנת הלימודים הבאה, כשמדובר למעשה בשנת הלימודים שנפתחה זה עתה. אנו נמצאים אחרי שנה של שיחות, מגעים, מריחות ושום תזוזה בנושא. לאחר התחבטויות רבות, באחריות מלאה והבנה שבאמת מיצינו את כל ערוצי ההידברות, אנו נאלצים לקרוא להורים שלא לשלם את התשלומים לשנה"ל הקרובה. בלית ברירה ובכאב אנו נאלצים להחריף את המאבק הזה, תוך קריאה לשר החינוך ולחברי הכנסת לעמוד בהבטחתם להורי וילדי ישראל ולמצוא מקור מימוני לנושא". 

תסביר.
"אנו טוענים, בגיבוי ועדות שהוקמו על ידי משרד החינוך, ועדת החינוך של הכנסת וממשלת ישראל, כי מס תשלומי ההורים הנו מס רגרסיבי המשולם מה"נטו" שלנו, פוגע ומגדיל פערים באוכלוסיית המדינה. טיולים, תרבות וכו' הנם חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים ולכן המדינה היא זו שצריכה לממן אותם".

מה אתם דורשים?

"מאבקנו נשען על שלושה דברים, אנחנו דורשים ביטול לאלתר של תשלומי ההורים.  שמירת המצב הקיים מבחינת כמות ואיכות הפריטים לתלמיד, כלומר אם עד עתה הוגדר ששכבה ו' יוצאת לטיול הכולל לינת לילה אחד, כך זה יישאר וכן הלאה. הדבר האחרון הוא שמירה על מעמד ההורים בכל הנוגע להחלטות הנוגעות לאיכות המוצר שמקבלים הילדים, הצגות סיורים ודברים דומים".
אלה דרישות שהן ריאליות מבחינתכם?
"הדבר אפשרי. אל תתנו ללחצי משרד החינוך להשפיע, הם לוחצים כי הם לחוצים.צריך לשים את הדברים על השולחן ולשאול את השאלות הנכונות כמו למשל האם ממשלת ישראל, העומד בראשה, שר החינוך, שר האוצר יהיו מוכנים לשאת בתוצאות? האם הם יהיו מוכנים שבשנת ה- 70 למדינת ישראל לא יתקיימו טיולים ואירועי תרבות בבתי הספר? האם הם יהיו מוכנים לראות סקטורים רחבים במשקכמו אכסניות, חברות היסעים, מוזיאונים, חברות טיולים ועוד פשוט קורסים? התשובות ברורות".


ההורים מדגישים כי הקריאה לאי תשלום מחריגה את הסעיפים סעיפי התשלום עבור ביטוח תאונות אישיות, השאלת הספרים, תל"ן ומגמות בתיכונים אותם ניתן יהיה לשלם, בשלב זה, כרגיל.


יושבי הראש של הנהגות ההורים בבתי הספר ברחבי העיר, הביעו תמיכה מלאה במאבק:

יובל אברג'יל, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר גינסבורג האלון:

"הורי האלון תומכים באופן מלא במאבק. צריך למצוא פיתרון צודק לנטל הלא שיוויוני של תשלומי ההורים".

 

 

 


מיכל שמסיאן, יו"ר הנהגת ההורים ביה"ס הירוק ע"ש יצחק רבין:
"הנהגת הורי בית ספר רבין תומכת במאבק צודק לשינוי וצמצום תשלומי הורים ומחזקת את ידי פורום ועדי היישובים הארצי בהובלת תהליך חשוב זה". 

 

 


יניב פרי, יו"ר הנהגת ההורים ביה"ס האקולוגי ע"ש יצחק שמיר:
"אני גאה לייצג את הורי בית הספר האקולוגי ולקחת חלק במאבק הארצי בתשלומי ההורים, אשר הינו מאבק צודק וחיוני. איני מצליח להבין מהו חוק חינוך חינם אם אני, כאב לארבעה ילדים קטנים במערכות החינוך, נדרש לשלם אלפי שקלים מידי שנה. איפה החינם?". 

 

 

 


יפית נעים, יו"ר הנהגת ההורים ביה"ס פרדס צפוני ע"ש בסר:
"זה מאבק למנוע מהורים קשי יכולת לעמוד מול הילד שלהם ולהסביר לילד למה הם לא משלמים את תשלומי ההורים או להסביר לילד למה הוא כל הזמן צריך לקבל מכתב מהמורה שההורים עדיין לא שילמו בזמן שלא כולם מקבלים את המכתב הזה".

 

 

 


אפרים (אפי) לובטון, יו"ר הנהגת ההורים גינסבורג האורן:
"מס הגולגולת המכונה בפי העם 'כספי הורים', הוא בבחינת טעות היסטורית אומללה של ממשלות ישראל לדורותיהן. התקנת תקנה זו רק העצימה את אי השוויון בין כותלי בתי הספר בפרט ובחברה הישראלית בכלל. טוב יעשו שרי האוצר והחינוך אם יתקנו את העוולה הזאת ויבטלו או לפחות יצמצמו משמעותית את גביית כספי ההורים". 

 

 

 

 

 

 

אריאלה אביסרה דהן, יו"ר הנהגת ההורים בביה"ס ע"ש דוד בן גוריון:
"אנו שמחים להצטרף למאבק בתשלומי ההורים, למרות שחוק חינוך חינם נחקק כבר בשנת 1949  עדיין אנו צריכים לשלם תשלומים רבים לבית הספר עבור חינוך ילדינו. זהו תשלום שהינו עול כלכלי מיותר על ההורים, זהו תשלום הנגבה בצורה לא שיוויונית ומהווה סיבה עיקרית להבדלי מעמדות ולחינוך לא הוגן. אנו, הורי בית הספר בן גוריון, שמחים על המאבק". 


 

 

 

 

עדי מימון אנגלסמן, נציגת ההורים מביה"ס הממ"ד החדש ע"ש הרמב"ם:
"הופתעתי לגלות אתמול כי ישנם גנים בהם אפילו לא נעשה שימוש חכם בכספי ההורים אלא מבקשים מההורים כפל מס ומבקשים מהם רכישות שונות עבור המערכת. כך למשל גני ילדים בהם נעשית פנייה להורים לרכישת מסנני מים, או טיפול בהם במקום לנהל את הרכישה מכספי ההורים והעירייה שכבר שולמו למטרה זו, 70 שח בלבד, ולדאוג באופן עצמאי לבריאות הילדים ורווחת ההורים. נראה כי לעיתים מתבלבלת המערכת כמו גם המדינה ושוכחים כי ההורים רק שולחים את ילדם למערכת והטיפול בהם במסגרתה כמו גם החינוך חינם, חל עליהם". 

 

 

 

איה יגיל, יו"ר הנהגת ההורים ביה"ס לאומנויות ע"ש לאה גולדברג: 
""לא ייתכן שבשנת 2017, לאחר שנים של הבטחות מטעם משרד החינוך, ממשלת וכנסת ישראל, שנתיים של דיונים, ישיבות ומו"מ מול נציגות ההורים, עדיין נשלם את מס הגולגולת הכל כך לא צודק הזה. סומכים על ההורים שייענו לקריאה- יחד ננצח". 


אורלי גאזי, יו"ר הנהגת ההורים ביה"ס מעיין:
''זהו מאבק חשוב. כל ילד זכאי ללימוד ראוי ובתי הספר זקוקים לתקציב שאינו ממומן על ידי ההורים אלא ע''י המדינה. אין זה הוגן שהחינוך הניתן בישראל אינו שיוויוני. ישנם בתי ספר שעקב המצב הכלכלי של ההורים הילדים לא זוכים לחינוך הקיים בבתי ספר שבהם להורים יש את האפשרות לממן את תשלומי ההורים". 


 
$(function(){setImageBanner('59e53942-2af1-408a-8c6b-879aa85cc71e','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('2a6a93c7-0451-42cd-9e47-ee5b627cb768','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה