איך לוודא אמינות של סקר שכר הייטק



סקר שכר הייטק הינו סקר המציג נתונים חשובים גם עבור  מחפשי העבודה בהייטק וגם עבור מנהלי חברות ההייטק. הנתונים שמציג סקר השכר יכולים לסייע לעובדים לקבל שכר הוגן ונכון יותר על פי הנתונים האישיים שלהם ולהעריך נכונה את תנאי העבודה המוצעים להם, וכן סקר השכר יכול לסייע למגייסים ולמנהלי חברות ההייטק להגדיר את השכר הנכון ביותר לכל אחד מהעובדים הקיימים והחדשים בחברה.

צילום: יח"צ

כמובן, אם אתם עומדים להשתמש בנתונים שקיבלתם מסקר שכר כזה או אחר, ואם אתם רוצים להיות בטוחים כי אתם סומכים על נתונים אמיתיים ומדויקים אשר באמת משקפים את המצב בשוק ההייטק, אתם חייבים לוודא את האמינות של אותו סקר שכר ממנו אתם שואבים את הנתונים.

איך עושים זאת? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

היכן מפורסם הסקר?

כאשר אתם מחפשים סקר שכר הייטק ורוצים לוודא כי מדובר בסקר אמין שאתם יכולים לסמוך עליו, הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק הוא המקום בו מתפרסם הסקר. אתרים מקצועיים בתחום וחברות השמה מוכרות יפרסמו אך ורק נתונים אמיתיים אשר נבדקו בצורה קפדנית מאוד, כך שעל הנתונים הללו אתם יכולים להסתמך ולעשות בהם שימוש.

פשוט בדקו מי עומד מאחורי האתר ומפעיל אותו, וכך תוכלו לדעת הרבה יותר על אמינותו ואמינות הנתונים המתקבלים ממנו.

כמה עובדי הייטק נבדקו?

בכדי ליצור את הממוצע האמין ביותר יש לבדוק כמה שיותר נתוני שכר, ולכן אם אתם רוצים לקבל נתונים אמינים ומדויקים, עליכם לבדוק כמה עובדי הייטק נבדקו במהלך הכנת הסקר. ככל שהסקר יכלול נתונים מיותר נבדקים, כך הממוצע המשוקלל בו יהיה הרבה יותר מדויק.

לכן גם עדיף לקבל נתונים כאלו מחברת השמה אשר מתמחה בהייטק והיא עצמה משבצת אלפי עובדים מידי שנה בהייטק. כך יש לה נתוני אמת מדויקים מהשטח ויכולת לקבל נתונים מכמות גדולה של עובדים בהייטק, וכך הנתונים שהיא מספקת יכולים להיות הרבה יותר נכונים והרבה יותר מדויקים.

ציפיות שכר? לעולם לא מספר מדויק

אחד השימושים שמבצעים בסקר שכר הינו לצורך מתן ציפיות שכר. רבים אשר עומדים לפני קבלה לעבודה חדשה מתחבטים בשאלת ציפיות השכר ורבים מהם לא יודעים מה יענו על השאלה הזו כאשר היא תשאל.

ובכן, כמובן שהנתונים המופיעים בסקרי השכר המקצועיים יכולים לסייע לכם, אך חשוב להדגיש – לעולם אל תענו על שאלת ציפיות השכר בתשובה שהיא קבועה. לדוגמא, אם השכר הנמוך ביותר שיכול להתאים לכם הוא 15,000 ₪, כאשר ישאלו אתכם מה ציפיות השכר שלכם ענו בין 15,000-20,000 ₪. כך לא יקרה מצב בו מציעים לכם שכר נמוך מזה שאתם מוכנים לעבוד תמורתו, אך בצורה הזו גם לא תקבעו מספר אשר יגרום לכך שבסופו של דבר יציעו לכם שכר נמוך יותר ממה שרצו להציע בתחילה.

בנוסף, כאשר אתם נותנים למעסיק טווח לבחור ממנו, הוא יבין כי אתם רגישים גם לצרכים שלו ובאופן כללי מעסיקים מסתכלים על תשובות מהסוג הזה בצורה הרבה יותר חיובית לעומת תשובה בעלת מספר קבוע ממנה נשמע כאילו אין מקום למשא ומתן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה