בואו נבחר מנהיגים מחברים



פרשת השבוע עם הרב לרר

.

עם ישראל, בארץ ישראל, נכנס למערכת בחירות. דווקא היום, צריך לעצור ולראות את הדברים היפים המחברים בין כל חלקיי העם ולא את הדברים המפלגים. כשהיהודים אינם זוכרים שהם עם אחד, באים עליהם אומות העולם, האומות שמאוחדות. בנושא אחד, כמעט ללא יוצא מהכלל, גינוי עם ישראל בארץ ישראל. עדיף שלא נחכה לתזכורת של הגויים הרודפים אותנו ומזכירים לנו שכולנו אחים, אלא נאמץ את הפסוק "אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ יַעְזֹרוּ וּלְאָחִיו יֹאמַר חֲזָק" כדאי שאישי הציבור והמתמודדים יאמצו את פסוק זה ויראו אותו נר לרגלם.

כאשר מתמודדים בבחירות, יש לראות מול העיניים את הרצון הכן האמיתי לדאגה, דרך מושבי הכנסת, לצרכי עם ישראל בארצו. לצורך כך, יש להציג את משוב העשייה החיובי שלהם, ולהימנע מהגדלת כוח על ידי השמצת השכן.

כשמתמודדים בבחירות, אפשר לרצות לזכות באמון העם, מתוך אמונה שהדרך שלנו היא הטובה לכל העם, ואפשר לרצות להיבחר על מנת לגרום לכך שחלק מהעם לא יוכל למלא את רצונותיו.

השבוע, חל ראש חודש שבט, בשבת נקרא בתורה על המצווה הראשונה שמופיעה בה מצוות קידוש החודש שבו אנו חוגגים עם הלבנה. למרות שבראש חודש אין אפשרות ליהנות מאור הלבנה, אך הידיעה שהוא נולד מחדש והימים יעשו את שלהם ויביאו לנו לבנה מאירה- גורמת לנו לשמוח כבר בראש חודש.

עלינו ללכת עם ראש גדול, לא להרגיש את ההווה החשוך, אלא להרגיש את העתיד הזורח. במצריים, למרות שמשה בא עם בשורת הגאולה -העם " לֹא שָׁמְעוּ אֶל מֹשֶׁה מִקֹּצֶר רוּחַ וּמֵעֲבֹדָה קָשָׁה" נשארו תקועים בהווה החשוך. כמובן שהעתיד הזורח לא אחר להגיע.

מנהיגים אמיתיים וישרים, יכולים לגרום לעם השוכן עימם, לראות את המעלות המיוחדות שיש לכל יהודי באשר הוא. הרבי העניק לנו את הידיעה, שכל יהודי קשור למקורות היהודיים, ידיעה שגורמת לנו להתעקש ולחפש את המכנה המשותף, גם אם לפעמים נראה לנו שנהר סוער מפריד בינינו.

השבוע, התקיימה חנוכת בית למרכז ייחודי, "מרכז התורה יבנה וחכמיה", שבמהלכו הוכנס ספר תורה חדש להיכל המרכז. הקשר הישיר שבין מרכז התורה שבו נלמדת התורה שבעל הפה לספר התורה, מעבר לידיעה, שהתורה שבעל הפה שנלמדת בבית המדרש נשאבת מהתורה שבכתב, מספר התורה הכתוב בקלף והשוכן בארון הקודש. ספר התורה השוכן בארון מכיל בתוכו אותיות כמניין נשמות עם ישראל, אין יהודי שאינו מחובר לספר ולכן, בשמחת "הכנסת ספר תורה" מוזמנים לריקודים כולם, כל יהודי באשר הוא יהודי. גם מרכז התורה של בית חב"ד הוקם לכל יהודי באשר הוא, כל אחד עם הידע שיש לו ובזמנו הפנוי יוכל להשתלב וללמוד במרכז.

בשבוע שעבר הלך לעולמו הסופר עמוס עוז, גם הוא, ככל יהודי יש לו חלק בתורה, ומי שחשב שיש "חריגים" מתברר, שכבר בילדותו  גדל על סיפורי חסידים ששמע ממורתו זלדה שניאורסון, בת דודה של הרבי מיליובאוויטש ובשנים האחרונות התהדקו קשריו עם שליח חב"ד בעיירה ראוונא מקום הולדה של אמו פניה.

הקשר החל בעקבות בקשת שלטונות העיירה מהשליח לאתר את המשפחה מאחר ורצו להפוך את ביתם שבעיירה, לאתר תיירות וביקשו מהמשפחה לנסח הקדשה מתאימה על הבית.

בביקורו של השליח בארץ, נודע לעמוס עוז, שגם הוא שניאורסון וקרוב משפחה של הרבי. הקשרים התחזקו והם שוחחו מידי שבוע ואף נתבקש על ידי עמוס לומר קדיש לזכר בני המשפחה שנספו בשואה ואף תמך בפעילותו.

הפרופיל הנכון של נבחר ציבור  צריך להיות איש, היודע להיות גשר, המחבר בין כל חלקיי העם והיוצר חומה של אחדות שתגן על העם מכל האויבים הרוצים שהחומה תיסדק ותתפורר. מנהיג, שמאמין בכל אחד, לא רק לפי מעשיו ודיבורו, אלא לפי הפוטנציאל הגלום בו.

אכן, זו הדרך שנבחרי הציבור יכולים להוציא את העם גם מהמצרים הפרטיים שנותנים להם את ההרגשה שהם שווים.

שנזכה לראות בעינינו  הגשמיות את אור הגאולה בקרוב שתביא את המנהג הנבחר על ידי ה', המשיח.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה