טסה לי בחלומות



כשתקראו את הטור אני אטייל עם אחותי בכיכר פיקדילי בלונדון הקרה. זה כבר מספר שנים שלונדון מופיעה בטופ רשימת החלומות שלי, היה לי ברור שזה רק עניין של זמן עד שחלום מתוק זה ייצא לפועל, והנה הגיע זמנו להתממש.

יש מצב שלחלקכם חלום זה ייראה מעט זניח, בסך הכל לונדון, אך אין להמעיט מערכו של חלום, לכל בן-אנוש יש את החלום שהוא הוגה במוחו, ויש לכבד אותו גם אם אתה כבר סימנת עליו 'וי'. כל אחד וחלומותיו שלו.

בגישת ה-NLP, בכל אדם קיימים כל המשאבים והכוחות להשיג את התוצאות הרצויות עבורו. לי ברור שזה כולל גם את חלומותיו. לכל אחד תיבת אוצר משלו, ה"בעיה" מתחילה כשהאדם לא מודע לתיבת האוצר שלו, ולא תמיד יודע כיצד לגשת אליה, או, במילים אחרות - לא מודע ליכולותיו להוציא לפועל את שחשקה נפשו.

"חלום" הינו כלי שנמצא בתיבת האוצר של כל אדם ואדם, המאפשר לו את ההזדמנות להוציא לפועל את מה שהוא מבקש לממש בחייו. כתבתי ו"חפרתי" רבות על חשיבות החלומות בחיינו, ועל האמונה שיש בי בהתגשמותם במציאות חיינו. הרי המוח האדיר שלנו לא מבדיל בין מציאות לדמיון, אז אני עפה על זה תרתי-משמע.

לשמחתי, בכל פעם שחלום נוסף מתגשם בחיי אני עדיין מתרגשת ומתלהבת כאילו זאת הפעם הראשונה. עצם העובדה שאני מסמנת אותו בטוש זוהר ברשימה הארוכה שברשותי, מרחיבה את ליבי. אם ישאלו את דעתי בהחלט אומר כי השיר של צביקה פיק "לפעמים, חלומות מתגשמים" יכול להשתנות ביג-טיים ל: "תמיד חלומות מתגשמים".

חולמת בהקיץ. כהן

אבל, ויש פה אבל גדול - חלומות מתגשמים רק עבור מי שדבק בהם, חי אותם באופן יומיומי בחייו כאילו הם כבר קיימים עבורו, והכי חשוב: מאמין בהם אמונה אבסולוטית כפי שהוא מאמין שהשמש זורחת בכל בוקר. כך חלומותיו יתגשמו עבורו ביתר קלות.

'חולמת בהקיץ' היה השם השני שלי, כבר כילדה הייתי גורו של חלומות, את כולם השתוקקתי להגשים, לא ידעתי איך ולמה, אך עמוק בתוכי פנימה ידעתי כי יום יבוא ורובם יתממשו במציאות שלי. בזיכרון ילדותי אני שוכבת במיטתי שעות על גבי שעות ומפליגה בחלומות ופנטזיות, חברותיי היו צוחקות ומקניטות אותי שמרוב חלומות שקדחו במוחי עשן מתמר מחדרי לאורך כל רחובות יבנה.

הנחת הבסיס שלי ומטרת הטור הזה היא לחדד פעם נוספת כי חלומות נועדו להתגשם. נקודה. סימן קריאה!

אמונה ורצון הן שתי גישות שעל האדם לאמץ לעצמו בדרך לשם. נכון, למול כל הנחה וגישה ישנם הסקפטיים והציניקנים למיניהם, שטוענים שחלומות כשמם כן הם, ועלינו להתעורר מהר ככל האפשר. להם אני אומרת: "ההפסד כולו שלכם". היקום ו/או הקב"ה דורש מאתנו לרצות, לחשוק, לבקש, לחלום ולפנטז, הוא רוצה את אותו הדבר בדיוק כפי שאנחנו רוצים לעצמנו, והוא ידאג לשלוח אלינו את מבוקשנו בזמן המתאים.

מה שנותר לנו הוא להאמין בניסים ונפלאות כחלק בלתי ניפרד מחיינו, כי תכל'ס: ניסים קורים כל יום בחיינו ואנו בוחרים להעלים מהם עין כאילו הם מובנים מאליהם ואנו זכאים להם, בעוד שמול עינינו אנו רואים רק את מה שטרם השגנו.

באימונים בצמיחה שאני מעבירה אני מקפידה להקדיש אימון אחד או יותר למוטיב החלומות, אגדיל ואומר אפילו לפנטזיות שהן מעל ומעבר, ממש לעוף בדמיון. יש ללמוד, להתאמן ולתרגל את הנושא כפי שמתרגלים תפיסות מחשבתיות מקדמות, ולאמץ את השיטה בחיינו.

לסיום, אני עדות חיה להמון חלומות שהגשמתי בחיי, הרבה מהם נראו לי אז רחוקים שנות אור להגשימם, אך האמונה בעצמי והרצון החזק שלי הוכיחו לי אחרת.

לכל אחד יש חלום שהוא משתוקק להגשים. נכון שיש לכם חלום כזה שנדחה ונדחה, חלום שנראה לכם שזה לא הזמן הנכון, והזמן הנכון אף פעם לא מגיע? אולי עכשיו זה הזמן?

חגית כהן- מנטורית לצמיחה, [email protected]

מוזמנים לשתף אותי בשאלות, התלבטויות ובכל אשר על ליבכם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה